Bang voor vissen :+

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bang voor vissen :+

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:14

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of er hier meer mensen bang zijn voor vissen.

Ik ben er namelijk al sinds dat ik klein ben heel erg bang voor(snap niet waarom), hoe klein of groot, dood of levend ze ook zijn ik vind het doodeng. Ik kan er wel naar kijken vanaf een grote afstand maar als het dichtbij is wordt ik er helemaal panisch van.

Ik snap echt niet wat ik er zo eng en vind maar ben er toch echt bang voor en niet zo'n klein beetje ook niet.

Lotgenoten? Vork

groetjes, Desiree

Mri

Re: Bang voor vissen :+

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:17

nou dees... ik denk dat je gewoon van een mug een euhhh vis? maakt!
Hahahha, nee ik ben geen lotgenoot, maar als er een vis op mn bord ligt loop ik wel even weg... die hoef ik echt niet!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:18

haha deels ,

In een aquarium van die kleintjes vind ik niet eng ( levend, dood gruwel ik ) Heb zelf een aquarium gehad.
Maar als ik bijv. in een meertje of wat zwem vind ik ze wel eng die grote. Clown

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:34

Ik ben niet bang voor vissen ! Lachen

Ja of het moet opeens zo'n super grote reuze vis zijn maarja die zie je toch alleen op TV ! Clown

hihi

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 23:08

Hier een lotgenoot!!!

Ik ben bang voor vissen, al vanaf dat ik heel klein was. goudvisjes in een aquarium niet hoor, en die hele kleintjes in natuurwater ook nog niet (vroeger wel)

Weet ook niet waarom, maar het is best lastig als je wil gaan zwemmen, liever niet in natuurwater, als het echt moet, alleen als ik kan staan en als het druk is, want dan zijn er geen vissen aan de kant.

We waren laatst op vakantie aan het varen... ergens midden in de zee kon je staan.. zat ik daar in mijn eentje op de boot....en dan moet je zeggen dat je bang bent voor vissen en dus echt het water niet in gaat.....

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 23:10

Nee niet bang voor vissen!!!
Ga heel graag duiken (Zie avatar)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 23:23

Haha... wie is er nu bang van vissen Knipoog?
Ach gut

Heb je schrik van ze als je er mee samen zwemt of durf je zelfs niet dicht bij een aquarium staan? Als het tweede het geval is, bedenk dan 1 ding... het is quasi onmogelijk dat de vis uit het aquarium wipt Lachen. Dus geen reden voor paniek Haha!.

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 23:33

Ik heb er alleen last van als ze bij me kunnen, dus ik ga gewoon naar sealife

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 23:39

Nou, hier nog iemand die vissen helemaal niet leuk vindt. Ik zat nog te twijfelen of ik hier wel zou reageren, want zelfs om erover te praten vind ik maar niks.

Goudvissen heb ik vroeger wel gehad, maar alles groter dan dat wil ik absoluut niet dichtbij me hebben. Ik schaam me dood maar ik heb meerdere malen gillend in winkels, tuincentra en aquaria gestaan omdat ik zo schok van een vis die ineens opdook.. Bloos

Afgelopen voorjaar is het bij mij een beetje geescaleerd, ik was namelijk met mijn schoonfamilie op vakantie in Zuid-Afrika en de laatste vijf dagen verbleven we in een villa aan het strand in Durban. De eigenaren waren blijkbaar gek op vissen, want je kon werkelijk je kont niet keren of er was weer een beeldje of plaatje van een vis te zien. Van koelkastmagneetjes tot een levensecht sculptuur van drie meter die aan de muur hing, en waar je nog onderdoor moest lopen om buiten te komen, gadver
Op alle kamers hingen minstens vijf schilderijen van vissen, zelfs op de wc's. De eerste avond daar zat ik al niet zo goed in m'n vel en ik heb toen zomaar uit het niets een paniekaanval gehad van de vissen, ja lach niet Nagelbijten / Gniffelen
Ik kon geen kant op, niet in bed gaan liggen want dan zag ik de schilderijtjes (die ik uiteindelijk van de muur afgehaald heb), niet in de tuin gaan zitten want dan moest ik onder die grote door. Niet het strand op, want daar was de zee en.. juist, vissen. Ik zag aldoor maar voor me hoe een vis met een grote bek me opslokte... gadver

