Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Lyte schreef:Zou dit niet kunnen komen door frisse lucht/ zuurstofgebrek? Ik had dit ook altijd op school, dan zit je met 30 mensen in een klein benauwd lokaal en na +-2 uur kon je me gewoon oprapen. Dan was ik zo moe dat het niet meer normaal was. Als ik dan weer even buiten was dan was het ook meteen over. Sommige mensen zijn hier gewoon wat gevoeliger voor dan anderen.
Redrumfox schreef:Hier heb ik ook vaak last van, erg lastig inderdaad. Ik ga eind oktober dan ook een concentratietest doen bij mijn psycholoog (en een intelligentietest), ben heel benieuwd wat eruit komt.
supertinkie schreef:Heb je er nu in deze tijd van het jaar het meest last van? Dan kan het ook een dip zijn. Heb ik ook gehad toen ik nog naar school ging. Ben toen bij de dokter geweest en die zegt dat het ook kan komen doordat het jaargetijde verandert en het sneller donker wordt enz. dat je meer tijd nodig hebt om je aan te passen aan de nieuwe omstandigheden. Als je last blijft houden is een bezoekje aan de huisarts sowieso geen overbodige luxe denk ik.
CindyUniek schreef:ik haatte school en nam ook nooit iets in me op....
heb zelfs wel eens liggen slapen tijdens de les!
ik kon thuis ook absoluut niet lerenlas iedere regel wel 5 x en wist nog niet wat er stond en was me alweer aan het bedenken wat ik aan ging doen van t weekend en wat ik nog op de manege moest doen etc.
ik mag me gelukkig prijzen met een goed stel hersenen, waardoor ik redelijk makkelijk alsnog mijn havo heb gehaald, maar wel zonder al te veel moeite....
ik kan en wil nog steeds niet leren, houd ook totaal niet van lezen...
achteraf bleek bij mij wel dat ik de ziekte van crohn heb (darmen) en een slaapstoornis en daardoor weer een chronische vermoeidheid.... dus ik sliep rustig 13 uur en voelde me nog gaar.... daarom spijbelde ik ook veel omdat ik gewoon te moe was....
heel waarschijnlijk heb ik ook nog fibromyalgie...
dus dat zijn wel heel wat redenen waar die concentratieproblemen door kunnen komen
misschien eens lang je huisarts voor advies?
ik zit trouwens tijdens het auto-rijden ook wel eens in een 'staar'..... gek genoeg lijkt het dan alsof er iemand anders rijd
CindyUniek schreef:@ alwiene, AD(H)D ben ik nooit op getest?!?!?
maargoed ik krijg natuurlijk medicijnen voor de ziekte van crohn en moet deze maand voor het eerst na een wachttijd van 3 maanden naar de reumatoloog... dan hoor ik waarschijnlijk of het fibro is of niet...
mijn klachten zijn niet weg... ik werk, 3 dagen in de week soms 4 dat gaat nu goed omdat ik een leuke baan heb!!! dat scheelt echt een hele boel! ik neem ook dingen redelijk snel in me op, leer best makkelijk in de zin van 'het wordt 1 keer verteld en dat weet ik dan'
maar ik hoef op het moment niks van papier te leren.... en ook al zou ik voor mijn werk een cursus moeten doen denk ik dat dat nog heeel anders ligt dan school wat een 'verplichting' was....
ik gebruik melatonine, neem ik om 21.00 dan moet ik tussen 22 en 23 uur naar bed en mag ik MAXIMAAL 8 uur slapen... hier zijn we nu al een jaar mee bezig ofzo en dat gaat goed....
ik ben altijd uit mezelf tussen 7 en 8 wakker, maar daardoor kan ik niet uit ofzo... als we tot laat iets doen ben ik echt de volgende dag zo gaar als een klontje, dus ja er zijn wel dingen die ik moet laten, of ik weet dat ik het de volgende dag moet bekopen.....
@ share jou ken ik natuurlijk van FW
maar een reden om geen rijbewijs te mogen halen??? ik ken een vrouw die echt heel erge fibro heeft, maar die mag ook gewoon rijden hoor?!
ik heb er verder ook geen problemen mee, behalve dus dat ik af en toe een beetje voor me uit staar, maar vaak op lange rustige rechte stukken.....
en ik kan absoluut niet 's avonds rijden (in het donkder) dan ben ik té moe en gaat de weg draaien...