Hallo,
Omdat dit niets te maken heeft nu met anticonceptie plaats ik het hier in de hoop op wat adviezen en tips
In juli van dit jaar (2008) begonnen mijn klachten. Zie hieronder:
Ongeveer 2 jaar heb ik de nuvaring als anticonceptie gebruikt zonder problemen. Begin juli werd ik ongesteld (de ring was eruit) maar de menstruatie bleef zich voortzetten. Op advies van de huisarts heb ik de nuvaring weer geplaatst, want zo zou de bloeding stoppen. Echter was dit niet het geval. Er is een kweekje en een uitstrijkje gemaakt en hier kwam niets bijzonders uit. Ik kreeg het advies om ibuprofen te slikken, dit zou de bloeding stoppen. Ook dit was niet het geval en hier ben ik dus weer mee gestopt. Na 3 weken mocht de nuvaring er weer uit en nog steeds had ik bloedingen. Op advies ben ik ermee gestopt en kreeg de pil voorgeschreven, maar ook hier stopte de bloedingen niet van. weer terug bij de huisarts heb ik op advies een mirena laten plaatsen. De bloeding stopte kort daarna voor ongeveer een week, maar toen begon het weer. Ik weet dat er bij de mirena licht bloedverlies kan zijn, maar licht is het zeker niet!
Voor controle ben ik terug geweest naar de gynaecoloog en die was tevreden over de mirena. Ook hem vertelde ik dit, maar hij zag er niet iets kwaads in. Na het even te hebben aangekeken en nog steeds met bloedverlies heb ik weer contact opgenomen met de huisarts. Deze schrijft mij medicijnen voor waarmee de bloedingen echt zullen stoppen. Echter ben ik in de afgelopen maanden (sinds juli) +- 3 weken niet ongesteld geweest. Normaal zou dit zijn: 3 weken wel ongesteld (juli, augustus en september).
Ik ben nog steeds niet van mijn klachten af, naast dat het enorm vervelend is doet het ook ongelooflijk veel zeer.
Wat kan ik verder nog doen? Op deze manier blijf ik namelijk terug gaan naar de huisarts. Wat betreft de mirena weet ik dat er lichte bloedingen kunnen optreden, maar dit is niet licht en heb er toch een tampon of maandverband voor nodig, ik blijf terug gaan naar de huisarts, maar deze weet het ook niet meer?
Ik vraag me af, wat kan ik nu nog doen, ik ben nu al zo vaak bij de huisarts geweest en zo vaak telefonisch contact met ze gehad (met verschillende uit de praktijk trouwens!). Dat ik er nu toch wel erg moe en verdrietig van wordt.