Slanker door roken?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Slanker door roken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 19:08

ik had vandaag een kleine dicussie... over dat je slanker zou zijn als je rookt,
voor iemand die veel snoept, die dan gewoon sneller een sigaretje pakt dan chocola bv.

maargoed, stofwisseling wordt weer trager toch door roken?
zou je daar wel of niet slanker van worden, ervan uitgaande dat zoiemand nooit gerookt heeft he..

Elma_

Re: Slanker door roken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:10

Nou, volgens mij is dat een halve waarheid..
Ik weet wel, dat je aankomt als je stopt met roken.. maar volgens mij komt dat omdat je dan ipv. een sigaretje wat gaat snoepen..
Wel heb ik ooit eens gelezen dat hollywood sterren gaan roken om slank te blijven.. vind t wel intressant, ga t even volgen Lachen

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:11

Ik kwam in ieder geval wel een paar kilo aan toen ik was gestopt met roken Tong uitsteken Maar of je er ook slanker door word weet ik niet.. Het is wel zo dat roken je eetlust remt en je dus minder snel snoept enz. Dus ik kan het me best voorstellen dat als je minder gaat eten door het roken je dan slanker word..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:12

Ja klopt.

Roken stopt het honger gevoel. Het neemt de trek weg.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:12

hoorde dat juist je stofwisseling weer omlaag gaat als je stopt met roken waardoor mensen iets aankomen en dus je stofwisseling hoger is als je rookt. Daarnaast is het pure verveling vaak, mensen die roken pakken een peuk andere gaan zitten eten en weer andere gaan een spelletje spelen of gewoon wat doen. Het hangt dus ook vooral af van de persoon.

Overgens ik zelf heb niks aan me lijf gemerkt toen ik stopte. Maar nou ben ik altijd al vrij slank gweest. MAar moeder daarin tegen was 5 kilo aangekomen toen ze stopte.
Maar denk dat je toch altijd maar beter niet kan roken of kan stoppen dan dat je je druk gaat maken over dik worden. Roken blijft gewoon slecht en je word er ook gewoon ziek van.
Laatst bijgewerkt door brittje88 op 08-10-08 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:13

ja, das waar, ooit een reportage over anorexia gezien, en dus ook die freaky tips van die meisjes, en een daar van was bij honger een sigaret nemen, dan heb je dus niet zown honger meer..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:15

Uit onderzoek is gebleken dat mensen die roken gemiddeld minder wegen dan mensen die nooit gerookt hebben, mensen die stoppen met roken wegen gemiddeld nóg meer.. Als je gaat roken, schijn je niet minder te gaan wegen daardoor..

Er is een onderzoek Engelstalig gepubliceerd hierover, maar kan het niet terugvinden..

Overigens is het gezonder wat overgewicht te hebben dan te roken Knipoog

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 19:31

ah, op google ook een interesant stukje Lachen

eenrookvrijleven.nl schreef:
Wat is er nou waar aan dit verhaal dat je roken je slank houdt? Kom je echt aan van het niet-roken of is het meer een tussen-de-oren-kwestie? Het zit zo: In eerste instantie zorgt roken inderdaad voor dat je slanker bent want door te roken verhoog je je stofwisseling. Dit klinkt als een goed ding maar je stofwisseling gaat álleen omhoog doordat er door die sigaret gifstoffen in je lijf komen. Je lijf moet dan extra hard werken om deze gifstoffen te lijf te gaan en daardoor gaat je stofwisseling omhoog. De reden van deze verhoogde stofwisseling is dus eigenlijk niet zo’n hele goede en gezonde reden. Roken onderdrukt ook je hongergevoel en rokers hebben dus minder vaak behoefte aan snack of snoep. Daar staat weer tegenover dat roken ook je geur en smaak aantast en dat je favoriete eten of drinken helemaal niet meer zo lekker smaakt. Echt lekker uit eten gaan of een goede fles wijn drinken heeft dus niet zo heel veel zin meer omdat je er niet ten volle van kan genieten. Deze twee redenen zullen de echte fanatieke rookster en slanke den misschien niet helemaal van mening doen veranderen. Voor die dames wordt het nu interessant. Na een poosje paffen is je lijf gewent aan de sigaret en stabiliseert je stofwisseling zich weer. Alles gaat weer terug naar normaal en het roken heeft geen effect meer behalve dan op je longen, huid, haar en omgeving maar dat is weer een ander verhaal. Roken heeft dus, op de niet eens zo heel erg lange termijn weinig echt effect op een strak lijf

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:34

Volgens mij klopt dat helemaal.!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:42

Doordat je rookt, gaat de smaak van eten eraf en daarom eet je minder en dan word je slanker? dat is mij verteld.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:55

dat is echt onzin, ik ben alleen maar aangekomen toen ik begon met roken :S
ik kan ook niet roken op een lege maag, dan ga ik echt over mn nek.
voorheen ging ik ook gewoon eerst roken, en dan wat eten (of andersom). maar dan deed ik dus beide uit verveling, niet omdat ik echt honger had.
nu ben ik het wel een beetje aan het misbruiken. probeer af te vallen, en was gewend altijd best veel te eten en te snoepen. nu mag ik dat dus niet van mezelf, dus ga ik maar roken als ik trek heb... helpt wel Vork Koe

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:14

natuurlijk zijn er uitzonderingen altijd Tong uitsteken