Carpale tunnelsyndroom

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Carpale tunnelsyndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 21:58

Hoi,

Ik moet geopereerd worden aan mijn beide polsen. Er is sinds kort Carpale tunnelsyndroom vastgesteld. Ik maak me alleen nu al druk over de pijn met van de spuit! Clown Ik krijg een lokale verdoving in mijn oksel gespoten. Heeft hier iemand ervaring mee en eventueel ook met het herstel?

Groetjes Sophie

Leentje_

Re: Carpale tunnelsyndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 22:03

ik heb er geen ervaring mee
denk dat het wel beetje gevoelig zal zijn maar moet je maar denken het is toch meteen voorbij hé Lachen (vaak wordt voor zulke operatie toch ook in da pols ofzo gespoten?)
geloof dat het herstel ook best meevalt bij die operatie..
en ja zal achteraf gezien wel meevallen hé Lachen

Veel succes alvast Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 22:08

De pijn van een spuitje valt echt in het niets in vergelijking met de pijn van een goeie CTS.

Ik heb aan 2 polsen CTS gehad, en moest ook geopereerd worden, echter dat heb ik nooit gedaan. Bij mij is het vanzelf over gegaan, maar heb wel spierontspanners genomen omdat het pijn deed tot aan mijn bovenarm.. De huisarts had hier nog nooit van gehoord (wel van die pijn in mijn arm, maar niet van die spierverslappers).. en verklaarde mij voor gek.

Ik ben nu ruim 5 jaar verder, en heb er nooit meer last van gehad..
Dus wie is hier nou gek????
(ja ik, maar ik ken mijn lijf beter dan welke huisarts ook.. Haha! )

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 00:03

De operatie heb ik geen ervaring mee de prik even min. Maar als je er echt tegen op zit kunnen ze een zalfje op de prik plek smeren waardoor je de prik minder voelt. Ben je echt heel erg bang kan volle narcoze ook nog.
Laatst bijgewerkt door Fairytail op 10-10-08 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 00:15

ik heb CTS 'gehad' in mn rechterpols maar had tergelijker tijd ook een tennisarm rechts dus dat was enorm pijnlijk en dat ook nog eens in de drukste periode van het jaar, december. liet echt veel uit mn handen vallen fohn's borstels enz. mijn huisarts heeft er toen een goudspuit ingezet. Dit was echt geen pretje maar gelukkig is het sinds die tijd bijna helemaal weg. Alleen als ik weer Veel achter elkaar dezelfde beweging moet doen voel je het weer.
Succes er in ieder geval mee.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 00:17

jeetje sophie! nu al cts Lachen heb zelf nooit gehad, maar wel gedaan... pijn valt opzich wel mee wat ik zo merk, prik is altijd vervelend natuurlijk, maar zou zeker dat doen ipv narcose.. Herstel duurt wel even, kan denk ik niet paardrijden. Mijn moeder is er vorig jaar ook aan geholpen en moest toch wel een tijd rustig aan doen met de handen.. Maar gaan ze beide handen tegelijk doen??

oja fairytail, polsklachten zijn helaas wel wat anders dan cts...

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 00:27

Dat bedoel ik ook niet, heb weinig kracht in mijn pols/hand en uitstraling.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:06

Fairytail schreef:
Dat bedoel ik ook niet, heb weinig kracht in mijn pols/hand en uitstraling.

Jij bedoelt waarschijnlijk dat er een zalf bestaat die verdoofd.
Dat klopt, die bestaat.

Maar kom op zeg.. die spuit is zo voorbij.. slechts een paar tellen..
Die CTS zal meer klachten geven, én op langere termijn..

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:13

ik denk dat het een beetje verkeerd opgevat wordt. zij bedoeld alleen maar dat als je erg tegen de verdovingsnaald opziet dit aankan geven en ze er dan eerst een verdovendzalfje opdoen voordat ze prikken.
Eigenlijk hetzelfde als bij een ruggenprik alleen doen ze dan geen zalfje maar een voorverdoving.

Enja er zijn echt wel mensen die een prik eng vinden dus het was alleen goed bedoeld.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:17

Sophie2 schreef:
Hoi,

Ik moet geopereerd worden aan mijn beide polsen. Er is sinds kort Carpale tunnelsyndroom vastgesteld. Ik maak me alleen nu al druk over de pijn met van de spuit! Clown Ik krijg een lokale verdoving in mijn oksel gespoten. Heeft hier iemand ervaring mee en eventueel ook met het herstel?

Groetjes Sophie

Oh bah! mijn moeder is ook aan haar pols geopereerd, en ik zeg dit niet om je bang te maken, maar die werd ook lokaal verdoofd, en die voelde ze gewoon datgeen wat ze doorknippen of snijden gewoon door gaan (niet pijn hoor) maar ze voelde echt wat los springen brrr moet er niet aan denken.

Ook heeft zij van de HA ook al die lange spuit gehad in haar pols, een hele tijd voor de operatie al maar dat hielp al niet eens

Verder heeft bij haar de operatie niets uitgehaald.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 08:25

Goh, wat veel reacties al. Ik weet wel dat er een zalfje voor is, werk zelf in de apotheek vandaar. Lidocaine.. Maar eigenlijk haalt dat niet super veel uit. Het is ook niet zo dat ik slapenloze nachten heb hoor, haha Haha! Vroeg me gewoon af hoe mensen het allemaal ervaarden. Ben ook niet heel bang voor spuiten.

