Gevoel om flauw te vallen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evelike

Gevoel om flauw te vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 12:06

Sinds vorige week heb ik steeds een raar gevoel. Vorige week maandag ben ik
op het werk flauwgevallen. Stond gewoon met iemand te praten, en voelde me steeds
slapper worden. Het werd zwart voor m'n ogen en voor ik het wist zat ik al op de
grond.

Vanaf die dag, heb ik steeds de angst dat het me weer gebeurd. En heb de afgelopen
week ook veel hoofdpijn gehad (ben met het hoofd ergens tegenaan gebotst, dus denk
dat het daar van is gekomen).

Zondag hadden wij een keuring, en ik stond met een paard in de ring. Weer raakte ik in
paniek, dat ik me duizelig voelde worden.
Denk dat het gewoon weer innerlijke angst was, want er is uiteindelijk niks gebeurd.

Heeft iemand van jullie dit ook gehad, of wat doen jullie dan?

Volgende week heb ik vakantie, dus ben dan wel van plan om naar de huisarts te gaan Ja

malih

Re: Gevoel om flauw te vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:10

Ik ben op oud jaars dag flauw gevallen in de douche, en sinds niet ben ik er ook bang voor, ik kan niet lang stil en recht op staan, dan moet ik ergens tegen aan leunen of winkelen, anders word ik duizelig,

ik snap je angst dus wel.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:12

door angst voor het flauwvallen, ga je onbewust 'verharden' waardoor je minder zuurstof krijgt en sneller zou gaan flauwvallen.
Probeer vooral niet bang ervoor te zijn...

Edit:-> dit schrijf ik uit ervaring, ik heb zelf ook lastig van flauwvallen (door chronische hyperventilatie).
Laatst bijgewerkt door Kapi_Dust op 14-10-08 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:12

Ga idd naar de huisarts. Je hoort niet 'zomaar' flauw te vallen.
De ha kan misschien de oorzaak achterhalen en bekijken of de klachten die je sindsdien hebt gehad idd door spanning komen of dat er meer aan de hand is.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:14

Ik ben 5 jaar terug ook flauwgevallen door een inwendige bloeding, nogsteeds heb ik de angst dat het weer gebeurd ik denk dat als je het eenmaal een keertje meegemaakt hebt en het gevoel hebt gehad het niet zo snel meer weggaat.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:19

@ malih, ik weet niet of je gegeten had voordat je de douche in ging? Maar als je met een lege maag gaat douchen heb je meer kans om flauw te vallen. (omdat je bloedsuikerspiegel dan heel hard omhoog of omlaag schiet heb ik me laten vertellen)

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 12:22

malih schreef:
Ik ben op oud jaars dag flauw gevallen in de douche, en sinds niet ben ik er ook bang voor, ik kan niet lang stil en recht op staan, dan moet ik ergens tegen aan leunen of winkelen, anders word ik duizelig,

ik snap je angst dus wel.

Ja precies, dit heb ik dus ook zo Ja
En als ik niet ergens tegenaan kan leunen, raak ik gewoon in paniek.

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 12:23

superlotje schreef:
Ga idd naar de huisarts. Je hoort niet 'zomaar' flauw te vallen.
De ha kan misschien de oorzaak achterhalen en bekijken of de klachten die je sindsdien hebt gehad idd door spanning komen of dat er meer aan de hand is.

Collega's vonden het daar binnen wel heel erg benauwd. Dus misschien dat het daardoor is gekomen. Ik weet het niet.
Volgende week ga ik naar de huisarts. Maar ben gewoon benieuwd of meer mensen dit hebben en hoe hun ermee omgaan.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:28

Ben ook eens flauwgevallen onder de douche. Niet gegeten en last van hyperventilatie. Ik heb nu ook vaak nog het gevoel dat ik flauw ga vallen. Misschien komt het door dat je onbewust bang bent dat het nog een keer zomaar gebeurd. Het is in ieder geval geen fijn gevoel.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:29

Dboor schreef:
@ malih, ik weet niet of je gegeten had voordat je de douche in ging? Maar als je met een lege maag gaat douchen heb je meer kans om flauw te vallen. (omdat je bloedsuikerspiegel dan heel hard omhoog of omlaag schiet heb ik me laten vertellen)

nee, ik had niet gegeten voor ik ging douche, maar ik douche heel vaak zonder te eten(als ik in het weekend douche. ) En nooit eerder viel ik flauw.

