Ik heb het twee maanden geleden laten doen bij Vision Clinics. Ben behandeld in Utrecht, omdat daar het eerste plaats was. De nacontroles in Delft, omdat dat dichter bij mijn woonplaats is.
Ik kan niet anders zeggen dan dat de behandeling me alles is meegevallen en dat ik supertevreden ben met het resultaat!
Ik had - 3,75 aan beide ogen en nu zie ik weer helemaal perfect, soms lukt dat niet helemaal in 1 behandeling is mij verteld (vooral bij hele hoge sterktes) maar ik zie weer perfect en kon zelfs de kleinste letters lezen die ze me lieten zien bij de nacontrole (en dat zou niet eens hoeven).
Overigens klopt het helemaal niet dat je na 10 jaar weer moet (las ik hierboven ergens), het effect hoort blijvend te zijn. Er zijn misschien wel eens uitzonderingen, maar in principe hoort het resultaat blijvend te zijn. Hooguit heb je een leesbril nodig op latere leeftijd, maar daar ontkomt bijna niemand aan en dat heeft met een heel ander proces te maken.
De behandeling zelf zag ik trouwens enorm tegen op, maar het viel reuze mee! Wel spannend hoor, dat ze met je ogen bezig zijn en dat ze worden opengehouden door een spreidertje enzo. Maar het deed absoluut geen pijn (je krijgt ook allerlei druppels, waaronder verdoving) en het was niet verschrikkelijk eng, alleen spannend.
De dag van de behandeling heb ik nog wat last gehad (is normaal), maar vanaf de dag erna geen last meer en prima zicht vanaf dag 1. Ook geen complicaties. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je na de behandeling nog twee maanden oogdruppels hebt, waarvan in de eerste week heel veel en daarna een paar keer per dag. Maar dat is best te doen. En je moet twee weken lang een zonnebril op en een nachtbril, maar ook dat is te doen.
Ik had overigens Femtolasik, daarmee heb je geen napijn. Bij andere behandelingen (zoals Lasek) kan dat wel voorkomen.
Wat de prijs betreft, het was niet goedkoop maar het is zeker de moeite waard! En je hoeft geen brillen of lenzen meer te kopen natuurlijk, naast dat het gewoon veel makkelijker is om zonder hulpmiddelen goed te zien.
Ok, beetje alles doorelkaar heen verteld geloof ik, maar ik hoop dat mijn informatie kan helpen. Ik zou zeggen ga ervoor als je kunt, er wordt echt van te voren wel goed gekeken of je ogen geschikt zijn en de behandeling valt mee vind ik persoonlijk. Let er wel op dat de organisatie waar je het laat doen aangesloten is bij bepaalde instanties (let op keurmerken en dat soort dingen) en kijk goed wat er aan informatie beschikbaar is (zijn ze open over de resultaten en eventuele complicaties).
Succes met beslissen!