En qua het herstel, was ik gewoon benieuwd hoe mensen dat ervaarden, omdat ik hoop dat ik heel snel alles weer kan. Zit namelijk in het laatste jaar van m'n studie en daar zit ook best veel praktijk in, wat ik gewoon niet kan missen..

Ik word niet aan beide polsen gelijk geholpen hoor! Moet 12 november naar de plastisch chirurg en deze gaat het dan nogmaals beoordelen. Eerst zou dan mijn rechterpols worden gedaan, want hier heb ik het meeste last van.

Hoop in ieder geval dat ik na de operaties weer eens fatsoenlijk wat dingen kan. Ik hoef nu bijvoorbeeld echt niet in bad te gaan, want dan kom ik er van z'n lang zal z'n leven niet meer uit Clown

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 08:28

Trouwens Roos, misschien word ik dan wel door jou geholpen.. Of zit je niet in Winterswijk Haha!

En dat paardrijden is natuurlijk ook minder, maar ik rij tegenwoordig ook met een halstertouwtje en zonder zadel, dus met 1 hand moet best lukken Bloos Nee, maar ik moet daar natuurlijk geen risico's mee nemen Lachen

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:38

zorg wel dat je na de operatie de littekens goed los en zacht houd en een beetje creme en goed los masseren.. Ik ben zelf fysio en zie de grootste ellende voorbij komen ivm verklevingen na CTS operatie.. en idd de 1ste 6weken rustig aan doen..
succes

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:47

Ik bedoelde inderdaad een zalf die de huid verdoofd voor de injectie. Zalfjes en pilletje tegen zenuwen zullen hier denk ik toch niet bij helpen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:15

Ik heb ook CTS aan beide polsen,die helaas niet operabel is Scheve mond
(Ik ben geen neuroloog,dus kan het niet uitleggen,maar op de één of andere manier kan het bij mij niet doordat het weefsel eromheen kapot is)
Ik loop nu rond met twee spalken en het helpt me niet.
Over twee weken moet ik terug om te bespreken wat nu verder.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:32

Ik ben jaren geleden (ik schat zo'n 14 jaar geleden) ook aan het carpale tunnelsyndroom geopereerd. De verdoving viel mij toen mee. Ik had al een aantal keren een spuit tegen de pijn ervoor gekregen en die vond ik veel pijnlijker. De pijn na de operatie is wel vervelend soms, maar ik mocht pijnstillers slikken en dat hielp goed. Ik heb er tegenwoordig wel wat last van, vooral wanneer het vochtig weer is. Maar dat is lang niet meer zo erg als voor de operatie. Ik heb er nooit geen spijt van gehad en zou het zo weer doen als het nodig is.

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:37

mijn moeder is der aan geopereerd eerst de ene en toen de andere kant anders kon ze helemaal niks meer natuurlijk Knipoog
maar ze heeft echt de 6 weken daarna ofzo niks mogen doen met die hand/pols
de prik vond ze wel pijnlijk, maar daarna voelde ze echt niks meer

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:48

Mijn moeder heeft onlangs twee operaties gehad.
Haar klachten zijn nu helemaal weg. Wel is het in het begin natuurlijk erg lastig aangezien je niet heel veel kan en slapen ging ook echt rot bij mijn moeder.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:46

Citaat:
Lidocaine.. Maar eigenlijk haalt dat niet super veel uit.

Ehm... ik ga geen onsmakelijke herhalen vertellen, maar bij mij hebben ze ook zulke zalf gebruikt voor dat mijn **** gepierct werd.. Bloos En dat werkte wel degelijk....

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:02

PinkyBubble schreef:
Sophie2 schreef:
Hoi,

Groetjes Sophie

Oh bah! mijn moeder is ook aan haar pols geopereerd, en ik zeg dit niet om je bang te maken, maar die werd ook lokaal verdoofd, en die voelde ze gewoon datgeen wat ze doorknippen of snijden gewoon door gaan (niet pijn hoor) maar ze voelde echt wat los springen brrr moet er niet aan denken.

Ook heeft zij van de HA ook al die lange spuit gehad in haar pols, een hele tijd voor de operatie al maar dat hielp al niet eens

Verder heeft bij haar de operatie niets uitgehaald.

je kan idd bij locale verdoving blijven voelen wat ze doen, maar mag geen pijn doen. Dat is ook bij een ruggeprik bv. Je bent verdoofd, maar voelt dat ze bezig zijn. En de een voelt het beter dan de ander...

Helaas sophie werk niet in winterswijk, maar in hengelo want mn vader werkt in winterswijk dus is niet echt handig samen op een ok te werken..

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 17:03

Aah, oke.. Werkt waarschijnlijk niet heel handig dan inderdaad..

Hmm, ik heb wel eens eerder lidocaine gebruikt, maar merkte er niet echt heel erg veel van.. Maar kan het natuurlijk altijd proberen..

Allemaal bedankt voor de reacties!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:23

ik ben 15 jaar geleden eerst aan de rechterpols geopereerd en een half jaar later aan de linkerpols

Rechts was de chirurg lang bezig en heb ik veel pijn gehad en naderhand heeft het weken geduurd voor ik m'n hand weer kon gebruiken, links was zo klaar geen pijn en na 2 dagen zat ik met hechtingen en verband en al alweer op m'n paard.

Helaas is het rechts nu weer terug, maar ik ben nu zo oud dat ik me niet meer laat opereren, nergens aan.... nooit meer.....