Constant ziek ....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diamante

Constant ziek ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 23:28

Sinds ongeveer 2/1,5 jaar ben ik echt aan de lopende band ziek...
Ik val van ht een in het ander, blaasontsteking (waar ik dan weer antibiotica voor krijg en ook weer flink ziek van ben), keelontsteking, griepjes enz..

Ik word er gewoon KNETTER gek van en ook voor mijn vriend vind ik het echt enorm vervelend.

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen, ik val er steeds van af.. wat ik absoluut niet kan gebruiken, mis veel te veel op school enz.

De dokter stopt me steeds maar antibiotica toe en ik moet het maar uitzieken.
Mij lijkt het niet echt gezond iedere maand wel weer een keer ziek te zijn..

Iemand ervaringen, tips?

Storm

Re: Constant ziek ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:31

Keertje een goed bloedonderzoek laten doen?
Of naar een andere dokter voor een 2nd opinion?

Ik zou niet steeds AB innemen, is niet goed en het werkt dan ook niet meer goed.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 00:42

Zou inderdaad naar een andere dokter gaan, al is het maar voor een second opinion, en bloedonderzoek met eventueel verwijzing naar het ziekenhuis, om het allemaal eens goed te laten onderzoeken. Maar persoonlijk zou ik deze huisarts de deur uit trappen.

Zoals de vorige poster ook al zegt, antibiotica steeds maar nemen is ook niet goed voor ten eerste je lever, die krijgt telkens een opsodemieter, en ten tweede dat het gewoon minder goed gaat werken.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 00:54

ik heb precies et zelfde probleem ! vanaf vorig jaar december begon het met een Longontsteking, heb ik antibiotica voor gehad. daarna heb ik nog bijholthoofd ontsteking gehad, bacterie in mn bloed ( bloed laten prikken omdat ze dachten dat het pfeiffer was ), ontstoken ogen, en 2 a 3 maand geleden kreeg ik weer last van ontstoken ogen, weer de zelfde oogdruppels gekregen maar loop nou nogsteeds met ontstoke ogen rond ( zie je alleen 's ochtends en 's avonds laat ) en nu zijn we inmiddels een jaar verder zonder dat ik ook 2 maand lang beter ben geweest! maarja WIJ ( mn ouders en ik ) denken dus dat het komt door het nieuwe systeem die we hebben in huis. Warmte terugwin systeem daar krijg je dit soort klachten van. Als ik jou was zou ik een uitgebreid bloed onderziek laten doen!! en kijken wat er uit komt.. sterktee!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:40

Heb je het nog wel naar je zin op je werk/school oid? Heb je veel stress? Heb je geldproblemen?
Alles kan er ook mee te maken hebben dat je je niet goed voeld.

Ikzelf ben een keer op mijn werk door 1 man heel erg gepest en getreitert toen ik hem had afgewezen om eens een drankje te doen na werktijd. Daarna heeft hij me echt het leven zuur gemaakt en begon roddels te strooien over me. Ik werd ook steeds ziek, constant griep, oogontstekingen tot er met aangezichtspijn aan toe. Ik wist niet wat ik had, tot ik bij een goede arts terecht kwam, die bleef doorvragen tot ik knapte en alleen maar kon huilen en zeggen dat ik niet meer naar mijn werk wilde. Diagnose; overspannen. Dat had ik nooit verwacht!! Ik wist niet dat mijn lichaam zó op het pesten zou reageren!
Ik ben een tijdje thuisgebleven, mede door de medicijnen die ik kreeg voor aangezichtspijn, daarna heb ik een ander baantje gezocht, en alle klachten waren verdwenen.

Ik zeg niet dat dit bij jou ook kan zijn, maar soms komen klachten ergens vandaan waar je het zelf niet verwacht.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:43

Idd kan stress heeel goed de boosdoener van je kwaaltjes zijn ...

Verder zou ik idd ook een bloedonderzoek eisen, en ik zou mijn voeding aanpassen, zorg dat je echt aan de dagelijkse hoeveelheid groente en fruit komt.
Ben je misschien vegetarier? Dat kan ook voor dergelijke klachten zorgen.

