Brand los wat je er van vind

Why do we kill people, that have killed people to show people killing is wrong
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
suus_Mette schreef:Dat is eigenlijk wel een goede vraag. Zoals Chipieke al zegt, als bijv. je beste vriendin is aangereden en het niet heeft overleefd, dan wens je die dader ook dood. Maar zoals die man uit Oostenrijk, kan even niet meer zo snel op zn naam komen. Die hoeft van mij niet meer op deze wereld rond te lopen...
Eigenlijk weet ik het niet... 't is ook wel een moeilijke vraag...
bonzjo schreef:suus_Mette schreef:Dat is eigenlijk wel een goede vraag. Zoals Chipieke al zegt, als bijv. je beste vriendin is aangereden en het niet heeft overleefd, dan wens je die dader ook dood. Maar zoals die man uit Oostenrijk, kan even niet meer zo snel op zn naam komen. Die hoeft van mij niet meer op deze wereld rond te lopen...
Eigenlijk weet ik het niet... 't is ook wel een moeilijke vraag...
Moeilijke vraag he
Even offtopic: @ Chipeke: ik vind dood een mindere straf als levenslang. Lekker makkelijk, dood. Hoef je ook niet meer na te denken over je daad
bonzjo schreef:Even offtopic: @ Chipeke: ik vind dood een mindere straf als levenslang. Lekker makkelijk, dood. Hoef je ook niet meer na te denken over je daad
Sophie_midas schreef:Ja als je daar over nadenkt en het zo in 1 zin ziet is het eigenlijk heel onlogisch dat er mensen gedood worden die mensen gedood hebben.
Toekie schreef:Sophie_midas schreef:Ja als je daar over nadenkt en het zo in 1 zin ziet is het eigenlijk heel onlogisch dat er mensen gedood worden die mensen gedood hebben.
Maar je mist iets, en dat is zo'n beetje de essentie.Namelijk: 'om te laten zien dat moorden verkeerd is'.
Dus niet waarom we iemand vermoorden die iemand vermoord heeft, maar waarom vermoorden we mensen die mensen vermoord hebben, met de boodschap dat het verkeerd is om mensen te vermoorden.
Persoonlijk denk ik dat je deze zin niet echt als een stelling kan zien, maar meer als een statement. Ik vind 'm hoe dan ook erg goed!
katiavl schreef:Er is al een heel groot topic over doodstraf [NM] Doodstraf; opnieuw invoeren of niet?
Zelfde discussie als hier, alleen de beginpost in een ander kleedje