Dinsdag naar ziekenhuis, zie er wel heeel erg tegenop.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Dinsdag naar ziekenhuis, zie er wel heeel erg tegenop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 20:02

Ik heb drie weken terug een ongelukje met de fiets gekregen, ik had heel stom dressuur insteekbordjes aan me stuur hangen.. en ja hoor natuurlijk in me spaken en boem lag ik.
Eerst niks aan de hand, later heeel veel pijn en dikke elleboog. Ik naar het ziekenhuis bleek dat de punt van me elleboog was afgebroken en me elleboog was uit de kom. Ben geoppereerd en in het gips gezet.
Vorige week weer naar het ziekenhuis, moest het gips eraf, foto's make ect.
Maar ja gips moest eraf... ik heb het altijd als ik in gips zit en het er weer af maakt, misselijk duizelig ... in ieder geval geen lekker gevoel. Toen moest ik me arm bewegen, maar ik durfde het niet Bloos .. veel te bang om weer pijn te hebben en duizelig. Ja, zei de dokter het mag eraf.. maar omdat je nog niet goed voelt doen we er nog een week gips om.
Ik opgelucht raar he Verward

Maar ja nou moet ik dinsdag weer naar het ziekenhuis en zie er als een berg tegenop. Ik wordt vast weer duizelig en ben ook heel bang als ik me arm meot bewegen om nog pijn te hebben. Ik vind het ook raar dat ik duizelig wordt, hebben hier meer mensen last van?

Ik wou dit ff van me wat afschrijven, en mischien eventuele tips krijgen. Weet niet of het hier goed staat, maar dan hoor ik het wel.
Groetjes

Mars

Re: Dinsdag naar ziekenhuis, zie er wel heeel erg tegenop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:07

Heb je tegen de dokter verteld dat je hier last van hebt? Lijkt me heel erg vevelend als je zo naar wordt en wie weet kan de dokter je wel iets tegen de duizeligheid en de pijn geven Lachen Verder denk ik ook dat je jezelf veel te druk maakt, je hoeft dinsdag pas naar het ziekenhuis en maakt je nu al zorgen. Probeer het een beetje van je af te zetten, je maakt het jezelf nu wel heel erg moeilijk. Zoek wat afleiding en wat er dinsdag gebeurt dat zie je dinsdag wel weer! Heel veel sterkte ermee in ieder geval, en ik zou echt even tegen je dokter zeggen dat je zoveel pijn hebt en duizelig wordt, daar is hij tenslotte voor Lachen

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:12

Aller eerst heeel veeel sterkte. Vertel aan de arts hoe je je voelt en dat je je druk maakt, dan kunnen ze daar rekening mee houden. Ze zullen je dan beter begeleiden. Probeer er niet te veel aan te denken, en als je er aan denkt, denk dan dat het voor een goed doel is omdat je er beter van wil worden.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:49

ik ga met mijn voorgangers mee. wat ook wel wil helpen is een vriend of vriendin of weet ik het wie dan ook meenemen, en dan daar een gezellig gesprek mee houden terwijl de dokter bezig is. dan merk je het waarschijnlijk niet eens door de afleiding... Lachen

succes!

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:53

Ik denk dat je duizelig wordt omdat je je zo druk maakt Ach gut Adem je wel door? Zucht je veel? Probeer rustig te blijven ademen, wellicht iets innemen wat je kalmeert? En inderdaad iemand meenemen Lachen
Als het gips eraf mag doen ze dat niet omdat het nog niet goed is hoor, het is dan over en dan hoor je geen/weinig pijn meer te hebben.
Sterkte ermee Ach gut

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:02

vraag anders of je plat mag liggen als het gips eraf gaat. Dan kan je je makkelijker ontspannen en komt de duizeligheid minder snel. na afloop kan je dan ook even blijven liggen tot je je weer helderder voelt. En meteen je elleboog optimaal bewegenn zal echt niet lukken hoor,dat duurt weer eventjes voor het soepel is. Rustig aan en succes!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:46

Ik weet hoe je je voelt hoor,mijn elleboog was ooit uit de kom en zetten lukte niet.1 arts hield mij in de houtgreep, 1 duwde en de ander trok er aan.Ik heb echt geschreeuwd van de pijn,na 3 weken ging het gips er af en ik was echt bang.Durfde ook niet te bewegen,maar de fysio liet me wel voelen waarom bewegen belangrijk was.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:21

Esther_r20 schreef:
vraag anders of je plat mag liggen als het gips eraf gaat. Dan kan je je makkelijker ontspannen en komt de duizeligheid minder snel. na afloop kan je dan ook even blijven liggen tot je je weer helderder voelt. En meteen je elleboog optimaal bewegenn zal echt niet lukken hoor,dat duurt weer eventjes voor het soepel is. Rustig aan en succes!

