Haaruitval

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mo_I_Rana

Haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 12:21

Hallo bokkers,

De laatste tijd merk ik dat mijn haar nogal verdunt en ik dikwijls plukken haar van mezelf tegenkom in huis.
Nu moet ik wel eerlijk zijn dat ik de laatste tijd mijn haar een keertje in de week steil, terwijl ik dat vroeger nooit deed, maar ik dacht dat zoveel mensen het deden en dat de oorzaak niet echt zou kunnen zijn.
Misschien zou een andere oorzaak iets aan mijn eetgewoontes kunnen zijn, ik woon nu nl. alleen en dat verandert ook een beetje, maar niet drastisch mijn eetpatroon. Aangezien het niet echt drastisch is, dacht ik dat dat de oorzaak ook niet kan zijn, maar misschien is er een pientere bokker hier die er meer van weet.
Vandaar mijn vraag naar meer mensen met hetzelfde probleem of mensen die eventuele oorzaken weet en mij advies kan geven over producten, eetgewoontes, etc.

Sasqiua

Re: Haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:07

Ik heb ook echt heel erg haar uit val, bossen te gelijk(lees écht dikke plukken). Dit komt echter niet door steilen(is nl. niet nodig!). Waar het wel door komt? Geen idee, binnen kort ga ik even langs de huisarts!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:00

Niet in verwachting toevallig? Haha!

Vitamines gaan slikken of veel van de volgende groentes gaan eten:

Vitamine A komt voor in twee vormen: retinol en provitamine A. Deze laatste omvat de betacaroteen waaruit ons lichaam ook zelf vitamine A kan aanmakenVitamine A is belangrijk voor de werking van onze ogen en met name voor mensen die vaak ’s nachts rijden, want ze beschermt tegen nachtblindheid. Vitamine A helpt ook bij de instandhouding van ons haar, onze huid en ons tandvlees. Wie last heeft van haaruitval, een ongezonde huid of gevoelig tandvlees, is gebaat met deze vitamine.Wortelen, andijvie, veldsla, venkel, broccoli, doperwten, groene selderij, paksoi en spinazie leveren meer dan 120 microgram provitamine A per portie van 100 g. Tal van groene tuinkruiden zijn kleine provitamine A-bommen, met name peterselie, tuinkers, waterkers, kervel, postelein en bieslook.

Vitamine B2 is een bondgenoot voor iedereen met haaruitval en huidaandoeningen.
Vanaf 0,24 milligram per 100 g mogen we een groente rijk aan vitamine B2 noemen. Dat is het geval voor champignons en broccoli.

Vitamine B5 helpt mensen met een gestoorde hormonenbalans en bevordert de genezing van wonden. Ze is ook een goed wapen tegen kaalheid. Champignons, broccoli, spinazie, groene paprika’s en andere groene groenten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:03

biergisttabletten helpen ook...

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:05

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:08

Ontzettend veel meiden die ik ken hebben er op dit moment last van (inclusief ik). Stress kan ook een hele goede oorzaak zijn. Ik merk bij mijzelf dat het met periodes gewoon erg wisselend is. Beetje in de rui denk ik. Haha!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:06

is gewoon de tijd van het jaar. meeste vrouwen hebben 2x per jaar meer last van haaruitval dit houd meestal zo'n 3 tot 6 weken aan.
dus maak je niet ongerust is alleen vervelend
(ik had van het weekend de badkamer gepoetst maar kan ik nu alweer doen omdat er over haren zitten...zucht)

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:36

Volgens de apotheek waar ik werk kan je alleen haaruitval van stress krijgen.

En er is niks aan te doen, ja van je stress afkomen.

Wat mensen wel doen is vitamine B slikken, maar ik nooit bewezen dat het helpt.

heb je echt meer dan 100 a 200 haren per dag verlies ga dan gelijk naar de huisarts.

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:38

Paula schreef:
Ontzettend veel meiden die ik ken hebben er op dit moment last van (inclusief ik). Stress kan ook een hele goede oorzaak zijn. Ik merk bij mijzelf dat het met periodes gewoon erg wisselend is. Beetje in de rui denk ik. Haha!

Ja, dat heb ik inderdaad ook.
Steeds heb ik het met periodes, en dan voornamelijk wanneer het weer kouder begint te worden.
Heel veel mensen die ik ken trouwens hebben er last van.
Ligt gewoon een beetje aan het seizoen denk ik. Sigaar

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:43

patjelisa schreef:

En van hormonen Knipoog.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:50

patjelisa schreef:

En er is niks aan te doen, ja van je stress afkomen.

Wat mensen wel doen is vitamine B slikken, maar ik nooit bewezen dat het helpt.

heb je echt meer dan 100 a 200 haren per dag verlies ga dan gelijk naar de huisarts.

dat kan ook een oorzaak zijn maar dan moet het langer dan 6 weken aanhouden en moet je zelf echt verschil van de dichtheid van je inplant van je haar kunnen zien. (kale plekken en echt op de hoofhuid kunnen kijken)
ik ben zelf kapster en je haar heeft een cyclus van ongeveer 7 jaar en dan valt het haar uit. meestal is dit met de seizoenwisseling wat extra inverband met verandering van het weer en je weerstand
Dieren ruien ook en dat doen mensen ook een beetje zeg maar Haha!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 10:46

Dank jullie voor de reacties!

Ben niet zwanger, dus daar zal het niet aan liggen. Stress heb ik momenteel ook niet. Hopelijk heb ik gewoon een "ruiperiode" als dat blijkbaar ook bij mensen voorkomt

Bedankt Isabonny voor je informatie over vitamines! Zal voortaan meer groenten en fruit klaarmaken.

Wist niet dat er al een topic over gemaakt was, had nochtans de zoekfunctie gebruikt, maar had "haaruitval" wel in een woord geschreven, dus zal dat de reden geweest zijn waarom het niet bij de resultaten verscheen. Maar toch bedankt Pannie voor het topic!

Als die tijdelijke periode van haarverlies ten maken heeft met seizoensveranderingen en het wisselvallige weer zal dat misschien inderdaad wel eens de oorzaak kunnen zijn.

vriendelijke groeten