Incontinent op jonge leeftijd.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ikke_

Incontinent op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 17:10

Hallo bokkers!
Ik zit met het volgende probleem; ik heb last van overloop-incontinentie.
Over de oorzaak enzovoort wil ik liever niets kwijt. Dit heeft verder ook niets te maken met de ervaringsverhalen waar ik naar opzoek ben.

Nu loop ik voor deze klachten ook bij de fysio en krijg ik bekkenoefeningen. Ik ben dus aan het werken om dit ernstige probleem op te knappen of te verminderen.
Alleen ik vraag me dus af of meerdere mensen hier ooit last van gehad hebben of nog steeds hebben? Hoe groot is de kans op verbetering of genezing? Hoe lang duurt het ongeveer voordat deze oefeningen effect gaan hebben? Ik ben nog erg jong en ik voel me echt vreselijk onder dit probleem. Ik zie het ook echt niet zitten dat ik de rest van me leven met dit probleem moet gaan rondlopen. Is er iemand ook bekend met operaties die voor genezing zorgen of iets dergelijks? Ik denk dat ik qua ernstigheid op het midden zit. Ik verlies niet alles, maar ook geen druppels. Soms kan het dus aardig wat zijn.

Ik heb geen behoefte aan berichten waar alleen medeleven in staan. Verder is alle informatie welkom!

Ik heb dit onder een schaduwaccount geplaats met toestemming.

verania

Re: Incontinent op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:15

ik heb het zoals meerdere vrouwen denk ik ook gehad maar dan niet in erge mate, had het na de bevalling van mijn zoon,
was erg vervelend ook met lachen pff
heb er ook bekkenbodemspier oefeningen voor gedaan en na verloop van tijd is het wel beter geworden.

s6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:54

Ik heb geen ervaring met jouw specifieke probleem, maar wel met een ander bekkenbodem probleem. Helaas zijn er geen wondermiddeltjes of operaties voor en zul je moeten blijven trainen. Je moet controle krijgen over je bekkenbodemspieren en daar moet je tussen je oren aan werken.

Ikke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 18:25

Aukje91: wat bedoel je met daar moet je tussen je oren aan werken?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:38

Ik heb zelf geen ervaring maar ik heb gewerkt voor Depend, dus moet zeggen dat ik er wel wat vanaf weet.

Aukje91, overloopincontinentie zit niet tussen je oren hoor. Het betekend dat je je blaas niet volledig kunt legen en vaak wanneer ie vol zit geen seintje meer naar de hersenen gaat, zodat deze vervolgens gaat 'overlopen'. De blaasspier raakt vaak ook erg verzwakt.

Bekkenbodemspierenoefeningen kunnen je wel iets helpen maar dit is geen wondermiddel. Er zijn verschillende operaties mogelijk, die voor sommige kunnen helpen, voor sommige totaal niet. Heb je dit met de uroloog of gyneacoloog besproken?

Daarnaast vooral opletten op wat je drinkt, veel water, geen alcohol, koffie, koolzuurhoudende dranken. Deze prikkelen je blaaswand alleen maar waardoor deze nog meer verzwakt raakt...
Gebruik je er wat voor??

Ikke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 18:51

Bedankt voor je tips Nelleke
Ik was eigenlijk op eigen iniatief naar de fysio gegaan, maar ben deze week toch naar de huisarts gegaan. Deze heeft me door gesteurd naar de uroloog, want waarschijnlijk is het heel iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 22:14

Oké sorry, dan had ik er een verkeeld beeld bij.
Ik hoop voor je dat het verholpen kan worden, lijkt me een erg vervelend probleem.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 22:21

Ikke_ heb je inmiddels wat meer duidelijkheid?

Ikke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 17:11

Hallo Nelleke.. Ik moet voor cystoscopie naar het ziekenhuis. Het zou heel goed mogelijk zijn dat mijn urinebuis vernauwd is door het zo vaak hebben van blaasontsteking. De dokter dacht niet zo snel aan overloop incontinentie op mijn leeftijd en dit klinkt ook best logisch aangezien mijn medische verleden (operaties enz) Ben benieuwd dus.

