droog en afbrekend haar!! hoe kom ik ervan af????

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxmyrtheexx

droog en afbrekend haar!! hoe kom ik ervan af????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 10:18

hej hej..

ik heb een vraagje..
mijn haar is altijd ontzettend droog en het breekt ook ontzettend af..
mijn borstel moet ik om de paar dagen legen omdat het vol zit met haar en tijdens het douchen heb ik ook mijn handen elke keer vol haar zitten.
(niet zo extreem dat ik gelijk kaal word hoor)
maargoed ik vind het wel vervelend. Ik heb al shampoo van de kapper en dat helpt wel een beetje tegen het droge haar, maar doordat het zo afbreekt piekt het nog alle kanten op.
Heeft iemand tips wat ik daar tegen kan doen?

groetjes myrthe

knooopje

Re: droog en afbrekend haar!! hoe kom ik ervan af????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:25

laat ik dit ook maar even volgen Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:36

Het is normaal dat je ongeveer 100 haren per dag verliest, ik zou me dus niet al te snel zorgen maken. Dat je borstel dan na een paar dagen vol haar zit is dan niet zo gek. Je haar moet uitvallen, zodat er nieuw voor in de plaats kan groeien Lachen Als je denkt dat je écht meer haar verliest dan 'normaal' is op één dag dan denk ik persoonlijk aan een vitamine tekort.
Hoe zijn je nagels er aan toe? Zijn die dun en/of breken ze snel af? In dat geval kan ik je aanraden om vitamine B Forte (te koop bij oa Kruidvat) te gaan slikken, dit heeft mij indertijd erg goed geholpen.
Let er verder op dat je genoeg drinkt, zeker 1,5 liter per dag, en voldoende zuivel (melk, kaas, eieren etc) binnenkrijgt. Lachen

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:47

Ik heb dit ook. Moet zeggen dat ik er vooral last van heb, nu mijn haar langer is (valt nu over mn schouders heen). Toen het korter was kon je er aan hangen wat je wilt, maar er viel geen haar uit.

Mij is ook verteld dat het normaal is dat je veel haren verliest. Ik maak me er ook niet zo heel druk om. Maar moet zeggen dat het wel vervelend is, als je bijv donkere kleding of wollen kleding draagt. Er zitten dan allemaal haren op mn rug. Nagelbijten / Gniffelen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:17

Welke haarproducten gebruik je? Gebruik je iets van haarlak ofzo? Hoe vaak was je je haar?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:19

niet te heet wassen helpt al een hoop.

ik gebruik antiklit spray van Guhl, die heb je in verschillende soorten.
werkt een beetje als de antiklit bij paarden Knipoog

ik spuit het na het douchen op mijn haar en kan het dan zo zonder dat er van alles meekomt uitborstelen.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:20

Een haarmaskertje wil soms ook wel eens helpen

Isa_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:36

Een goede knipbeurt doet wonderen. En ja, dat is zonde, maar anders kom je er gewoon niet van af, helaas. Gebruik je misschien medicijnen? Dat kan er ook mee te maken hebben namelijk.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:37

Ik heb het sinds ik me dreads heb uitgekamt. Droog en brekend. Ik gebruik nu 2 tot 3 keer in de week een haarmasker.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:13

Ik heb precies dezelfde dingen als jou Clown
Word er ook neit goed van..
Zal dit topic ook maar volgen. Lachen

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:31

En als ik dit nou zeg:

* Ik douche elke dag; dus was ik mn haar ook elke dag met shampoo
* Vaak smeer ik mn haar in met een Andrelon haarproduct
* Kammen
* Daarna föhn ik het vrijwel altijd
* Weer kammen

Nagelbijten / Gniffelen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:34

elke dag je haar wassen is te vaak Knipoog

ik had het ook, was nu altijd met een goede,verzorgende shampoo & conditionner, en gebruik ook anti-frizz crème van Schwarzkopf doet het héél goed Haha!

