Mijn ex heeft ook in Joegoslavië gezeten, heeft daar best wat moeite mee gehad naderhand.
Daarna is hij alles bij elkaar en kleine 1,5 jaar uit dienst geweest om voor zijn moeder te zorgen, toen zij was overleden is hij opnieuw in dienst gegaan en het gaat nu eigenlijk super met hem!
Ook al weet hij dat hij naar Afghanistan wordt uitgezonden.
Hij heeft volgens mij geen hulp gezocht, maar denk dat de situatie met zn moeder de Joegoslavië ellende naar achter heeft gedrukt.
Hij heeft nu iig wel weer plezier in het werk en geen problemen met een nieuwe uitzending.
Andere ex scharrel van me is naar Irak en Afghanistan geweest, die kwam echt erug apart terug, hoeft/mag voorlopig ook niet op uitzending.
Hij loopt nu nog bij het maatschappelijk werk op de kazerne, maar functioneert verder wel weer prima, al zal hij nooit meer helemaal dezelfde worden.
Mn huidige vriendje is ook militair en ik ben ontzettend blij dat hij de komende 2,5 jaar niet weg hoeft!
Al ken ik via mn werk(bar&eetzaal op kazerne) ook veel jongens die gewoon heel normaal terugkomen na uitzending dus zonder problemen, maar als ik de info etc allemaal hoor op thuisfrontdagen en voorlichting voor die jongens en het Afghanistan promo filmpje etc zie dan moet ik altijd wel even slikken...
Hoop voor je dat je met de tips uit dit topic je vriend een eind op weg kan helpen!