Beschadigde benen (teveel vocht) hoe te verzorgen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Beschadigde benen (teveel vocht) hoe te verzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 17:25

Ja, als paardenmens ben ik regelmatig tegen bomen aan gereden of klem komen te zitten tussen paard- en brug etc.
Met als gevolg dat ik vochtophopingen heb in mijn benen en met als gevolg daarop, eventuele wonden op mijn onderbenen een jaar later nog te zien zijn...

Hoe kan ik in vredesnaam ervoor zorgen dat de vochtophopingen weg gaan en het herstelproces van mijn huid sneller verloopt? Ik schaam me er nl als de dood voor en weiger te zwemmen op plekken waar mensen die ik niet ken, of vaag ken, zwemmen en ik weiger korte broeken te dragen...

Rebel_Jits

Re: Beschadigde benen (teveel vocht) hoe te verzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:22

Hoelang heb je hier al last van? En is het echt vochtophoping (oedeem)? Dat zou je kunnen wegdrukken namelijk en dan terug laten vloeien.
Sta je veel? Dat kan er ook mee te maken hebben namelijk. Daarbij is beweging belangrijk.
En anders je benen zoveel mogelijk hoog leggen, dan zou het ook minder moeten worden.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 18:38

Ik heb er al een jaar of 10 last van, vanwege een klap tegen een boom in rengallop en dus een keer klem komen te zitten tussen paard en brug (lekker op een hoek) dokters zeggen dat het idd vochtopheping is en je ziet ook echt een hele bobbel zitten van net onder mijn knie tot aan mijn enkel, ik sta en loop idd heel veel, hele dagen, vaak ok zonder pauze, en met slapen staat het voeteneind van mijn bed net ietsjes hoger maar niet veel, kan dan niet slapen.. wegdrukken is moeilijk want tis eigenlijk teveel.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:29

Is het 's morgens dan ook minder?
Misschien kan iets van steunkousen helpen, maar dat is volgensmij vooral tegen spataderen. Al zou het principe ervan wel moeten helpen..

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 23:22

nee is niks minder, en steunkousen lijkt me alleen maar irritant, denk dat ik er gek van word, daarbij, tis heel erg gevoelig, druk doet flink zeer, als iets tegen me been aan komt kan ik echt door de grond gaan terwijl als het bij mijn andere been gebeurt er niks aan de hand is

stephanie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:44

Misschien is MLD iets voor je en litteken massage!
Als huidtherapeut kan ik je meer info via PB geven!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:20

Moest gelijk denken aan Bentley toen ik dit las.
Maar ik kom ook bij steukkouzen uit.
Heb een tijdje in een bejaardenhuis gewerkt (sorry voor de vergelijking hihi) en daar kwam ik ook regelmatig mensen tegen met deze klachten. Steukouzen werken dan echt goed, schijnt dat je er wel ff aan moet wennen, maar dat je er dan geen last meer van hebt, dus dat is net wat je wilt.
Enne anders toch ff aan HA vragen.