Moet toe geven dat ik die keer onder de douche stond met mijn vriend, en dus wel langere douchte als normaal, (neeeeeeee, ik deed niks raars Tong uitsteken )

En toen euhh,,, ging de inhoud van mij maag(voor zo ver er iets in zat) over zijn voeten, en daarna in de wc ), maar sinds dien douche ik ook vaker met een krukje in de douche, of ga ik op de douche grond zitten.

Als ik namelijk wel gegeten heb, ben ik ook wel beetje duizelig, of als ik ga winkelen en veel loop ofzo.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:50

Dat heb ik ook.. al maanden.. Huilen

Ben vorig jaar een keer flauwgevallen met mijn hoofd op de grond..
Sindsdien denk ik elke dag dat ik flauw ga vallen..

Als ik over straat loop, in de klas zit, bij het uitgaan als het warm is of als ik moe ben.
Dan heb ik zo'n licht gevoel in m'n hoofd. Scheve mond
Denk ook altijd dat als ik zoiets voel.. dat ik gelijk moet eten.. (terwijl ik gewoon sowiezo al regelmatig en gezond eet)

Heb al scans van m'n hoofd laten maken, vitamine dingen ingenomen, bloed afgenomen en laten onderzoeken.. maar er is niks met me aan de hand.
Kom alleen niet van dat vervelende gevoel af. Scheve mond

Isa_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:36

Meestal zijn dit soort dingen paniekaanvallen en het gevoel dat je gaat flauwvallen of de gedachte alleen al maakt dat je je zo gaat voelen. Er over praten lucht dan op, al dan niet met een professional.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:46

Jeetje, klinkt bekent. Ik heb dit ook een tijdje gehad, maar op een gegeven moment had ik zoiets van; je doet het jezelf aan, het is niks dus stel je niet aan.
Sindsdien gaat het beter, heb er eigenlijk geen last meer van Lachen

*klopt af* Nagelbijten / Gniffelen

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:08

Ik ken het gevoel.
Heb jarenlang niet 's ochtends vroeg durven douchen omdat ik bang was dat ik dan weer zou flauwvallen Bloos ben hier inmiddels vanaf gelukkig!
En heb het ook gehad met een yoga cursus. Toen ik in een les tot 2x toe bijna flauwviel, ben ik er nooit meer heen geweest. Je gaat toch onbewust angst koppelen aan bepaalde situaties. Zit gewoon tussen je oren, heel vervelend Nagelbijten / Gniffelen

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 16:08

Vanmorgen had ik het weer heel erg, maar ik dacht dus ook zoals Aranel schrijft. Niet aanstellen en door. Het gevoel blijft, maar het lukt gewoon wel.

Denk ook dat het inderdaad tussen mijn oren zit, en me er gewoon overheen moet zetten.
Alleen die schrik, word je gek van Haha!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:35

Ik denk eerlijk gezegt ook dat het tussen je oren zit. Bloos Ik heb het zelf met hoofdpijn, dat ik al ga denken, o straks word ik misselijk etc. Nou ik hoef er nog geen 5 minuten op te wachten en voila! Tong uitsteken
Gewoon doorgaan waar je mee bezig was en jezelf even goed toespreken. Als je er steeds over gaat denken blijft het gevoel en word het van kwaat tot erger!

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 15:37

Inderdaad eempiej, zo is het.
Vandaag ging het heel goed gelukkig Haha!

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:40

ik val ook heel snel flauw, maar ben er niet bang voor ofzo. ik heb het vaak als ik bloed of bloed zie. dan wordt ik al duizelig en val ik ook flauw. of als ik te wijnig drink. heb er heel snel last van.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:42

Ik ben 2 weken geleden ook (voor het eerst) flauw gevallen en sindsdien heb ik die "angst" ook wel. Elke keer als ik op sta vanuit mijn bed heb ik het gevoel dat ik zo weer op de grond kan belanden (zo gebeurde het toen). Heel vreemd

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:43

Ik heb het ook een tijdje gehad.. Als ik te lang stilstond helemaal duizelig en licht in mn hoofd, moest echt keihard mn wenbrauwen optrekken en heel hard in en uit ademen, dan was het weer okee.. Ik ben niet naar de HA geweest, maar gezonder gaan eten! moest ik zoiezo al hoor.. gewoon veel groentes en vooral ook Ontbijten! sindsdien heb ik dr geen last meer van, en ben ook nog es een paar kilos kwijt Haha!
Maar als je het niet vertrouwd gewoon langs je HA gaan Lachen Sterkte!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:52

Ik ben vanochtend ook voor het eerst flauw gevallen,
net nadat ik uit mijn bed was..

Hoop maar dat het niet vaker gaat gebeuren,
ik zal er nu iedere ochtend voorlopig ook wel even bij stilstaan!