ben jij ook altijd dood moe?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

ben jij ook altijd dood moe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 14:55

Gewoon moe van het moe zijn jezelf de dag door slepen heb jij dat ook? Vorig jaar ben ik de ziektewet in gegaan na een paar maanden ging het iets beter.Ben toen bij een internist geweest en door de molen gegaan, dat leverde niks op.Werken doe ik al een tijd niet,en dat merk ik wel aan mijn banksaldo.Mijn man werkt wel maar ja alles is een stuk duurder geworden.Mijn tandvlees was erg bleek dus slik ik al weer een paar weken ijzer en vitamine B, ik heb al jaren ijzertekort in de winter.Maar ik blijf dood moe,mijn man zegt ga gewoon naar de h.a.Maar die kan niks voor mij doen,alternatief is ook geen optie want daar heb ik al bergen geld aan uit gegeven.In de herfst vakantie gaan we een week naar het bos,maar opladen doe ik dan niet.Pffffff zijn hier lotgenoten die wat peptalk kunnen doen?

Dunno

Re: ben jij ook altijd dood moe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:59

Herken 't een beetje, moet wel zeggen dat ik de laatste paar weken van de zomervakantie tot voor een week of 2/3 geleden de ziekte van pfeiffer heb gehad... Ook heb ik problemen met me schildklier wat vermoeiheid kan veroorzaken..
Ik weet niet waar je voor de ziekte wet in gegaan bent, maar misschien toch iets zoeken wat je buitenshuis kunt doen ofzo...
Want vaak begrijpen mensen niet dat je ook heel moe kunt worden van het niks doen, maar dat klopt niet, want hier kun je ook verdomdes moe van worden...
Ben nou 2 dagen weer op school geweest, nou moet zeggen ben ook moe geweest, maar op 'n "uitgeputte" manier moe... Doordat ik iets gedaan heb...

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:00

bah ik heb heb daar ook last van,
nu ben ik dan zwanger dus heb ik het eens zo erg,
ik ben part timer,dus ik heb wat meer vrij in de week,
ik maak me wel zorgen nu de baby bijna komt dan zal ik zeker slaap te kort krijgen,ben net pas wakker,
als ik vroege dienst had op de afdeling dan moest ik om 7 uur daar zijn,dan sliep ik dus de hele nacht niet,
als ik dan 6 dagen moest werken dan sliep ik ook 6 dagen niet,
nu ik part time werk is het toch wat fijner.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 15:02

Ik ging de ziektewet in omdat ik zooooooooooo moe was, ik doe vrijwilligers werk in een buurthuis en ik zit dus niet echt stil.Maar mijn huis moet ook nodig weer eens een soppie krijgen,dat wil ik doen voor dat ik die week weg ga.Ik zie overal als een berg tegenop,en heb vanmorgen een potje zitten janken gewoon omdat ik me uitgeput voel.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:11

heb jij geen burn-out
ik herken je klachten maar al te goed
er is hier een heel topic over
moet je maar eens in lezen

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:13

Ik zou eens naar een homeopaat gaan, heeft bij mij erg goed geholpen en hoor er wel meer goede verhalen over Lachen

bounty

ik weet precies wat je voelt, heb hier zo'n 5 jaar last van gehad, uitgeput om niks, nóóit een keer uitgerust en 0 energie. ik had daarbij ook heel veel hoofdpijn, vooral het laatste jaar was dit zo goed als dagelijks, hiervoor ging ik naar de manueeltherapeut omdat ik ook een hele verkrampte nek had en 't daar vandaan leek te komen. ook bij mij was niks te vinden. afgelopen kerst ben ik totaal ingestort, eerste werd de hoofdpijn ondraaglijk en vervolgens ben ik een week lang compleet van de wereld geweest, ik kwam wel uit mn bed maar was hier zelf niet bewust van, schijn heel raar te hebben gepraat en mn ouders moesten zorgen dat ik iets eette en me in bad zetten e.d. toen is er bloedgeprikt en een röntgenfoto van mijn hoofd gemaakt, uit de foto kwam niks maar uit 't bloedonderzoek bleek dat mn HB heel laag was en mn bezinking heel hoog. ben toen doorgestuurt naar het ziekenhuis en moest daar blijven en de volgende dag toen bleek dat mn HB was gedaald kreeg ik 3 zakken bloed. in het ziekenhuis kwam ik langzaam weer bij bewustzijn maar kon moeilijk praten bijna onverstaanbaar en had een grote vlek voor mijn ogen. ben daar nog een nacht gebleven en mocht daarna naar huis, heeft nog 2 maanden geduurt voordat ik er weer een beetje bovenop was, de dikke wolk in mn hoofd verdwenen was en ik weer normaal kon praten. van de vermoeidheid en hoofdpijn ben ik sindsdien af. maar wat het geweest is weten ze nog steeds niet. heb alleen nog een langwerpige dunne vlek in mijn gezichtsveld eraan overgehouden. is allemaal erg heftig geweest, toch hoop ik voor je dat bij jou ook zoiets zal gebeuren want het is héérlijk om weer energie te hebben en zin te hebben in dingen in plaats van overal tegenop te zien. veel sterkte.

bounty

ik ben overigens ook naar een homeopaat geweest maar heeft mij niks geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:32

ik heb er ook last van.. nu ook te moe om er dieper op in te gaan.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:42

@ Gijs: weet je wat 't is, moeheids klachten kunnen zoveel oorzaken hebben.. maar het kan ook iets Psychisch zijn...
heb zelf's en nou nu nog dat ik in 'n "moeheids spiraal" zit zeg maar, maar is soort van na sleep van de pfeiffer en omdat ik lang niks meer gedaan heb, vandaag voor 't eerst weer beetje fitnesse (lichte krachttraining) gedaan.. Ben wel moe nou, maar wel op de voldane wijze...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:52

