Ik heb nu een dik half jaar een spiraaltje. Toen hij gezet is hebben ze gelijk gekeken of hij goed zat,en dat was gelukkig zo. Ik ben toen eerst een tijdje gewoon ongesteld geweest, toen was het even over, laatst weer 2x in het begin van de maand. Deze maand voor het eerst weer niet, en dat schijnt normaal te zijn omdat je als je hem een half jaar hebt niet meer ongesteld word, of heel licht.
Ik heb nu al anderhalve week lichte krampen. Leek me normaal, geen bloeding,alleen wat krampen, voelde me er verder niet anders bij. Heb zo nu en dan wel even een paar erge krampen gehad, maar dat heb ik normaal gesproken ook wel eens. Ik heb alleen vandaag echt heel veel pijn, en erge krampen. Terwijl ik normaal gesproken om deze tijd van de maand niet meer ongesteld hoor te zijn. Het duurt te lang..
Probleem verder is ook dat ik de draadjes van het spiraaltje niet kan voelen. Ik heb geloof ik iets van 2 maand geleden voor het eerst geprobeerd of ik ze kon voelen, was niet zo. Bijsluiter gelezen, stond bij dat je ze het beste kan voelen aan het eind van de menstruatie. Heb me er verder geen zorgen om gemaakt, voelde me prima, had nooit last van het spiraaltje, en had er alle vertrouwen in dat hij nog steeds goed zat.
Laatst heb ik weer geprobeerd of ik de draadjes kon voelen, weer niet. Toen eens met mijn zus overlegt, die heeft ook een spiraaltje en kon ook de draadjes niet voelen. Die moest toch nog naar de huisarts, die heeft gekeken en hij zat nog goed. Hij heeft ook gezegt dat het spiraaltje best goed kan zitten terwijl je de draadjes niet voelt, en dat als hij goed zit, je nergens last van hebt, je 1x per jaar moet laten controleren of hij nog goed zit, en dat dat voldoende is. Toen was ik eerst weer gerustgesteld.
Nu niet meer, ik voel het kreng niet, heb gigantische buikpijn en krampen, ben misselijk (ik ga er maar van uit dat dat door de pijn komt) voel me slap, niet fijn dus. Net even op internet gekeken, en ik word er niet veel wijzer van. Er staat wel dat als je erge aanhoudende pijn en krampen hebt, je naar een arts moet gaan. Dit kan betekenen dat het spiraaltje niet meer goed zit, of dat je zwanger bent. Vooral bij dat laatste raak ik een beetje in paniek.. En bij het eerste eigelijk net zo goed, want dat zal betekenen dat hij er uit moet, en een nieuwe er weer in. Het zetten was een hel bij mij, en dat is niet overdreven.
Is hier iemand die misschien ervaring heeft met een spiraaltje, en ook als die niet meer goed zit? Ik bel natuurlijk morgenvroeg gelijk de dokter even (ben nu aan het werk) en dan zal ik wel even een verwijzing naar de gyneacoloog krijgen, dat ze met een echo kijken of hij nog goed zit. Maar goed, dat word volgende week pas, ik moet de hele week werken, mijn baas is op vakantie en er is niemand die het van mij over kan nemen. Ik hoop dat de pijn intussen tijd niet erger word, en dat er iemand is die hier ervaring mee heeft en mijn ongerustheid weg kan nemen..