Langdurige bloedingen, hoe kom ik er vanaf (kom ik er wel va

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Langdurige bloedingen, hoe kom ik er vanaf (kom ik er wel va

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 17:26

Hallo,

Omdat dit niets te maken heeft nu met anticonceptie plaats ik het hier in de hoop op wat adviezen en tips

In juli van dit jaar (2008) begonnen mijn klachten. Zie hieronder:

Ongeveer 2 jaar heb ik de nuvaring als anticonceptie gebruikt zonder problemen. Begin juli werd ik ongesteld (de ring was eruit) maar de menstruatie bleef zich voortzetten. Op advies van de huisarts heb ik de nuvaring weer geplaatst, want zo zou de bloeding stoppen. Echter was dit niet het geval. Er is een kweekje en een uitstrijkje gemaakt en hier kwam niets bijzonders uit. Ik kreeg het advies om ibuprofen te slikken, dit zou de bloeding stoppen. Ook dit was niet het geval en hier ben ik dus weer mee gestopt. Na 3 weken mocht de nuvaring er weer uit en nog steeds had ik bloedingen. Op advies ben ik ermee gestopt en kreeg de pil voorgeschreven, maar ook hier stopte de bloedingen niet van. weer terug bij de huisarts heb ik op advies een mirena laten plaatsen. De bloeding stopte kort daarna voor ongeveer een week, maar toen begon het weer. Ik weet dat er bij de mirena licht bloedverlies kan zijn, maar licht is het zeker niet!

Voor controle ben ik terug geweest naar de gynaecoloog en die was tevreden over de mirena. Ook hem vertelde ik dit, maar hij zag er niet iets kwaads in. Na het even te hebben aangekeken en nog steeds met bloedverlies heb ik weer contact opgenomen met de huisarts. Deze schrijft mij medicijnen voor waarmee de bloedingen echt zullen stoppen. Echter ben ik in de afgelopen maanden (sinds juli) +- 3 weken niet ongesteld geweest. Normaal zou dit zijn: 3 weken wel ongesteld (juli, augustus en september).

Ik ben nog steeds niet van mijn klachten af, naast dat het enorm vervelend is doet het ook ongelooflijk veel zeer.

Wat kan ik verder nog doen? Op deze manier blijf ik namelijk terug gaan naar de huisarts. Wat betreft de mirena weet ik dat er lichte bloedingen kunnen optreden, maar dit is niet licht en heb er toch een tampon of maandverband voor nodig, ik blijf terug gaan naar de huisarts, maar deze weet het ook niet meer?

Ik vraag me af, wat kan ik nu nog doen, ik ben nu al zo vaak bij de huisarts geweest en zo vaak telefonisch contact met ze gehad (met verschillende uit de praktijk trouwens!). Dat ik er nu toch wel erg moe en verdrietig van wordt.

Meisje201

Re: Langdurige bloedingen, hoe kom ik er vanaf (kom ik er wel va

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:02

De Mirena staat erom bekend dat deze idd kan zorgen voor een minimale/helemaal geen menstruatie.
Dit is niet in alle gevallen zo, daar blijft het 'gewoon', dus normaal bloedverlies.

Ik vind het wel ontzettend apart dat de arts je in het begin Ibu voorschrijft, daar dit ook bloedverdunnend is dus absoluut niet zal helpen de bloeding te stoppen.

Heb je wel eens een inwendig onderzoek gehad?
Het lijkt wel, gezien je echt dus vrijwel doorlopend een bloeding hebt, of het zich niet aan je baarmoederwand hecht?

Ik vind het ontzettend vervelend voor je, zelf heb ik er iig geen ervaring mee.
Ik hoop dat er bokkers zijn die je eventueel meer kunnen vertellen en kunnen helpen hiermee!
Sterkte

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 22:24

Bedankt voor je reactie.
Bij de huisarts hebben ze wel een inwendig onderzoek gedaan, maar niet uitgebreid ofzo. Ze heft alleen gekeken en gelijk de kweek en het uitstrijkje afgenomen.

Hmm als dat zo is is het inderdaad vreemd dat ze me ibu voor schrijft Blond

Wat bedoel je trouwens met of het niet aan mijn baarmoederwand hecht?
De gyn heeft onlangs nog een inwendige echo gemaakt en de mirena zat goed op zijn plaats en hij was er zeer tevreden over.

Dank je wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:28

Okey, even een vraag hoor, want dat is nu een beetje onduidelijk!

Heb je op dit moment bloedingen, of ben je nu juist al een tijdje niet meer aan het vloeien??

Ik heb de mirena nu bijna 2 jaar, en ben dus nooit meer ongesteld geworden sindsdien!

Buikkrampen heb ik nog vrij lang gehad, dit doordat je lijf moet wennen aan 'iets' in de baarmoeder!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 22:32

Robijntjah, geen probleem, vragen staat vrij!
Op dit moment heb ik nog steeds bloedingen.
In de periode vanaf eind juni/ begin juli tot en met nu heb ik in totaal zo'n 3 weken geen bloedingen gehad. Dit is alles bij elkaar opgeteld. Het begon met bloedingen, dan 1 of 2 dagen weer is niet en begon het weer.
Op dit moment dus nog steeds Lachen

Opzich de buikkrampen van de mirena heb ik niet meer, ik heb echt veel pijn tijdens het bloeden.
Vooral als het dan een dagje gestopt is en het begint weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:36

Dan houd hier mijn kennis op Nagelbijten / Gniffelen

ikzelf heb voor ik met de pil begon soorgelijke problemen gehad (6 weken aan een stuk ongesteld, en dan ook echt ziek), 1 week niet ongesteld, en het verhaal begon weer van voren af aan!