Zorg dat je alle ongezonde dingen zoveel mogelijk beperkt, dus niet roken, weinig vet eten , even wat minder stappen, zorg dat je elke dag op dezelfde tijd gaat slapen en opstaat.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:45

als je ziek bent word je weerstand lager en dan ben je dus veel vatbaarder voor andere dingen. helemaal als je dan ook nog antibiotica slikt die een deel van je goede bacteriën uitmoord.
vaak antibiotica slikken is ook niet goed omdat bacteriën in je lijf resistent worden, dat wil zeggen dat ze er aan wennen en er op een gegeven moment niet meer dood aan gaan.

ik zou ook naar een andere arts gaan en vagen naar een volledige check-up.

ook kan je probiotica gebruiken, dan heb ik het niet over yakult of vifit, maar over echt probiotica. die zitten in sachets (poeder) en moet je oplossen in water.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:49

Ik heb dat ook gehad.
Ben ruim een jaar steeds ziek geweest.
Vaak misselijk, duizelig, moe en gewoon erg zwak.
In die tijd veel naar de dokter geweest (dokter geloofde me na een tijdje niet meer en nam me ook echt niet serieus)
Veel bloed laten prikken, zelfs mijn ogen laten testen, maar er kwam steeds niets uit!

Voor zowel mij als mn omgeving erg vervelend, want niemand geloofde me natuurlijk meer!

Uiteindelijk hield de dokter het op een variant van pfeiffer..

Gelukkig gaat het inmiddels beter, en heb er af en toe nog maar last van.
Vooral het misselijke vind ik vervelend, want wat eten in de pauze op school of op me stage ging haast niet :S

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:49

Kan het ook zijn dat je geestelijk niet echt lekker in je vel zit/
toen ik nog bij mijn ex-vriend was had ik ook heel veel last van kwaaltjes. Zelfs heb ik nog bij de longarts gelopen, omdat ik continu zat te hoesten...
Toen ik bij hem weg ben gegaan had ik vrij snel nergens meer last van. Ik zeg nu niet dat het aan je vriend ligt hoor!
Maar misschien is er wat anders waar je je (onbewust) druk over maakt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:59

Mirjam, daar haal je wel wat aan... ik heb een keer een gozer gehad die allergisch was.... voor mij Huilen van het lachen

Dit kwam wss omdat ik met varkens en paarden werkte, en thuis ook nog katten, geiten etc etc had.
Maar als we elkaar hadden gezien, was hij doodziek naderhand Huilen van het lachen

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:17

Ik bedoelde meer dat ik mij druk maakte over de relatie met mijn toenmalige vriend, niet dat ik letterlijk allergisch voor hém was... Knipoog Misschien maak je je onbewust druk over je werk/school/relatie/familie/(huis)dieren/...

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:19

Ik herken het.
Loop ook al een half jaar te kwakkelen met van alles.
Nu met pfeifer en voorholte ontsteking koorts etc.
This gewoon niet leuk meer.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:34

Ik heb ook een hele tijd gekwakkelt. Uiteindelijk zijn we na het zien van verschillende artsen terecht gekomen bij een man in driebergen. Uit zijn onderzoek is gekoemn dat ik allergisch ben voor ontsettend veel voedingsstoffen. En ook ik heb vaak antibiotica gehad. Hij heeft mij behandeld en ik ben bijna nooit meer ziek. Als je meer info wilt moet je maar PB'en dan geef ik je de naam van die man.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:45

Herkenbaar.
Loop ook al lange tijd te kwakkelen met de gezondheid.
Vandaag maar weer eens bloed laten prikken en ene foto van mijn sinussen laten maken.
Ook de AB en neusspray heeft niets geholpen.
Waar goede resultaten mee behaald worden is aloe vera en dan de variant om in te nemen.
Ik heb toevallig het telefoon nummer van een distributeur gekregen en ga morgen eens bellen.
Iemand die ik ken en ook al heel lang met van alles liep te sukkelen is nu van al haar klachten af.
En het voordeel is, baat het niet, schaad het ook niet.
Mocht je er interesse voor hebben pb me dan maar voor de gegevens.