eetpatroon drastisch omgooien?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

eetpatroon drastisch omgooien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 17:46

Zijn er mensen die hun eetpatroon helemaal omgegooid hebben?
Ik merk dat ik echt heel slecht eet, veelste veel suikers en verzadigde vetten.. ik heb geen overgewicht, maar het mag best wat strakker.
En belangrijker nog; ik heb behoorlijk gezondheidsklachten, voornamelijk darmklachten/buikpijn/maagpijn/opgeblazen gevoel wat voor het grootste deel te wijten is aan mijn spastische darm, maar ook volgens mij wel door mijn eetpatroon.
Alleen... het valt me zo moeilijk om goed en gezond te eten.. en dan vooral om mezelf niet uit te hongeren en daarna weer (vr)eetbuien te krijgen Bloos

Wat is gezond/genoeg? wat eten jullie?
En hoe is het het gemakkelijkste om je eetpatroon te veranderen?
Gelijk drastisch omgooien, of stapje voor stapje?

Yoshimi

Re: eetpatroon drastisch omgooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:00

Ik heb regelmatig geprobeerd mijn eetpatroon compleet om te gooien. Calorie-arm, koolhydraatarm enz. enz. Resultaat: Ik krijg alleen maar honger en ga dan idd zitten vreten.
Volgens mijn diëtiste kun je dan beter 10 boterhammen op een dag eten en geen honger hebben, dan jezelf uithongeren om vervolgens toe te geven aan een vreetbui.
Ik neem dus tegenwoordig een boterham als ik trek heb, ipv een inieminie tussendoortje.

En af en toe wat lekkers mag best! Doe het alleen met mate. Als ik verspreid over de dag genoeg eet, heb ik genoeg aan een bakje chips i.p.v. een hele zak.

Probeer dus over de hele dag voedzame dingen te eten als bruin brood, fruit en een goede avondmaaltijd. Dan heb je automatisch minder trek in slechte dingen!

tamary

Re: eetpatroon drastisch omgooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:00

Tenzij je echt een allergie hebt waarvoor je op dieet moet zou ik rustig aan beginnen. Je lichaam moet aan de nieuwe dingen wennen en dat kan problemen geven als je te snel gaat.

Voor de hoeveelheden suiker kan je echter het beste wel een week helmaal zonder geraffineerde suiker eten. Dat is niet leuk, maar dan gaat de knop wel om en heb je er veel minder behoefte aan. Suiker is nl voor veel mensen verslavend.

Verder blijf van de zogenaamde gezondheidsproducten af, hoe meer de fabrikant er aan "knoeit" hoe ongezonder het wordt, ookal staat er vanalles aan blabla gezond op de verpakking.
Je bent beter af met een beetje roomboter op brood dan met halvarine, om over aspertaam maar niet te spreken want dat is echt troep.

Normaal gesproken is het advies veel vezels tegen de vreetbuien, omdat je dan langer een vol gevoel hebt, maar met darmklachten gaat dat anders. Denk dat je daarvoor toch bij een deskundige moet zijn. Of minstens kijken wat je via google kan vinden.