Dat is idd een hele goede tip, ikzelf kan niet tegen prikken en laat dat ook altijd liggend doen, anders wordt ik duizelig en ben al een aantal keer flauw gevallen. Als je blijft liggen nadat het gebeurd is en langzaam gaat zitten en dan pas opstaan helpt dat echt Ja Je kunt gerust tegen de dokter zeggen dat je graag even wilt blijven liggen omdat je een beetje naar wordt, dat vinden ze echt niet gek.
En zoals ik al eerder postte: maak je niet te druk, wat dinsdag gebeurd zie je dinsdag wel weer!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 12:49

Bedankt voor de tips. Meestal zeg ik wel dat ik duizelig wordt en dan laten ze me wel liggen... Maar ben nu gewoon heel bang omdat toen het gebeurde zeg ma, en toen ik dus naar het ziekenhuis moest... hebben ze me echt heel pijn gedaan en ik had ook al pijn. Mischien zit het wel tussen me oren, maar dat neemt de zenuwen niet weg. Maar heeft niemand anders dat dat die duizelig wordt daarvan?

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:37

Ben je niet gewoon duizelig van de zenuwen/angst? De uitspraak 'het begint me te duizelen' is er niet voor niks.
Het is heel normaal dat je bang bent voor pijn, het immers een heel naar gevoel en dat heb je liever niet dan wel. Het is ook niet kinderachtig; je gaat gewoon in standje overleven 'vechten of vluchten', in jouw geval vlucht je liever (=wegblijven, er tegenop zien). Maak het vooraf bespreekbaar met de arts. Echt ze maken veeeel gekkere dingen mee dan iemand die bang is voor pijn. Als jij duidelijk maakt waar je last van hebt, dan kunnen zij rekening met je houden.

Veel succes morgen!!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 11:03

nou, het is eraf. Gelukkig had ik dezelfde mevrouw weer als vorige keer, dus ze gaf al aan dat ik wel mocht gaan liggen. Ook gedaan, geprobeerd heel rustig te blijven. Ik voelde me wel weer misselijk en wat vreemd, ma minder als de vorige keer. De arts zei dat ik heel rustig weer moest opbouwen met bewegen en morgen naar de fysio. Over 4 weken weer naar ziekenhuis.
En nou ja nog rotnieuws gekregen; mag 6 weken tot 3 maanden niet paardrijden. moet ik maar ff uitzingen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:06

Fijn dat het eraf is en dat je rustig hebt kunnen liggen! Wel naar dat je een tijdje niet mag rijden, maar bedenk maar: een gezonde arm is veel belangrijker, je moet er immers een leven lang mee doen Lachen
Ik weet niet of dit tegen je gezegt is, maar het is ook fijn om even met je arm in warm water te gaan zitten en dan een beetje te bewegen. In het water gaat bewegen vaak makkelijker en lichter en je belast je arm er niet mee Lachen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:14

fijn dat het eraf is!!!
Enne die tijd vliegt vast om zal je zien.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 16:29

Mas schreef:
Fijn dat het eraf is en dat je rustig hebt kunnen liggen! Wel naar dat je een tijdje niet mag rijden, maar bedenk maar: een gezonde arm is veel belangrijker, je moet er immers een leven lang mee doen Lachen
Ik weet niet of dit tegen je gezegt is, maar het is ook fijn om even met je arm in warm water te gaan zitten en dan een beetje te bewegen. In het water gaat bewegen vaak makkelijker en lichter en je belast je arm er niet mee Lachen

hey bedankt voor je tip,
is niet tegen me gezegd maar dat kan natuurlijk nooit kwaad. Teminste ik zie er geen kwaad in.

Vanochtend wou het bewegen niet echt, mischien ook nog wel wat onzekerheid van mijn kant, maar ik merk nu wel dat ik dingen steeds probeer te doen, en het opzich kleine bewegingentjes wel redelijk lukt, zijn nog niet grote bewegingen. Want het voelt nog niet super allemaal, maar dat zou er wel bijhoren.