Kapot haar opfrissen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Kapot haar opfrissen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 20:42

Ja!! Huilen

Ik had zulk prachtig haar. BH lengte (ook kortste wat ik ooit heb gehad) lekker dik heel gezond mooie glanzend en mooie diep bruine kleur van mezelf. En toen besloot ikdat ik krullen wou, hup naar de kapper.
Nu 1,5 week later zit er geen krul meer in en is het zoooooooo kapot. Sommige plekken valt het er gewoon uit als je je vingers er doorheen haalt!! Huilen
Na het douchen zit boven op mini krulletjes maar de rest is mega steilen het pluist als een gek plus mega dode stro plukken.
Sommige plukken zijn zo dood dat ze niet steil zijn maar er zitten ienieminie karteltjes in? Echt verschrikkelijk.
Heb je nu al meer dan 30 euro uitgegeven aan serums, masker, weetikalleswat. Maar niks hebt!

Wie heeft de tip?

Afknippen is geen optie omdat het niet alleen de punten zijn het is mijn hele haar... ( ik laat er deze week wel 5cm afhalen Verdrietig )

En meiden met mooi haar! Laat geen permanent zetten! Het kan goed gaan maar dat kunnen ze nooit garanderen en straks zit je met stro haar zoals ik..

ikenindi

Re: Kapot haar opfrissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:44

ik vind de hair re[pair van glisskur erg goed, maar weet niet of dat in dit geval helpt...

ben je al terug gegaan naar de kapper?

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:46

ik heb van niveau een masker, rose met blauwe pot.
doe ik meestal savonds erin, basmuts erover en met handdoek op kussen slapen. Sochtends uitspoelen.. helpt vaak super tegen het droge!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 20:54

ikenindi schreef:
ik vind de hair re[pair van glisskur erg goed, maar weet niet of dat in dit geval helpt...

ben je al terug gegaan naar de kapper?

Die heb ik al haha, hielp niks. Tong uitsteken

Waarom zou ik dan terug gaan? kan ik geld terug krijgen ofzo?
In principe is het toch altijd twijfel of krullen blijfen zitten?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:15

sowieso geld terug vragen, maar ook advies vragen kan geen kwaad. evt bij meerdere kappers vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:24

Ja maar ik neem aan dat dit niet de bedoeling is, dus dat er iets fout is gegaan. Ik had mijn geld terug geëist, regels of niet.
En daarna meteen naar een andere kapper rennen voor advies..

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:30

Weet niet of dat bij jullie de gewoonte is, maar hier gaan heel veel mensen gewoon terug naar de kapper als het niet bevalt...
(zelfs bij bv. het kleuren als de kleur niet bevalt)
Kappers proberen nagenoeg altijd de "schade" te herstellen.
In jouw geval lijkt me dit niet meer dan logisch... er is duidelijk iets niet gegaan zoals zou moeten.
Ik heb lang haar, veel maar heel dun, risico dus voor permanent maar het is zorgvuldig gedaan en dus ook prima gelukt.
Bij jou zou het ook gewoon moeten kunnen.

Succes!

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:34

Okee let op Tong uitsteken
Gooi een handdoek in de droger.. Olijfolie in je haar (rijkelijk), laagje plastic er overheen (huishoudfolie) en dan in een warme handdoek wikkelen.. Uurtje laten zitten.. Daarna wassen met Elvive (L'oreal) Anti-haarbreuk(gele fles) of Royal Jelly(wit met oranje fles geloof ik) en dan cremespoeling (zelfde merk/soort als shampo), even 2 minuutjes in laten werken. Ten slotte van Andrelon "anti-klit" (witte fles, goedkoop, hebben ze ook in supermarkten etc) in je haar doen (2 minuutjes in laten werken) en dan is het al een heeeeeeeeeeel ander verhaal!!!

Ik heb zelf mn haar tot mn kont (oud haar dus Knipoog ) en als ik het echt een oppepper wil geven is dit het beproefde recept! Haha!
Mn zusje had laatst haar haar laten stijlen en zat met hetzelfde probleem als jij; dit recept heeft haar haar een behoorlijke boost gegeven. Het lijkt nu zelfs weer op haar.. Clown Knipoog Nee grapje, het is echt flink opgeknapt! Vork Succes!!!

