Zomig(medicijn) tegen migraine

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

Zomig(medicijn) tegen migraine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 22:56

Ca. anderhalf jaar gebruik ik het medicijn Zomig tegen migraine aanvallen.
Op zich werkt dit medicijn prima, ik voel een aanval, neem een tablet en binnen een uurtje is het eigenlijk altijd wel weer over.
De laatste tijd echter komen de aanvallen steeds dichter achter elkaar aan en moet ik wel twee keer een dosis per 24 uur, omdat het tabletje na een dagdeel uitwerkt en de migraine weer opnieuw komt. Graag hoor ik ervaringen van andere Zomig gebruikers. Of misschien informatie van bokkers die wat van dit medicijn afweet.

mick75

Re: Zomig(medicijn) tegen migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 01:58

Ik weet niets van Zomig af, maar denk dat als het niet goed meer werkt het tijd wordt om weer even langs de huisarts te gaan, er zijn nog heel veel andere middelen tegen migraine.

Verder, heb je mischien last van stress? Is er iets veranderd in je manier van leven? Of in je directe omgeving? In je voedingspatroon? Of heb je mischien een ander merk gekregen?

Denk niet dat het goed is om steeds meer te gebruiken, voor je het door hebt zit je aan een verdomd vervelende verslaving (is niet rot bedoeld! Maar weet iets te goed hoe rot het is om af te kicken van een pijnstillerverslaving).