Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Vero83 schreef:Hallo
Ik ben in november 2006 van paard gesprongen toen die gek begon te doen, een 4 jarige met te veel karakter. Bij het neerkomen stond ik op mijn beide voeten maar toen ik de grond raakte kraakte het. Nu deed het niet echt pijn en heb ik geprobeerd er nog op te wandelen wat dus niet ging, besluit 11u s'avonds naar de spoed met 3 dubbele enkelbreuk, legimenten gescheurd en de banden ook. Met erop te staan waren 2 botjes verschoven dus 2x geopereerd met schroeven en 1 jaar kini. Met gevolg dat mijn enkel niet meer plooide en kraakte wel geen pijn. Nu had ik totaal geen gevoel meer voor een paard terwijl ik al van mijn 10 jaar rij (wel voor mensen) nu 25j. en toch sinds 3 maanden terug aant rijden.
Wat valt nu op ik zit totaal scheef, waarschijnlijk omdat de enkel niet meer zo goed plooit en nageeft duw ik die voet naar onder met tenen waardoor mijn houding scheef is.
Heeft iemand hier een oplossing voor of hoe ik dit kan oplossen want ik zou terug wedstrijden willen rijden maar als ik scheef blijf zitten kan ik het vergeten omdat ik een paard voor iemand rij en die wil natuurlijk gene scheve ruiter he.
Hopend op een oplossing...
groetjes
kell_gino schreef:als je nog een enkelbreuk wil moet je vooral zonder singel gaan rijden ja.
sax89 schreef:ik heb me enkel niet gebroken maar loop wel al 2,5 jaar te klooien met me banden en pezen. ook mijn enkel is stram en ik heb altijd het gevoel dat ik scheeft zit.
neem goede instructie die jou aangeeft als je gaat verzitten en zorg ervoor dat je beugels wel altijd recht zitten
sax89 schreef:ik heb me enkel niet gebroken maar loop wel al 2,5 jaar te klooien met me banden en pezen. ook mijn enkel is stram en ik heb altijd het gevoel dat ik scheeft zit.
neem goede instructie die jou aangeeft als je gaat verzitten en zorg ervoor dat je beugels wel altijd recht zitten
sax89 schreef:zoals ik jouw verhaal hoor hebben we ong het zelfde. mijn enkel zit nu in het gips omdat ik er 7 weken geleden een enkelband plastiek operatie aan heb gehad om het probleem op te lossen. maar ik begin volgens mij ook op me tenen met lopen...
als ik een tijdje stil zit en ik beweeg weer dan voel ik het zo lekker stram kraken en als ik van het paard af stapte moest ik hem even doorbuigen om weer soepel te worden.
ik heb geen idee hoe het nu is als dinsdag het gips eraf is.
mijn enkelbanden waren gescheurd en uitgerekt.
ik heb in die 2,5 jaar tijd tape gehad, bij een sportarts geweest 2 foto's en 1 mri scan gehad en 2 steroiden(soort voor tennisarm verdovings spuit) gehad. dit was de laatste oplossing. ik heb volgens de arts 50 50 kans.
het voelt nu heel goed dus ben benieuwd.
ook met rijden inderdaad had ik altijd weinig tot geen druk in de beugel met me slechte enkel.
_Esly schreef:Ik ken iemand met een soort gelijk probleem.
Die heeft daarna van die beugels gekocht waar zegmaar het deel waar je voeten opstaan beweegbaar is.
Die kan zegt maar naar boven en beneden.
Die rijd nu weer in een goed rechte zit![]()
Hopelijk helpt het jou ook!
Lilly79 schreef:Toch wel "grappig" hoe veel mensen met dit soort problemen zitten...
Ik heb zelf vorig jaar in April een ongeluk met een paard gehad en daarbij is mijn hielbeen uit de kom gesprongen, op 2 plaatsen en mijn enkelbanden gescheurd. Naar 6 weken gips en in totaal 12 weken met krukken te lopen mocht ik naar bijna een half jaar weer op het paard en had het zelfde probleem, schreef zitten...
Ik heb toen een tijdje zitles gehad. Met samenwerking van de fysiotherapie heeft het mij geholpen. Je moet vooral jou frustraties (dat het niet zo gaat als jij graag wilt) zien aan de kant te krijgen, dat was voor mij het moeilijkste.
Het is heel veel oefenen met en zonder paard en nog meer geduld hebben, maar je komt er uiteindelijk wel.
Succes verder...