Ik ben ook al een poosje nogal moe, toen uiteindelijk toch maar naar de huisarts gegaan en ik had dus ook de ziekte van pfeiffer. Neem nu meer rust voor mezelf en heb slaaptabletjes gekocht (melatonine) en moet zeggen met wat meer slaap voel ik me overdag ook wel wat beter Lachen
Niets vervelender dan moeheid, echt ik ben normaal gesproken een heel actief, lichtelijk hyper meisje, maar nu, het is ook zo frustrerend dat je niet kunt doen wat je graag wilt! Heb net als jij ook al huilend op de bank gezeten of op bed, dat ik het allemaal niet meer zag zitten (werk en ben net ook begonnen met een nieuwe fulltime studie)
Denk toch dat het een goed idee is om nog een keer naar je huisarts te gaan, wellicht dat hij nog een oorzaak kan bedenken?

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:19

Frouk schreef:
Ik ben ook al een poosje nogal moe, toen uiteindelijk toch maar naar de huisarts gegaan en ik had dus ook de ziekte van pfeiffer. Neem nu meer rust voor mezelf en heb slaaptabletjes gekocht (melatonine) en moet zeggen met wat meer slaap voel ik me overdag ook wel wat beter Lachen
Niets vervelender dan moeheid, echt ik ben normaal gesproken een heel actief, lichtelijk hyper meisje, maar nu, het is ook zo frustrerend dat je niet kunt doen wat je graag wilt! Heb net als jij ook al huilend op de bank gezeten of op bed, dat ik het allemaal niet meer zag zitten (werk en ben net ook begonnen met een nieuwe fulltime studie)
Denk toch dat het een goed idee is om nog een keer naar je huisarts te gaan, wellicht dat hij nog een oorzaak kan bedenken?

Dit herken ik zo he, heb daardoor ook 7 weken van school gemist..
En ik heb 't vervloekt allemaal...
En het is behoorlijk frustrerend dat je idd niet kan zoals je wilt enz...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:24

neverstop schreef:
Frouk schreef:

Dit herken ik zo he, heb daardoor ook 7 weken van school gemist..
En ik heb 't vervloekt allemaal...
En het is behoorlijk frustrerend dat je idd niet kan zoals je wilt enz...

Ja precies, mn baas zei ook al, je moet het gewoon loslaten en eerst maar es tot rust komen, als je gaat zitten stressen kom je toch ook nergens, heeft hij wel gelijk in, maar was het allemaal maar zo makkelijk als hij het zegt Tong uitsteken

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:33

klopt had ik ook hoe meer ik ging zitten stressen hoe "harder" m'n lichaam me daarop terug pakte, was heel misselijk.. maar ben blij daar iig zo goed als vanaf te zijn Ja

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:41

Ook wel een beetje herkenbaar
Maar ik maak het er ook zelf wel naar...hele week moet tot in de laatste uurtjes volgeplant...geen nee kunnen zeggen en alles wel doen Nagelbijten / Gniffelen
Dat gaat nog wel een keer mis Clown

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:03

Sja ik ook... nooit energie ergens voor. Heel goed op mn slaap letten, maar elke dag moe wakker worden, en moe de dag door, en weer doodmoe naar bed. Snap er niks van

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:57

ik had er ook last van, beetje jammer in mijn afstudeer jaar. daarnaast had ik ook nog heel veel pijn in de spieren in mijn handen en polsen en enkels.
Ik ben toen naar iemand gegaan in Den Haag. Hij doet vegatesten en binnen 3 maanden kon ik van niets weer hele dagen werken.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:51

[MW] Wie kan mij helpen; zo moe...

Helaas ik dus ook. Ben inmiddels al weer wat artsenbezoekjes verder dan tot waar het in mijn topic staat, maar geen bal verder. Krijg alleen maar meer klachten. Ik ga morgen weer naar de huisarts aangezien de kinderarts het allemaal wil aanzien. Wat nou aanzien, ik zie het al meer dan 3 maanden aan. Voordat ik naar de dokter ging had ik al tijden gewacht omdat het vanzelf wel op zou knappen. Niet dus.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 18:06

Ik ben vorig jaar door de molen gegaan bij een internist,dus terug gaan naar de huisarts heeft voor mij weinig zin.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:21

Wat houdt 'door de molen gaan' bij een internist in? Bloedprikken snap ik, maar verder?
Ik ga morgen naar de HA. (Mijn echte eigen HA, die voor mij nog totaal onbekend is.) 't Zal me benieuwen..

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:43

meiden.. ik denk net zo het kan ook met het weer te maken hebben, omdat 't weer juist zo raar is dit moment..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:45

Tsja, volgens mij lopen de meesten van ons hier al langer mee dan nu met dit rare weer..

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:52

jaja dat zal ook wel zijn, maar omdat dit moment toch ook wel veel mensen er mee lopen dacht ik daaraan..

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:58

laat je ook checken op vitamine B12. gebrek eraan kan (chronische) vermoeidheid en veel meer veroorzaken,maar heb al meerdere mensen erover gehoord die na jaren(!) erachter kwamen dat ze het zich niet inbeeldden maar echt een tekort aan iets hadden en daarom klachten hadden.succes!! groetjes deess

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:39

neverstop schreef:
jaja dat zal ook wel zijn, maar omdat dit moment toch ook wel veel mensen er mee lopen dacht ik daaraan..

Ja je hebt wel gelijk dat de 'moe-topics' als paddestoelen uit de grond schieten nu, maar de TS heb ik al lange tijd in zulk soort topics gezien, dus vandaar. Lachen