Wat vinden jullie van Sonja Bakker?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki_

Wat vinden jullie van Sonja Bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 19:58

Daar was ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk:P
Wat vinden jullie van het sonja bakker dieet en wat zijn jullie ervaringen ermee? Lachen
Groetjes!

xDon

Re: Wat vinden jullie van Sonja Bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 23:08

Ag ze heeft een mooi figuur Vork
Nee ik heb een hele tijd terug haar dieet gevolgd samen met mijn moeder.
Veel variatie, lekker dingen en minder lekkere dingen.
Maar het lijkt wel alsof ik veel meer eet dan dat ik normaal doe zeg maar.
T ging me alleen te langzaam ben dus gestopt en mijn eigen dieet begonnen Nagelbijten / Gniffelen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:07

Volgens mij zijn hier al veel topics over geweest.
Mijn moeder heeft het vorig jaar gevolgd en ik heb gewoon met haar meegegeten. Op zich wel lekkere dingen en veel variatie. Mijn moeder is toen flink afgevallen, maar nu is ze alles ook weer bijgekomen. En dat hoor ik van heel veel mensen. Volgens mij is het dus gewoon een crashdieet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:03

het is absoluut een crashdieet, je krijgt veel te weinig calorieen binnen, waardoor je lichaam in de spaarstand klimt. 1 kilo per week afvallen is niet gezond.
Ook is het simpelweg onmogelijk 1 dieet voor te schrijven wat voor iederee nwerkt en waar iedereen zogezegd 1 kilo per week van afvalt. Ik heb een collega, die krijgt een heel sonja bakker dieet niet op, terwijl een andere collega van mij zich de hele dag slecht voelt omdat ze te weinig eet.
Als je echt af wil vallen moet je gewoon kijken voor een persoonlijk dieet, en niet zo'n crashdieet volgen in mijn ogen.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:08

secricible schreef:
het is absoluut een crashdieet, je krijgt veel te weinig calorieen binnen, waardoor je lichaam in de spaarstand klimt. 1 kilo per week afvallen is niet gezond.
Ook is het simpelweg onmogelijk 1 dieet voor te schrijven wat voor iederee nwerkt en waar iedereen zogezegd 1 kilo per week van afvalt. Ik heb een collega, die krijgt een heel sonja bakker dieet niet op, terwijl een andere collega van mij zich de hele dag slecht voelt omdat ze te weinig eet.
Als je echt af wil vallen moet je gewoon kijken voor een persoonlijk dieet, en niet zo'n crashdieet volgen in mijn ogen.

Juist!
Het zal Sonja wel een rotzorg zijn, die heeft dr geld te pakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:13

Nou Sonja is ook weer niet zo erg op geld vind ik. Ze zit al jaren in de lift en ze kan nog veel meer verdienen door echt commercieel te gaan worden in het buitenland en dat doet ze niet, ook doet ze niet overal aan mee waar ze voor gevraagd wordt.

Ze woont nog steeds hetzelfde, heeft pas sinds kort een leuk autootje gekocht en ik vind haar nog steeds de frisse meid van toen ze in de picture kwam.

Ik vind haar gewoon een leuke zakenvrouw en ongezond is haar dieet niet, kijk maar eens wat die mensen binnenlurken waardoor ze juist te dik zijn geworden, dát is pas ongezond. S( Clown )ondigen doen die mensen nog steeds, daarom doen ze ook maar voor een periode die dieeten totdat ze weer te zwaar zijn en gaan ze weer een tijdje Bakkeren.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:13

Ik ben met Sonja Bakker 20 kilo afgevallen en ondanks dat mijn eetpatroon op dit moment gewoon even rot is, blijft het er prima af. Ik ben dus wel 'fan'.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:20

Lotje02 schreef:
Volgens mij zijn hier al veel topics over geweest.
Mijn moeder heeft het vorig jaar gevolgd en ik heb gewoon met haar meegegeten. Op zich wel lekkere dingen en veel variatie. Mijn moeder is toen flink afgevallen, maar nu is ze alles ook weer bijgekomen. En dat hoor ik van heel veel mensen. Volgens mij is het dus gewoon een crashdieet.