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:36

Mijn haar is ook wel sterker geworden nu ik het niet meer elke dag was..
Ik was het nu meestal om de dag, helpt wel en niet te warm Knipoog

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 12:58

Mas schreef:
Het is normaal dat je ongeveer 100 haren per dag verliest, ik zou me dus niet al te snel zorgen maken. Dat je borstel dan na een paar dagen vol haar zit is dan niet zo gek. Je haar moet uitvallen, zodat er nieuw voor in de plaats kan groeien Lachen Als je denkt dat je écht meer haar verliest dan 'normaal' is op één dag dan denk ik persoonlijk aan een vitamine tekort.
Hoe zijn je nagels er aan toe? Zijn die dun en/of breken ze snel af? In dat geval kan ik je aanraden om vitamine B Forte (te koop bij oa Kruidvat) te gaan slikken, dit heeft mij indertijd erg goed geholpen.
Let er verder op dat je genoeg drinkt, zeker 1,5 liter per dag, en voldoende zuivel (melk, kaas, eieren etc) binnenkrijgt. Lachen

kijk dit is een goed antwoord.
hier heb ik wat aan, want het is voor mij een beetje lastig met de shampoo's enzo omdat ik in oostenrijk woon.
mijn nagels breken idd erg snel af.
ik zal hier eens bij de drogist kijken of ik iets van vitaminen B kan vinden.
In welk voedsel zit eigg vitamine B???

Ik was 3 keer in de week.
Ik gebruik een shampoo van de kapper van het merk Redken, maar die is nog uit nederland en daar ben ik bijna doorheen.
Hierna haal ik bij een kapperswinkel weer een goeie shampoo.
Ik gebruik een creme spoeling van de drogist
1 x in de week gebruik ik een vocht inbrengende haarmasker.
dat helpt wel iets.

Ik weet ook dat je elke dag wel wat haar uitval hebt, maar het is bij mij de laatste 2 maand wel veel meer dan normaal.
Ik gebruik verder geen medicijnen.
Met minder warm water mijn haar wassen kan ik ook proberen.
verder gebruik ik bijna geen haarlak.
alleen als ik het een keer ingevlochten heb of opgestoken heb.

anti-frizz creme van Schwarzkopf kan ik ook wel proberen. Die kan ik hier vast wel vinden. Ze kennen hier wel schwarzkopf.

nog meer tips???

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:24

Vanaf dat je een goed voedingspatroon hebt, begint je haar vanboven supergezond te groeien.
Natuurlijk verandert er dan niets aan je onderste haarpunten.
Wel kan je dat voedingspatroon aannemen en zal je binnen enkele jaren wél volledig gezond haar hebben. Doordat je de 'ongezonde' haren reeds hebt afgeknipt en er 'gezond' haar groeit. Waar moet je dan voor zorgen dan je binnenkrijgt? Veel vitaminen, als je genoeg vitaminen eet, gaat je haar dat ook uitstralen. Veel omega vetten ( dat vind je in noten, vis ...)

Verder kan je inderdaad je haar goed verzorgen met shampoo, conditioner, haarmaskers,... Probeer na elke wasbeurt conditioner te gebruiken en elke week een haarmasker. Er is natuurlijk wel verschil tussen alle verschillende merken maar probeer degene te pakken met ( van droog tot zeer droog haar). Daar zitten vaak heel veel ingrediënten in die goed zijn voor je haar. In gewone shampoo, conditioner,... voor droog haar zit dat ook wel, maar ook veel ingrediënten met nog een ander effect.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:30

xxmyrtheexx schreef:
In welk voedsel zit eigg vitamine B???

nog meer tips???

Vitamine B zit voornamelijk in dierlijke producten als ik het goed heb. Zoals ik al schreef is het dan ook van belang voldoende zuivelproducten binnen te krijgen en eventueel aan te vullen met vitamine B die je bij de drogist kunt halen.

Verder ben ik benieuwd of je je haar verft? Ik zelf kan mijn haar niet te kort op elkaar verven, omdat ik dan veel last krijg van haaruitval Lachen

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:46

Inderdaad viamine B slikken.
Je haar niet KAMMEN, kammer is heel slecht voor je haar. Gebruik liever een borstel en dan wel een borstel met varkens of paardenhaar. Kost heel wat, maar dan heb je ook wat. Je ziet je haar na een borstelbeurtje al een stukje meer glanzen.
Gebruik bioslik serum. Dat is zijde.. Waardoor je haar ook gaat glanzen.
Gebruik alleen haarmaskers enz vanuit de kapperswinkel. Derest hebben misschien wel een kleine werking maar doen niet voldoende. Verder weet ik dat er van Wella pipetjes zijn, die je 1x in de maand in je haar moet doen en dan doet wonderen (is ook met serum)
Verder bestaat er hier in nederland een product nashi of nushi (geen idee), dat er voor zorgt dat je haar na één behandeling weer helemaal gezond is. Dit is wel duur. Het werkt ook van binnenuit enz, maar het scheint echt heel goed te helpen.

