Ik word er helemaal gek van, voor twee maanden geleden heb ik een alergische uitbarsting gehad, waarvan? Weten ze nog steeds niet. Het begon gelijk met een flinke druk en benauwdheids aanval. Ik had het idee dat mijn borst platgedrukt werd, Heb daardoor ook toen de hele nacht niet geslapen, en ben was gelukkig een van de eerste die in de ochtend bij de huisarts terecht kon.
De huisarts heeft me toen enkele medicatie mee gegeven en een paar zalfjes (hormonen zalf, en vetcreme) en heeft toen direct een afspraak gemaakt voor me in het ziekenhuis bij de dermatholoog (huidarts) die bevestigde dat ik chronisch exzeem had (heb ik mijn hele leven al, maar niet in zon extreme vorm, soms wat plekjes) En dat die exzeem tot verre uitbarsting is gekomen doormiddel van, die alergische reactie daarbij. Ik heb toen antibiotica gehad van de dermatholoog en een andere zalf erbij, wat heel even hielp, want ik was net een dag van de antibiotica af (en moest toen alweer voor controle naar de dermatholoog) en het voelde al gelijk weer niet goed, maar de dermatholoog had me overtuigd dat de huid 3 maanden nodig had om te herstellen en dat ik me huid vet moest blijven houden. Dat mocht allemaal niet baten, want voor twee weken terug kwam alles er weer uit zetten, en dan denk je er eindelijk vanaf te zijn. ik had het gevoel dat mijn huid erger in de fik stond dan ooit, en was ook helemaal warm, had geen koorts en weer opnieuw had ik het zwaar benauwd en een hele nacht niet geslapen, de volgende ochtend, ben ik direct naar de huisarts gegaan en die heeft mij een prednison stootkuur gegeven van 30 mg, die heb ik in tien dagen netjes afgemaakt, en weer was het even over.
De woorden van de huisarts waren, geschokt maar wel. Dit is niet normaal, wat zou jij een pijn en een jeuk hebben. Op die dag was er dus ook geen een plekje wat niet jeukde. Gelukkig sloeg de prednison naar behoren aan, en had de huisarts weer opnieuw een afspraak voor me gemaakt met de dermatholoog in het ziekenhuis. Waar ik vandaag ben geweest.
Ik kom daar binnen lopen en er was een andere arts. Die ik niet kende en ook nog nooit gezien had. Hij heeft me wederom naar huis gestuurt met 3 verschillende zalfjes, een vette bad / douche olie en tabletten voor de jeuk. hij zei, je hebt geen alergische reactie, maar je hebt gronisch exzeem, en daarnaast heb je last van astma aanvallen. Ik denk, nu moet het niet mooier worden want heb nog nooit maar dan nog nooit astma gehad, kijk ik ben een roker, maar de druk die ik op de borst krijg en de pijn komt naar mijn mening niet van de astma, want dat heb ik niet. Ik heb daarover ook mijn mening uitgesproken, over de manier hoe die het bracht en zo standvastig was zonder het te laten onderzoeken.
Nu heb ik gelukkig op 23 oktober weer een vervolgafspraak met de arts die me het fijnst heeft geholpen toen der tijd, en die ook echt de tijd voor me nam, en ook naar me luisterde. Ik ben zelf aan het overwegen om dus een alergie test te ondergaan en wil dus ook nog een longonderzoek aanvragen om alles uit te sluiten..
Ik word er gek van allemaal, ik heb echt het idee dat ik van het kastje naar de muur word gestuurt daar in het ziekenhuis en dat ik vandaag niet echt serieus ben genomen. ik snap gewoon niet hoe iemand kan zeggen, ja je heb astma, terwijl ik daar nog nooit maar dan ook nog nooit last van heb gehad.
Ik heb te kampen gehad met veel medische problemen, en heb in het verleden heel er vaak in het ziekenhhuis gelegen enzo.
Maar dit? jemig wat is dit onwijs irritant allemaal.
Hij durfde me trouwens ook al te vertellen dat ik waarschijnlijk hooikoorts had en alergisch ben voor de paarden en andere dieren. Terwijl het pas eruit is gekomen bij mij toen ik een tijd geen paarden om me heen had.. hoe kunnen mensen nu zo snel conclusies trekken?
Hebben jullie dit ooit meegemaakt? En kennen jullie het gevoel wat ik bedoel? En hebben jullie mischien tips voor me om bij me vervolg afspraak met die andere dermatholoog, om die voor te leggen?
Sorry voor mijn onduidelijk getyp.. heb er me best op gedaan maar ben even helemaal de kluts kwijt en ten einde raad.