Het is geen crachdieet.... De mensen denken dat ze na het dieet gewoon weer alles kunnen eten Haha! Das heel iets anders. Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:40

Ik vind dat ze wel lekkere, gezonde recepten heeft bedacht!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:43

Mede dankzij Sonja heb ik mijn leef- en eetpatroon gewijzigd. Dat het een crashdieet is vind ik een vreemde opmerking, je mag zat eten! En als je heel vroeg op moet, of lange dagen maakt, staat er ook dat je wat meer mag.
Ik volg het dieet niet, maar maak wel vaak recepten uit het boek en ik vind het heerlijk. Ik denk dat Sonja heel veel mensen geholpen heeft, en dat ze daar lekker aan verdient is in mijn ogen ook gewoon terecht Lachen

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:46

ik denk dat t voor veel mensen zeker werkt, maar ik denk nog altijd dat een bezoek aan een dietiste beter werkt, dan is het echt op de persoon afgestemd. voor mij werkte het in elk geval niet, ik had echt nog honger. maar ja niet zo vreemd als ik net zo veel mag eten als mijn vriendin van 1.60m, terwijl ik zelf 1.85m ben.
maar ik heb er zeker een hoop mensen door zien afvallen, maar daarna is het alleen een kwestie van volhouden, maar ja das met alles.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:51

Mijn oudste broer is er 24 kg mee afgevallen en iets minder dan een jaar tijd.Ikzelf volg mijn eigen dieet wel :p

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 15:18

Verschillende reacties dus Knipoog
Maar té weinig eten doe je volgens mij niet, wat ik zo lees krijg je genoeg binnen en voor mij zelfs méér dan ik normaal eet..
Nog meer m ensen met ervaring?:)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:29

Ik ga in het weekend met mijn derde week beginnen. Ik vind het een prettig dieet: je houdt je makkelijk aan de weekmenu's, en soms moet ik me er zelfs aan herinneren dat tussendoortje ook te nemen! Avondeten is wat te veel voor mij, dus ik houd mijn eigen porties aan.
De eerste week ben ik 2,5 kilo afgevallen. Deze week (nog) niets. Mijn doelstelling is 10 - 12 kg en ik heb het gevoel dat ik met Sonja ver kan komen.

Dus ja, ik ben (tot nu toe) tevreden. Ik ken iemand die eerst ruim 10 kilo af was gevallen door Sonja, wat er nu weer allemaal aan zit... Maar die is alles weer gewoon gaan eten en dát is niet de bedoeling. De gedachte erachter is je eet / leefpatroon veranderen, niet alleen die 10 weken vol maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 01:01

Kieffer schreef:
Mede dankzij Sonja heb ik mijn leef- en eetpatroon gewijzigd. Dat het een crashdieet is vind ik een vreemde opmerking, je mag zat eten!

Over het algemeen hoor je dat opmerkingen wel vaker, kan je ze ook weer niet kwalijk nemen
ze hebben het zelf niet vol kunnen houden of hebben het nooit geprobeert of zijn weer volop gaan eten.

Door Sonja ben ik bewuster gaan eten, gezonder en gevarieerder en volgens de principes met de tussendoortjes.
En idd...Wat mag je veel eten.

Ik ben zelf 6 kilo afgevallen, zit nu weer 2 kilo bij maar meer komst er ook absoluut niet bij.
Als ik even denk ik wordt te zwaar pak ik gewoon weer mn boek.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 01:05

Voor mij is elke dag een SAS dag.. :D
Ik volg Moon, dat werkt ook heel goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:44

Ik heb haar dieet een tijdje gevolgd en ben toen vrij rap flink wat kilo's kwijt geraakt. Echter zei mijn gezonde verstand meteen al dat ik veeeelste weinig binnenkreeg. Ik ben 1,80 m lang en "mocht" op sommige dagen nog geen 1000 kcal.. Inmiddels ben ik overgestapt op normaal eten (lees: 5-6 plakken brood per dag met gezond beleg, fruit, water en warm eten met groenten, vlees en aardappelen) Ik krijg nu binnen wat mijn lichaam nodig heeft aan bouwstoffen en val nog steeds af Knipoog
Maar goed, Sonja was goed voor mijn motivatie doordat het lekker snel ging. Dan begin je reacties uit je omgeving te krijgen, dat motiveert nog meer en nu lukt het dus ook op de goede, maar langzamere, manier Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:47

Vind het ten eerste een vreselijk irritant mens. Ben blij dat die reclame van dat wasmiddel met haar niet meer komt.

Maar dat terzijde.

Ik hoor idd ook meer slechte dan goede verhalen, veel mensen komen naderhand weer de kilo's aan die ze kwijt waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:49

Dat aankomen is je eigen verantwoording, het afvallen daar helpt ze je mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:53

Russel, dat is idd je eigen verantwoording, maar ik denk zelf dat het vanuit Sonja Bakker moeilijk is om je eten weer op te bouwen naar normaal..
Ik merkte zelf ook dat als ik eens een mindere week had in die periode er ook meteen weer 2 kilo bij aanzat, dat ging zo ongelovelijk snel.. Als ik nu een mindere week heb zit er slecht 3-4 ons bij, domweg omdat het verschil minder groot is..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:54

russel schreef:
Dat aankomen is je eigen verantwoording, het afvallen daar helpt ze je mee.