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:01

Ik herken het probleem,en heb er ook behoorlijk mee te maken gehad.En vooral als je ze jong bent is dat echt niet leuk.Heb er nog een poosje mee doorgelopen,maar werd behoorlijk in mijn doen en laten beperkt.Dus had toch maar besloten om het maar eens met de artsen te bespreken.

Ik heb een nierafwijking,en daardoor mijn hele leven heel veel blaasonstekingen en de rest wat erbij komt.
Daardoor dus op een gegeven moment ook incontinentie door de vele onstekingen die er steeds waren.Liep al bij een nefroloog en uroloog (vanaf dat ik 4 jaar ben), en die noemde het stressincontinentie (heeft niets te maken met stress).
Weer allerlei onderzoeken gehad,bekkenbodumtrainingen maar die mochten niet baten.

Ze zijn toen overgegaan tot operatie (1991).Ze hebben de blaasspier verlegd,en ik heb sinds die tijd nooit meer last gehad van incontinentie.

Ikke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 11:20

Poeh das niet nix zeg, ik hoop dat het bij mij niet zo ver hoeft te gaan. De huisarts denk bij mij nu aan een vernauwde blaasbuis, wat kan komen doordat ik al zo 'váák blaadontsteking heb gehad. Morgen zullen we zien, ik heb dan blaasonderzoek in het ziekenhuis :S

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:47

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:03

Wat je daar aangeeft zou ook heel goed kunnen.

Mijn dochter had toen ze klein was ook altijd blaasonstekingen,toen ze 7 jaar was, is ze voor operatie gegaan.Inderdaad te nauwe blaasbuis,die hebben ze opgerekt met een balonnetje.Maar dat was anders om.Zij kreeg blaasontstekingen doordat haar blaasbuis te nauw was en de urine niet goed weg kon,maar zij is nooit incontinent geweest.

Ook bij haar is het opgelost,ze heeft af en toe nog wel eens een blaasonsteking,maar niet meer in die hevigheid als toen ze klein was.

Je zal wel denken nou lekker daar bij jullie,maar wij komen uit een familie met zulk soort problemen,dus kan er behoorlijk over meepraten,met verschillende uiteenlopende afwijkingen en het gevolg.

Wacht even af wat het onderzoek zegt,dan kunnen ze je precies vertellen wat er aan de hand is,en wat er evt aan te doen is.

Als je nog iets wilt weten of kwijt wil,dan kan je me altijd pben als je dat zou willen.
Laatst bijgewerkt door Jaila op 20-10-08 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:13

Ik had het tegenovergestelde, ik kon niet meer plassen. Dit kwam door een hernia. Een vrouw die tegenover mij lag in het ziekenhuis, die ook een hernia had, die was incontinent. Na de operatie had ze daar geen last meer van.

Ik moest na de operatie twee weken met een katheter blijven rondlopen. Toen deze er weer uit was moest ik na het plassen zelf een katheter inbrengen om te kijken of er nog urine in mijn blaas was achtergebleven. Toen ze dit in het ziekenhuis vertelden zag ik er erg tegenop, maar het viel allemaal mee gelukkig. Na twee dagen bleek mijn blaas weer goed te werken en ik heb nu nergens meer last van.

Misschien blijft er bij jou ook wel urine achter in de blaas. Fijn in ieder geval dat je naar de uroloog kunt, die heeft er verstand van.

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 16:06

Ikke-:

Hoe is het afgelopen met de cystoscopy in het ziekenhuis?

Ben je wat wijzer geworden en kunnen ze er iets mee?

Ikke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 18:20

Nou helaas kwam er niet uit het cystoscopy. Behalve dat ik moet stoppen met 1 blikje red bull drinken per dag. Dat schijnt erg slecht te zijn voor je glade spieren??, kan dus ook van invloed zijn op je darm ect. Nu moet ik het 2 maanden afwachten of het door het niet meer drinken van red bull beter gaat.

Wat wel typisch is dat ik tot vandaag geen last meer heb gehad van incontinentie. Vandaag was me ondergoed voor het eerst wat vochtig, maar ook niet 'nat' te noemen. Ik dacht dat dit misschien ook door het transpireren kon komen? urine kon ik namelijk niet echt ontdekken en dan moet heto ok wel natter zijn.