Wie heeft ervaring met licht therapy? goed en slecht!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Wie heeft ervaring met licht therapy? goed en slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 15:01

Ik ben benieuwd of er bokkers zijn met ervaring met lichttherapy. Ik heb een zonnestudio en merk dat mensen warmte etc nodig hebben. Nu zit ik er over te denken een lichttherapy lamp aan te schaffen en dat er bij te gaan doen. Nu kost zo;n lamp een paar 1000 euro en wil ik dus wel eerst weten of het wat is Clown

Wat heb je betaald per hoeveel minuten, hoe vaak deed je het in de week en merkte je dat het hielp?

Isabonny

Re: Wie heeft ervaring met licht therapy? goed en slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:06

Nooit gedaan, maar het lijkt me wel wat.

Ik heb wel een wake-up light, waardoor je gemakkelijker wakker moet worden.
De lamp start heel langzaam op en gaat steeds feller schijnen. Hij start een half uur voordat de wekker daadwerkelijk afgaat.
Ik heb alleen de lamp geloof ik wat kort bij mij hoodfkussen staan. Met als de lamp aangaat ben ik vaak al wakker omdat het licht me in de ogen schijnt (al is dat dan maar een schemerlichtje). En soms is me dat dan gewoonweg nog te vroeg en zet ik het licht meteen uit.
Alleen als ik met mijn rug naar de lamp lig, dan is het heerlijk wakker worden. Net alsof je met daglicht wakker wordt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 07:51

Ik heb er 1 maar alleen mijn gezicht wordt belicht zeg maar, meer hoeft ook niet.10 dagen iedere dag een uur is genoeg om er weer een winter tegenaan te kunnnen.Maar je moet wel iedere dag er onder gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:02

ik zou zeker niet maarzo een lamp aanschaffen.
Ik heb al jaren winterdepressies en ben vorig jaar begonnen met lichttherapie.
Onder begeleiding van een arts(psychiater)moest ik de eerste 2 "kuren"van een week. Pas daarna heb ik zelf een lamp gekocht,die dus echt geen "paar duizend"euro kost maar ongeveer €150.
Als je het goed wil gebruiken voor winterdips/depressies moet je er echt een week lang elke dag minimaal 30 minuten ondergaan, en maximaal 10 dagen achtereen.
dan minimaal 2 weken rust voordat je eventueel weer een week erachter gaat.
Als je snel hyper bent kun je er nog veel meer hyper van worden,let daar wel op...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:03

Lichttherapie als kuur voor de huid of tegen winterdepressies enzo?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:39

Volgens mij wordt het door het ziekenfonds vergoed als het met medische verklaring is.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 16:24

Wij gaan het ook doen via verwijzingen van de dokter. Wij gaan niet zomaar een lamp neer zetten en er mensen achter plaatsen. Zo weten wij dat je bijv na 3 uur niet meer achter zo'n lamp moet zitten omdat je dan niet meer kunt slapen.

Er zijn verschillende lampen met verschillend licht. Via een dokter in duitsland weten we al het verschil en als je dus echt een goede lamp wilt hebben ben je daar wel een paar duizend euro voor kwijt. Het gaat hier niet om een simpele thuis lamp maar een grote proffecionele lamp voor in een zaak. Er zijn 101 verschillende soorten en dus ook verschillende werkingen.

Ik weet er al het 1 en ander van ik vraag me alleen af of het ook echt werkt voor veel mensen.