Dat is flauwekul. Een goed dieet zorgt er voor dat je kilo's kwijt raakt, maar dat deze er ook af blijven!
Als je naderhand weer aan de taart, koek en gebak gaat dagelijks, oke, dan is het je eigen verantwoording.
Echter, doordat je lichaam (vanwege de weinig calorieen) de spaarstand in schiet, kom je ook meer aan van een boterham, een avondmaaltijd of een (klein) tussendoortje. Dit is te vermijden door een dieet te kiezen waar je ongeveer een halve kilo per week van afvalt, in plaats van een hele kilo per week.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:57

Somebody_ schreef:
Ik ben met Sonja Bakker 20 kilo afgevallen en ondanks dat mijn eetpatroon op dit moment gewoon even rot is, blijft het er prima af. Ik ben dus wel 'fan'.

bij mij exact hetzelfde!! ik ben ook 20 kg afgevallen in zo n 4 maanden tijd en sta al meer dan 1,5 jaar op hetzelfde gewicht terwijl ik toch wel moet bekennen dat ik vooral het afgelopen half jaar ivm frukte, stress enz. heel erg ongezond eet en teveel snoep Verdrietig
maar ik kom niks aan
heb mezelf voorgenomen om vanaf morgen weer wat meer richting het dieet weer te gaan om nog proberen 10 kg kwijt te krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:00

Waarom is dat moeilijk? Je hebt dan toch een leidraad hoe je moet eten om niet aan te komen?? Als je daarna weer in je eigen eetpatroon terugvalt dan doe je dat zelf en daar heeft niemand schuld aan. Iedereen weet wat je dik van wordt en wat je moet laten staan, maar om het aan te vullen zodat je je goed voelt en geen honger hebt is vaak wel moeilijk, haar eetpatronen geeft je genoeg kans om toch tussendoor te blijven eten als je behoefte hebt.

Maar de meeste mensen kunnen de verleiding niet weerstaan en nemen toch mee wat er in dit voedingsaanbod is. Laten we eerlijk zijn van alles wat we kopen worden we van de 90% van de artikelen dik, het is juist wat je bij je gezonde dingen extra neemt.

Maak mij niet wijs dat niemand weet dat fastfood, koek, snoep, vet, dik maakt, dat als je het met mate neemt, dus eigenlijk in een normaal gezonde verhouding dus niet. Dat als je heel de dag zit, school of werk dat je weinig energierijk voedsel nodig hebt en dat je je snaaimomenten met niet dikmakers moet bevredigen.

Misschien dat als mensen weer meer gaan koken, meer eigen ingredienten gaan gebruiken, eventueel weer hun eigen koekjes en cakes gaan bakken, dat je dan minder troep binnen krijgt en gezonder eet. Zoals het vroeger was, maar dat is voor velen bijna niet mogelijk, die kunnen niet koken, die kunnen alleen opwarmen..en denken dat ze eten aan het koken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:06

2 kilo per week aankomen, sorry, maar dan moet je toch wel veel rotzooi gegeten hebben. Geen verwijt Knipoog , maar ik weet ook wel wat het is om gewoon maar te pakken.

Ik heb mijn hele leven maatje 36 gehad, kon letterlijk vreten wat ik wilde, kwam geen ons aan, maar nu ineens gaat het er wel aan en nu ik het moment gekomen dat ik voor het eerst in mijn leven denk, DIEET. Maar daar heb ik Sonja niet voor nodig, want ik weet donders goed waar het door komt, ik weet donders goed dat ik mijn stofwisseling heb verpest door al die fabriekstroep die zo lekker zijn, zo verslavend. Dat als ik de moeite neem om zuiver te eten, ik, niet meteen, maar wel snel weer in een gezondere stofwisseling kom.

Dat het helemaal aan mij zelf ligt om juist af te vallen, maar dat ik dan ook elke dag creatief moet nadenken wat ik eet en snaai, wat ik in huis haal en dat ik mij geestelijk ook anker aan het feit dat ik genoeg heb gehad en niet iets mis, datgene mis waar je mee volgestopt wordt in deze consumptiewereld, dat ik juist help anderen hun zakken te vullen met het kunstmatige ongezonde voer wat ik overal voor een paar centen kan kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:08

Bij een chrasdieet krijg je per dag minder dan 1300 kcal binnen. Een week van Sonja varieert tussen de 800 en de 1500 kcal per dag. Wel degelijk een chrasdieet dus Clown

Het idee is goed, het wordt alleen maar makkelijker als er per dag wordt voor geschreven wat je wel en niet mag. Voor de een is het lastiger vol te houden als het boekje uit is en niemand meer zegt wat er op een dag moet worden gegeten.

De ander krijgt er meer inzicht door en weet zelf alles in zijn of haar levensstijl in te passen en valt niet terug in de oude gewoontens.

Het idee vind ik goed voor mensen die een paar kilo kwijt willen. Een beter idee blijf ik een persoonlijk dieet vinden. Imo bestaat er namelijk geen standaart dieet waarmee elke Nederlander gezond mee af kan vallen.