Buikpijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 22:39

Nadat ik al zo'n twee weken loop te sukkelen met wat keelpijn en een kleine verkoudheid heeft het dit weekend bij mij echt doorgezet. Vrijdag werd het wat erger, maar gisteren voelde ik me echt ontzettend belabberd. Benauwd, hoofdpijn, keelpijn, misselijk.. Alle ingrediënten voor een voorhoofdholte- of keelontsteking en grote kans ook dat dit er aan zit te komen. Zowel vrijdag als zaterdag gewoon gewerkt, hoewel ik zaterdag even helemaal niet goed werd. Maar zolang ik aspirines bleef slikken, ging het wel redelijk. 's Avonds had ik een verjaardag, geen alcohol gedronken en 3 miniworstenbroodjes en enkele chipjes gegeten. Om half 12 toch maar naar huis vertrokken aangezien de aspirines uit begonnen te werken. Voor het slapen gaan weer aspirine ingenomen en toen mijn lijf weer wat rustiger werd, in een heerlijke slaap gevallen. Tot ik rond half 7 wakker werd van buikpijn. Een moeilijk te beschrijven pijn, maar zie het als een constante steek, vlak onder mijn ribben (waarschijnlijk dus mijn maag). Ik drukte een kussen tegen me aan, rolde me op en probeerde verder te slapen, maar naar mate de tijd vorderde werd de pijn ook steeds heftiger. Uiteindelijk rond een uur of 7 toch maar naar beneden gegaan en mijn moeder wakker gemaakt. Mijn vader bleek al wakker te zijn en ging zijn bed uit, dus ik mocht in zijn bed gaan liggen (electrisch dus hoofd- en voeteneind wat omhoog gezet). De pijn werd echter steeds heftiger en het duurde niet lang voordat ik het echt uitkermde van de pijn. Ik probeerde rustig adem te blijven halen, maar de tranen sprongen werkelijk in mijn ogen van de pijn. Het werd steeds heel heftig en zakte dan weer eventjes en werd vervolgens weer heftiger. Mijn moeder probeerde te voelen waar het zat, maar toen ze net onder mijn ribben drukte, kermde ik het weer uit van de pijn. Ze heeft toen de huisarts gebeld, omdat ze niet wist wat ze moest doen. Ik had lichte koorts en hij raadde aan om twee aspirines in te nemen. Mijn moeder was dus naar beneden gegaan om een glas water te halen en voordat ze terug was, was de pijn heel plotseling gezakt en verdwenen. Toch wel de aspirines ingenomen, waarna mijn maag nog wel wat onrustig was, maar ik weer in slaap ben gevallen. Ik ben niet misselijk geweest en heb ook niet overgegeven. Nu heb ik nergens meer last van (nog wel van de verkoudheid, maar niet van mijn buik) en ik ben echt ontzettend nieuwsgierig naar wat het geweest kan zijn. Het was zo'n vreemde maar vooral heel erg heftige en plotseling opzettende en verdwijnende pijn. Misschien enkele Bokkers hier met wat medische kennis die het weten? Of een vermoeden hebben?

iingee

Re: Buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:07

misschien een buikgriep ofzo? het heerst wel!
succes Knipoog

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 16:08

Dit was zeker geen buikgriep, dat duurt toch ook echt wel langer dan anderhalf uur en ik was niet misselijk ofzo. Het was echt mijn maag die gewoon verschrikkelijk pijn deed.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:13

Ik heb dat woensdag ook gehad, echt ontzettend pijn en er aan komen was geen doen. Had ook last van een lichte verkoudheid. Donderdag was er weinig aan de hand, vrijdag hele dag heel gevoelig, pijnlijk en ook misselijk. Zaterdag zelfde verhaal als vrijdag, gisteren werd het minder en nu is het zo goed als over, geen idee wat het kan zijn. Wees blij dat het nu in ieder geval niet meer zo'n pijn doet Knipoog

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:01

Ik zit te denken aan een galstenen aanval..

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 14:02

Wat is dat precies?

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:20

De echte oorzaak voor het ontstaan van galstenen is niet altijd bekend. Wat wel bekend is, is dat de galvloeistof iets teveel indikt. Er ontstaan dan kleine cholesterol-kristallen die na verloop van tijd samenklonteren en steentjes vormen. Deze steentjes hoeven op zich geen klachten te geven.

Dat is een galsteen die in een galbuis vast komt te zitten en daar een verstopping veroorzaakt. Je krijgt dan koliekaanvalachtige verschijnselen. Hevige stekende buikpijn. Als de galsteen dan doorschiet naar een grotere galbuis of naar de darmen dan houd de pijn weer op.