Diezelfde week zijn we in een park geweest waar je enorme aquaria kon bekijken. Ik ben daar jankend naar buiten gerend omdat ik schrok van een enorm grote die ineens opdoemde..
Nouja, in ieder geval.. geen idee hoe ik eraan kom of hoe ik eraf kom. Geen idee wat het nut ervan is, maar ik voel me er wel zo lomp bij, af en toe..

lindake, het voelt bij mij iig als wat veel mensen met spinnen (vogels/slangen/insekten) hebben. Je weet ergens in je achterhoofd wel dat het onzin is, maar je bent als de dood dat die beesten dichtbij komen of je aanraken.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 23:42

Jeetje zwartwitje!
Dat is wel een extreme vorm van een fobie!

Zo heeft iedereen wel een angst.. Een vriendin van mij is bang voor vlinders, dat kan ook niet iedereen voorstellen.

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 23:46

Ik vind het van mezelf ook raar, bang voor vissen, maar we hebben wel slangen gehad en daar ben ik weer niet bang van

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 23:55

Olle, een extreme vorm? Vind je? Mijn dagelijks leven wordt er niet door beinvloed/beheerst en de goudvissen bij mijn ouders in de vijver kan ik ook nog wel gewoon eten geven (hoewel ik wel blij ben dat die grote witte meegenomen zijn door de reiger Nagelbijten / Gniffelen )

Ik heb hierboven wel de meest extreme dingen beschreven zoals ik ze mee hebt gemaakt, maargoed, als je schoonfamilie besluit om naar een soort Sea Life (dat park in Durban) te gaan en ik doe alsof het me niet zoveel doet, dan kom ik dus wel bedrogen uit. Ik heb dan niet bepaald een leuk middagje daar ofzo, tot ik weer buiten ben Nagelbijten / Gniffelen

edit: ik heb het trouwens ook nog nooit een fobie genoemd eigenlijk.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:41

Ik meld me ook maar even, nml nog zo'n iemand die erg bang is voor vissen!

Voor goudvissen etc iig van die kleine visjes in een aquarium vind ik allemaal wel best zolang er maar wel een deksel op zit en ze in het aquarium blijven zwemmen Haha! .

Ik heb een goeie vriend en deze die doet aan ''Karper vissen'' 1 dagje ben ik eens meegegaan gewoon omdat ie dat graag wou, eigenlijk wou ik het helemaal niet maar probeerde me eroverheen te zetten.
Naja totdat ie ineens een joekel van een karper had gevangen en ik toen plots ineens begon te krijsen (jaja als een klein kind) en naar huis toe wou.

Vond het een joekel van een beest en hij pakte het heel rustig van de haak af en hield hem in zijn handen beet. Ik zo heel stotterend en huilend van kom aub niet naar mij.....

Ook durf ik voor geen goud meer in zee te zwemmen dan gieren de gedachtes weer door mijn lijf van stel gaan ze aan mijn lijf lopen te froeten blëhhh!!!

Ik lust wel vis dat weer wel maar dan alleen Zalm,tonijn, kibbeling, makreel, paling. Maar dit alles zonder dat ik ze hoef schoon te maken of te pellen dat laat ik geheel over aan vriendlief, want ik zelf doe dat dus echt niet.