En zo kan ik nog wel ff door gaan Knipoog

Ohjaa, heel belangrijk nooit met nat haar gaan slapen. Dat breekt je haar ook af.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:58

Mijn haar valt ook echt met bosjes tegelijkertijd uit, zelfs de kapper staat ervan te kijken. Gelukkig heb ik dan weer een superdikke bos haar, dat ook nog eens giga zwaar is.. ook daar staat de kapper van te kijken Nagelbijten / Gniffelen Ik doe dan ook slechte dingen voor m'n haar: slaap vaak als het nat is, douche eigenlijk te heet.. Mijn ervaring leert dan ook dan heet douchen echt een killer voor je haar is......

Heb één keer Elvive shampoo voor breekbaar haar geprobeerd (die gele) en die werkte echt gigantisch goed. Waar normaal m'n hele borstel vol zat, waren nu daadwerkelijk de haren te tellen. Nu geef ik er niet om, van mij mogen de haren er uitvallen, misschien dat er dan iets met m'n haar te doen valt Nagelbijten / Gniffelen

Je kan trouwens ook gewoon kijken naar vitamine complexen kijken, daar zitten veel vitamine en mineralen in en dan kijk je gewoon naar het hoogste percentage vit B.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 10:59

ik verf mijn haar een keer in de 2 tot 3 maand. Ik weet dat het slecht is voor je haar maar bruin haar staat me beter dan blond:P

met nat haar gaan slapen doe ik vrijwel nooit want dan staat de volgende dag me haar alle kanten op.
ik heb ook dik haar maar mijn bos haar is niet zo dik meer als het was, omdat het zo erg uitvalt.

ik zal eens bij de drogist kijken voor vitamine B en als dat niet werkt kan ik ook nog andere dingen gaan proberen die jullie hebben gezegt.

Bedankt voor de tips.. hier heb ik echt veel aan echt super
maar meer tips zijn altijd welkom hoor!;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:07

Ik zie dat ik bijna het belangrijkste vergeten ben: fohn je je haar toevallig veel? Dit is ook erg slecht voor je haar als je dit doet zonder eerst een bescherming (zoals een mousse) in je haar te doen Lachen
Je haar wordt daar op den duur ook erg droog en breekbaar van.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 10:47

neehj.. ik föhn niet zo vaak en anders doe ik er zowiezo van te voren mouse in.. dat doe ik zowiezo altijd na het douchen

manoo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:19

ik heb hetzelfde, altijd bij het wassen een cremespoeling gebruiken, ik heb nu andrelon droog en beschadigd haar. Dan doe ik andrelon care en repair erin en dan nog spul van de kapper; een potje BLEND, De FRIZZ (groen potje) volgens mij is het van keune. Ik moet zeggen als ik dat gebruik gaat het goed!
Dat haaruitval is normaal ik heb ook dik haar en meestal is het 2 keer per jaar het ergst en de rest van het jaar wat minder met haren verliezen, maar je hebt wel eens periodes dat je je haar wast en dat je hand vol haren zit, kun je niets aan doen.
Tenzij het door je gezondheid komt

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 09:28

ik moet zeggen dat het al wel wat minder word..
maar het was echt 2 maand lang ofzo dat het echt extreem veel uitviel enzoo..
maarja bedankt voor jullie tips

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:55

Ik heb het zelf ook meestal in periodes hoor, dat het ineens veel uit gaat vallen en dan weer minder wordt. Het zal ongetwijfeld wel iets met de tijd van het jaar en je eigen gestel te maken hebben.
Ik val zelf in de herfsttijd heel erg uit, al moet ik zeggen dat het dit jaar mee valt Lachen

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 17:19

net een paard ofzo die van vacht verandert hahah