Zeer erge zweetvoeten, en veel jeuk.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mikk_

Zeer erge zweetvoeten, en veel jeuk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 13:44

Hallo bokkers,
Ik heb een probleem en heb er over na gedacht, en ik denk dat jullie mij misschien wel kunnen helpen.

Ik heb exzeem op mijn voeten. Al mijn hele leven eigelijk. In de vakanties geen probleem, als ik geen schoenen aanheb blijft alles netjes dicht enzo.
Maar zodra ik schoenen aandoe gaan mijn voeten heel erg zweten, zo erg dat mijn exzeem week word en het weer open gaat.

Ik heb echt van alles geprobeert, ik heb altijd leren schoenen en katoenen sokken.
Crocs heb ik al geprobeert maar daar is het aleen nog erger in. In teenslippers zweet ik eigelijk ook nog.

Wie heeft dé tip tegen zwetende voeten?

Ook jeuken mijn voeten eigelijk altijd. Ook door het exzeem. Ik heb al anti-jeukpillen enzo maar die mag ik aleen s'nachts gebruiken.

Heeft iemand tips tegen jeuk?

Alvast bedankt!!
.

Nanda

Re: Zeer erge zweetvoeten, en veel jeuk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:49

Heb je geen schimmelinfectie aan je voeten? Dat jeukt ook heel erg. Datarin helpt dan goed. Te verkrijgen bij de drogist!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:52

Is wel een hele extreme maatregel maar weet dat ze door botox in je zweetklieren te injecteren de zweetproductie stil kunnen leggen, ze verlammen daarmee namelijk je zweetklieren. Wel moeten die injecties om de zoveel tijd herhaald worden. Misschien een idee om eens bij je huisarts te informeren of dit mogelijk is. Lijkt mij als het zweten afneemt de jeuk ook voor het grootste gedeelte weg zal blijven.
Ik hoop dat je hier ooit een oplossing voor kunt vinden, want jeuk is erger dan pijn.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:55

Je hebt speciale creme dacht ik dat je bij de apotheker kan krijgen. Weet niet hoe het heet, heb het een keer bij de apotheker gezien, helpt erg goed tegen zweetvoeten (van horen zeggen).
Kan de huisarts je geen creme ofzo voorschrijven?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:57

En voetpoeder gebruiken. Weet niet of je dat al doet? Dat houdt je voeten wat droger.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:00

Is het geen schimmelinfectie/zwemmerseczeem?? Daktarin kan helpen, werkte bij mij overigens niet, bij mij was het Lamisil, daarnaast je sokken HEET wassen en je schoenen met anti-schimmelpoeder bestuiven. Anders besmet je jezelf elke keer weer (dus ook de douche ontsmetten etc etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:21

KLinkt als een bacterie die zich in het eelt heeft genesteld!
(maar dat even terzijde)
Je kunt er redelijk snel vanaf komen met Teatree-olie. Elke avond even een badje met wat van deze olie erin en eventueel de voeten insmeren met Teatree-creme. En verder inderdaad zorgen voor goede hygiene, schone sokken en schone schoenen want de bron van het kwaad dringt ook door in het materiaal waarvan je schoenen zijn gemaakt. Succes. Het heeft bij mij prima geholpen, ik was er binnen een week vanaf.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 16:12

Het is zoiezo wel exzeem,
SusanH: ik ben laatst bij een Neuroloog geweest om die optie te bespreken, maar die zei dt ze over het algemeen geen botox in voeten spuiten omdat je daar verdoofd voor moet worden enzo.

Ik zit ook nog bij een dermatoloog en die zegt dat het geen schimmel ofzo is. Dus daar een zalfje voor gebruiken lijkt me geen goed idee. Het gaat er meer om dat het gewoon dicht blijft.
Want elke keer die open voeten is niks. ik heb laatst een ontstoken bloedvat gehad, ook door de open voeten. Ik zit nu met wondroos, en hebdat vorig jaar ook al gehad, omdat mijn voeten gewoon niet dicht blijven.