Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Francis schreef:Sterre, voor een kroon wordt maar een klein 'dopje' op de wortel gelaten, de rest van de tand gaat er af. Bij mij is zelfs een opbouw van 'vulling' op de wortel gemaakt bij één kies, omdat de kies zelf van binnen nagenoeg weg was, dat was alleen nog een buitenwandje en dat werd dus weggeslepen. Om dat vullingopzetje te verankeren zijn er metalen pinnetjes in de wortelkanalen gestoken. Soort gewapend beton dus eigenlijkZo lang de wortel nog goed is en stevig in de kaak zit is een kroon meestal mogelijk.
LaFunkyJazz schreef:Door een conflictsituatie op mijn werk heb ik gister 3 kwart van mijn voortand verloren. Nu is er vandaag door een tandarts een kroontje aangeplakt waardoor ik nu weer een tand heb.
Maar omdat de zenuw blootgelegen is er grote kans op ontstekingen. En je ziet verschil dus ik wil een implantaat of kroon erin.
Dit kan ook, maar de tandarts wilde me eerst even dit geven voor tijdelijk, en dan zien we wel weer verder. Het lag eraan wat ik wilde.
Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
LaFunkyJazz schreef:Het is niet door mijn toedoen gebeurt (m het even bot te zeggen een client heeft de tand eruit geslagen), ik ben daarom volledig verzekerd, omdat mijn werk het moet betalen.
Daarom wil ik het beste erin hebben, omdat ik het gewoon ontzettend zonde vind omdat ik een goed gebit had.
Een kroon is niet voor het leven toch? Een implantaat wel. Omdat de verzekeringsmaatschappijen waarschijnlijk maar 1 x uitkeren, wil ik niet iets wat na 5 jaar weer losgaat dat ik dan weer 1000 euro wel zelf moet betalen.
En anders toch maar gaan pleiten voor afkoping? Ik neem na het weekend even contact op met degene die erover gaat binnen mijn organisatie
Ik ga van de week zoiezo nog even langs de tandarts.
detour schreef:SGEVG? Wat doe je dan precies?..
detour schreef:ga je dan naar schaal 40?Ik zit in 40.9. Maar dan nog, meer geld was welkom geweest![]()
Fijn dat je werk dit betaalt; ik heb destijds de cliente aangegeven, had zware hersenschudding en als ik blijvend letsel had gehouden dan had ik ze aansprakelijk kunnen stellen middels de aangifte..