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:49

ik ben ook bang voor vissen! nouja bang in de zee of een meertje durf ik echt niet zomaar in! Tong uitsteken en in de winkel als je daar zo een vis ziet liggen die je kunt kopen nee dank je, als ik naar dat hoofdje kijk krijg ik al kipenvel!

en ik ging vroeger ook altijd vissen met mijn opa,, nou ik wil best mee maar reken er maar niet op dat ik een visje hoe klein die ook is van de haak haal! Tong uitsteken

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:10

vissen vind ik echt mooi, ik snorkel juist graag in plekken zoals middellandse zee en en kleine baaitjes in spanje/frankrijk.

ben wel als de dood voor kwallen, als ik die tijdens snorkelen tegen kom, kan ik bijna lopend over het water haha.

en lieveheersbeestjes en vlinders ben ik wel als de dood voor.

dus dees, maak je maar niet druk. iedereen vind iets wel eng hoor!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:03

Vissen in een meer of de zee vind ik echt echt heel eng. In mijn aquarium niet. Vroeger wilde ik mijn visjes altijd vasthouden en als ik er eenmaal gevangen had ging ik naar mama: Kijk eens mama, knuffelen met Janneke.
Ah toen was ik ook maar klein. Haha!

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:07

Vissen in een aquarium vind ik niet eng, maar ik ben echt ontzettend bang om in een meertje of in de zee te gaan zwemmen omdat ik altijd bang ben dat er vissen in mijn buurt zitten.
Daarom vermijd ik het ook om te gaan zwemmen in dat soort plassen en zeeen tenzij het ontzettend druk is want meestal zitten ze er dan niet.
Dus eigenlijk liever niet dan wel!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:20

Ik ben jou absolute tegenpool! Ik ben dol op alle vissen, groot klein dik en dun Haha! Alleen dood vind ik ze minder leuk.. Ik vind ze zo ontzettend leuk dat ik zelf op het hoogtepunt 6 aquaria heb gehad met verschillende soorten vissen uit verschillende biotopen!
Ik kijk naar alles op tv wat met vissen te maken heeft en op internet lees ik er veel over en nou ja, ik ga zelfs een duikcursus volgen om nog dichter bij de vissen te kunnen komen Haha!

Anyway, ik weet niet wat je doormaakt, maar je mag hier wel in therapie komen, veel van mijn vissen zijn redelijk tam Lachen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:38

Ben niet bang voor vissen, herken je angst wel.
Ik ben namelijk bang voor vlinders Vork
Gewoon lekker om lachen, als mensen er om lachen keihard meelachen. Het is iets doms, maar het zit in je. Klaar.
Lachen is het makkelijkst om er mee om te gaan.
Ik ben een keer huilend en in paniek de klas uitgerend om een witte motvlinder.
Nou, je kon de klas opvegen!
Het is hardstikke normaal om ergens panisch bang voor te zijn hoor Lachen

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:36

tja.. niks aan te doen.
Als ie op je bord ligt doet ie niks meer hoor. Clown

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:02

Nou ja ik zie het als een extreme vorm.. Ik heb namelijk niet zulke erge fobie.. (Grote spinnen ga ik wel voor rennen ROFL )
Maar inderdaar als je dagelijks leven er niet door wordt beïnvloed zal het waarschijnlijk eigenlijk geen extreme vorm zijn Lachen !

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:30

Op mijn bord vind ik ze idd ook erg lekker

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:31

radje schreef:
Op mijn bord vind ik ze idd ook erg lekker

bah Vind ze alleen al stinken!
Ik ben echt een schande voor mijn familie ROFL Scheveningser kan ik bijna niet zijn Haha!

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:37

radje schreef:
Hier een lotgenoot!!!

Ik ben bang voor vissen, al vanaf dat ik heel klein was. goudvisjes in een aquarium niet hoor, en die hele kleintjes in natuurwater ook nog niet (vroeger wel)

Weet ook niet waarom, maar het is best lastig als je wil gaan zwemmen, liever niet in natuurwater, als het echt moet, alleen als ik kan staan en als het druk is, want dan zijn er geen vissen aan de kant.

We waren laatst op vakantie aan het varen... ergens midden in de zee kon je staan.. zat ik daar in mijn eentje op de boot....en dan moet je zeggen dat je bang bent voor vissen en dus echt het water niet in gaat.....

Heb hetzelfde! Schijnheilig
In de zee enzo probeer ik ook zoveel mogelijk op een luchtbed ofzo te zitten. Bloos

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:41

ah grote vissen vind ik eng Bloos!