P.s. Zonde trouwens meis! Wat een teleurstelling, denk je leuk eens wat anders.. Ach gut

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:38

heb dit ook gehad.. mijn haar was geheel verbrand ( haar tot aan mijn onderrug) heb het toen iets uit laten groeien en heb het er helamaal afgeknipt vind het nog steeds zonde.. is nu weer op bh lengte .. naja nu net weer afgeknipt Nagelbijten / Gniffelen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:42

Hier is helaas niks aan te doen. je kunt wel blijven smeren om het wat te laten lijken maar ze hebben je haar gewoon verpest... Snel terug naar die kapsalon dus Knipoog

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:17

Wat ook goed voor je haar is, en andere dingetjes, is visolie.
Heel goedkoop, gewoon bij de drogist te verkrijgen. Erg goed voor je haar, wel een poosje slikken voor je resultaat ziet.
En natuurlijk terug naar de kapsalon.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:42

Kana schreef:
Waarom zou ik dan terug gaan? kan ik geld terug krijgen ofzo?
In principe is het toch altijd twijfel of krullen blijfen zitten?

altijd terug gaan naar je kapper die moet het voor je oplossen
althans bij mijn oude werkgever was dit wel altijd wel het geval (is een stukje service wat je geeft)
een goede salon geeft deze service en anders gewoon vragen of ze geen andere tegmoetkoming willen maken

Met een goede proffesionele shampoo en treatment moet je een heel eind komen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:58

Ik denk toch dat je het het best af kunt laten knippen...

Heb precies hetzelfde gehad als jij, had onder kalen plekken, alles brak af en het voelde als stro. Ben teruggegaan naar de kapperszaak en ze wilden het anders nog wel een keer opnieuw zetten Verward Uiteindelijk hebben ze het helemaal kort geknipt en hoefde ik er niet voor te betalen. Had toen dus echt haren van 3 a 4 cm, heel kort model...

Succes in elk geval!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:46

Teruggaan en sowieso aan hun wat advies vragen en eventueel geld terug.

Ik ben ooit met mijn dunne, al niet gezonde haar, de fout in gegaan om het 2 keer te permanenten, (met tussentijd van 4 maanden)
Heb inmiddels mijn haart kort, zodat al het haar wat gepermanent is geweest eraf is, want gezond worden deed het niet meer
Heb serieus meer als 100 euro uitgegeven aan zooi, maar niks hielp, alleen de schaar.

Zonde Kana!!
Ik hoop dat er nog wat aan te doen is! Ach gut

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:51

Ik heb mijn lange haar ook eens laten permanenten. Ik was met lang haar toeslag ruim 140 euro kwijt (en dan was er van tevoren al een stuk vanaf gehaald).

Ik heb het precies 2 weken als permanent behandeld (inclusief alle dure shampoo's, cremetjes, etc) maar toch kreeg ik het gevoel dat mijn haar steeds droger begon aan te voelen.
Uiteindelijk heb ik het permanent eruit geborsteld (Dat ging gelukkig redelijk makkelijk omdat ik van mezelf stijl haar heb) en tot nu toe heb ik nog geen schade opgemerkt gelukkig. Ik ben er achteraf toen wel flink van geschrokken. Ik was er echt voorzichtig mee, maar toch voelde het niet lekker aan en was ik bang dat ik straks met kort haar zou zitten (en ik heb altijd lang haar gehad).
Gelukkig hoeft er niets vanaf en is het nog steeds gezond. Ik kan me voorstellen dat je flink in de rats zit! Voor mij iig nooit geen permanent meer (mijn haar hield het uberhaupt al slecht vast).

De shampoo die mijn haar wel goed geholpen heeft is L'Oreal Elvive Nutri Gloss Light. Mijn haar voelde gelijk weer beter aan. Misschien een tip?
(en uiteraard nooit fohnen.)