Allergieen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Allergieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 20:44

A-symantische allergieen. Daar schijn ik last van te hebben. Na al meer dan een jaar snotteren.
terug kerende benauwheid, snotneuzen is dat wat eruit kwam..

Ze hebben van alles getest maar daar kwam niks uit, ondertussen was ik aan de lopende band
nog steeds verkouden, en bij vlagen ook mijn stem kwijt. niet echt handig als je voor de klas
staat.

Wat is het? Zon beetje alles. het kan zijn temperatuur verschil, verflucht, rook, kou, bloemen
vochtige lucht etc. Ik heb nu flecsonase ( zoiets ) gekregen een ranzige neusspray. die de
overgevoeligheid in mijn slijmvliezen stil moet leggen. Dat mijn stem constant half weg is
komt ook daar door, mijn slijmvliezen in mijn keelzetten op en komen tegen mijn stembanden
aan..waardoor ik dat dus krijg.

meer mensen die er last van hebben hier?

marleen_usar

Re: Allergieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 07:24

Mijn dochter is ook ooit getest bij de h.a meerdere keren zelfs en daar kwam niks uit.Was wel een test voor iets anders maar toch,bij een allergie centrum konden ze wel goed testen en daar kwam er van alles uit.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 11:02

ok misschien is dat dan nog een idee.,,!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:30

Ze is 6 jaar ziek geweest en was bij de huisarts al verschillende malen geweest, ze liep al jaren bij een kinderarts maar die wisten geen raad.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:41

Ook ik heb hier last van!
Op alles getest en er kwam niks uit!
Ik heb voornamelijk op mijn werk heel erg last van jeuk in mijn oren,verstopte neus, alles zit dicht, hoofdpijn, en af en toe me stem kwijt.
Ik denk dat het een deel airco is, mijn slijmvliezen zijn aangetast en hoef nu maar een beetje stof bij te komen en klap helemaal dicht. Benauwd enz noem maar op.
En ook ik heb neusspray om de prikkelingen te verminderen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:52

Huisstofmijt?
Heb je er last van in bussen, lokalen met vloerbedekking, 's ochtends als je op bed ligt etc?
Aanrader is, als je dit herkent, om via de huisarts anti-huisstofmijthoezen te bestellen voor om je deken, matras en kussen. Per 1 januari 2009 worden deze niet meer vergoed door de zorgverzekeraar, vandaar.

Verder, er is een forum van de Vap, vereniging voor allergie patiënten, veel ervaringsdeskundigen. Knipoog Mischien weten die meer?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 15:37

nee niet in bussen, niet specifiek in bed, ook niet met lokalen met vloerbedekking. niet erger tenminste!

Misty dat van jou komt echt heel veel overeen met mij!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:34

randie schreef:
nee niet in bussen, niet specifiek in bed, ook niet met lokalen met vloerbedekking. niet erger tenminste!

Misty dat van jou komt echt heel veel overeen met mij!

Ja het is ook heel vaag het komt met vlagen,
maar ik heb dus ook eigenlijk elke dag een soort schuurpapier keel,en dus kriebel in mijn oren waar ik gek van wordt. Ook mijn ogen spelen vaak erbij mee. Ik ben voor echt helemaal niks allergies!
Laatst ben ik dus ook 2 weken in de ziektewet geweest omdat het zo hevig was en ik niet meer kon praten en dus moest herstellen. Ook mijn longen krijg ik dus last van.

Het is denk ik heel erg lastig om erachter te komen waar het vandaan komt.
Ik heb dus ook neusspray alleen dit helpt redelijk dus niet optimaal.
Echt adviezen nee geen idee,kom er zelf ook niet uit haha!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 19:46

oren en ogen hebt ik niet. Hoewel soms oren! Jeuk. Mijn neus, keel en longen heb ik het meeste last van. Dus dat wil zeggen, niesen, jeuk in mijn neus, droge keel, slechte stem, benauwd en een zeehondenhoest.

Ik heb foto laten maken van mijn holtes die waren school, mijn longen ook...En inderdaad geen allergie. Ik ben vorige week ook 2 dagen thuis geweest omdat de hoofdpijn niet te harden was. Die neusspray heeft naar mijn idee daar wel voor geholpen nu de rest nog.