Bij mij hield het gelukkig op toen ik aan de pil ging...

Misschien eens een homeophaat opzoeken?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 22:40

Bedankt in ieder geval!!
Ik was al aan het zoeken op internet naar een homeopaat en misschien dat het inderdaad helpt. Ik ga in ieder geval informeren! Dank je voor het meedenken!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:44

ibuprofen helpt wel tegen bloedingen en verdunt het bloed niet.
hoe oud ben je?
Ze zouden eens een echo moeten maken van je baarmoeder,misschien zit er wel een myoom in.(vleesboom).
Zijn het echt stolsels die je verliest of gewoon"vloeibaar" bloed?
Als het stolsels zijn lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat het een myoom is.
Ijzertabletten slikken zou ook niet verkeerd zijn met dit soort bloedverlies.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 22:48

Geerke ik ben 21.
Ik las inderdaad al iets over een myoom, ik zou het kunnen voorleggen bij de huisarts.
Hmm stolsels of vloeibaar. De ene keer is het vloeibaar de andere keer stolsels, maar ik moet zeggen dat het toch meer stolsels zijn.
Wel heb ik een formulier gekregen om mijn bloed te laten testen inderdaad, ik gaf al aan dat ik me steeds wat beroerder en ingekakter ga voelen.
Dank je wel ook voor je reactie!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:51

je bent nog wel wat jong....maar goed,ik had op m'n 23 ste al een poliepje op m'n baarmoedermond zitten,iets wat alleen bij oudere vrouwen voorkwam....behalve dus bij mij.

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:06

Hoi,
Naar mijn idee zit er toch iets niet helemaal goed, want het is niet normaal om bijna continu bloed te verliezen met pijn, zeker niet als het merendeel stolsel is. Je bent nog jong waardoor veel diagnoses minder waarschijnlijk zijn. Maar aangezien er nog niks is gevonden en alle hormonen etc niet het gewenste effect hebben zou ik toch aandringen op verder onderzoek.
Uit het feit dat je het op internet zet, maak ik op dat je je toch zorgen maakt (heel logisch). Dit zou ik duidelijk maken aan je huisarts en eventueel voor een second opinion gaan bij een andere gynaecoloog, aangezien deze zo op mij niet erg geinteresseerd over komt (zo uit je verhaal). Vertel ze duidelijk wat je klachten zijn en wat je van ze verwacht, hopelijk kunnen ze dan een oplossing vinden. Want dit is niet fijn zo.
Succes.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 23:10

Vivre, nee het zit me inderdaad helemaal niet lekker en steeds als ik denk: he het is over, dan begint het weer met pijn. Er lijkt geen einde aan te komen.

Bij de gynaecoloog ben ik alleen geweest om de mirena te plaatsen en voor controle, kan ik dan een second opinion aanvragen bij een ander ziekenhuis bijvoorbeeld? Of moet een second opinion echt via mijn huisarts?
Ik moet zeggen dat ik toch heel veel contact met ze heb gehad, maar ze geven mij het idee dat ze me een beetje proberen af te schepen ofzo, zoals de ibuprofen, dat moet toch ook niet goed zijn om dat elke dag standaard te slikken? het ging niet over, nu krijg ik weer iets anders in de hoop dat het dan over gaat, wie weet helpt het natuurlijk. Maar het feit al dat ze zegt: ja lastig ik weet het ook niet kijk het nog 2 weken aan en als er dan geen verbetering is bel dan weer., daar baal ik zo van.. ik snap ook wel dat dit voor hun een raadsel is. Maar als ik bel, weten ze het allemaal niet.

Bedankt voor je reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:14

Waarom slik je geen anticonceptiepil?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 23:16

De pil heb ik toen gekregen, maar naast dat het niet hielp tegen de bloedingen kan ik er ook niet tegen. Ik ben een aantal jaar terug ook gestopt op advies van de huisarts omdat ik er niet tegen kon en er ziek van werd.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:18

edit: laat maar Nagelbijten / Gniffelen

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:23

Even snelle reactie; op zich is het geven van ibuprofen een logische zet, omdat is aangetoond dat het de bloedingen kan verminderen. Echt (langdurig) gebruik is wel nadelig voor je maag, maar daar zijn weer andere medicijnen voor (maagbeschermers). Op de rest reageer ik morgen even.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:57

Ibuprofen is wel degelijk bloedverdunnend.
Dacht ook dat dat wel aan de dosis ligt.

Even aan het googlen geweest, en daar vind ik dat Ibuprofen pas van een dosis vanaf 1g. bloedverdunnend is.
In dat geval mag je mijn reactie over Ibu dus vergeten Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 23:22

Vanaf 1 gram, wacht even dan snap ik iets niet. Ik heb ibu 400 en 600 Blond
Maagbeschermers kreeg ik trouwens niet, had het er wel over gehad maar was niet nodig zei ze

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:25

400 mg en 600 mg gram is 1 gram volgens mij.
wat ik niet begrijp is dat ze niet naar de oorzaak op zoek gaan.
dit heet symptoombestrijding....zo kan ik ook dokter zijn.