Acceptatie en verwerking

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Acceptatie en verwerking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 22:48

Sinds 1 september weet ik dat ik ADD heb. Dit is een psychische aandoening waarbij je o.a. concentratieproblemen hebt. (meer info zie onderschrift) Op school kom ik mijzelf heel erg tegen, boeken en opdrachten vergeten, me niet kunnen concentreren op de leraar. Ik praat erover met de mentor en leerlingbegeleider en buiten school met een psycholoog. Dit helpt bij de verwerking maar ik vind het heel erg moeilijk om het te accepteren. Iemand tips?

RoodZonnetje

Re: Acceptatie en verwerking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:14

Wat kan je precies niet accepteren?
Ik heb overigens ook ADD Lachen

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:17

Mja ik denk dat het help als je je gaat richten op wat je wel allemaal kan...Niemand kan álles goed, en bij jou is het ADD. Anderen hebben dyslexie of weet ik veel...

Schrijf erover, praat erover, teken, schreeuw, sport...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 23:20

Ik kan niet accpeteren dat mij een hoop dingen niet lukt. Natuurlijk kijk ik wel naar de dingen die ik kan, maar als je 2x achter elkaar een afspraak vergeet werkt dat wel weer demotiverend en dan is het oja dat komt door ADD.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:25

Dat is denk ik ook een van de lastigste dingen om te accepteren, juist omdat het iets is dat nog best eens terug zal keren, ondanks evt. medicatie Lachen
Wat bij mij helpt is mezelf er aan herinneren dat het mogelijk door de ADD komt en dan bedenken of ik er op een ADD-vriendelijke manier iets aan kan doen. Boos op mezelf worden werkt bvb absoluut niet, overal briefjes ophangen weer wel Lachen

Kristel_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 04:14

Ik kan niet uit eigen ervaring spreken... Maar weet wel dat je dingen kunt verwerken door er veel over te praten er 'iets' mee te doen (gedicht, liedje, schilderen, enz), uit je.
Het lijkt me idd erg frustrerend als je steeds tegen dezelfde dingen aanloopt. Wordt niet boos op jezelf heb je niks aan. Zoek lotgenoten, die hebben vast goede tips. Mijn zusje heeft bijv. geen ADD (voor zover ik weet dan), maar die werkt met lijstjes. Heeft op haar kamer een groot white-bord en daar schrijft ze alles op. En verder kom je overal herinneringsbriefjes tegen. Kun je jezelf wel oefenen om altijd je mob. telefoon op zak te doen? Dan zou je daar waarschuwingen in kunnen zetten bijv.
Succes en wees lief voor jezelf Lovers

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:48

Er is al een topic over ADD: [MW] ADD??
Ik verwijs je daarheen en zet deze op slot Lachen