Van blond (krullend) haar naar wat donkerder haar. Wie ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Van blond (krullend) haar naar wat donkerder haar. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:00

(Heb het maar bij Mensenwelzijn gezet, vond het niet echt bij Het leven zonder paarden passen Knipoog & met de zoekmachine kon ik niet genoeg info/foto's vinden. Bij deze).

Even kort ;
Ikzelf heb blond, krullend haar wat redelijk lang is (foto uit mijn profiel klopt niet meer Knipoog).
Door de highlights die erdoorheen zitten, is mijn haar lichter dan het van nature is (ik ben eigenlijk wat meer donkerblond).

Nu wil ik eigenlijk mijn haar meer richting mijn eigen haarkleur gaan verven.
Dus donkerblond / bruin.
(Doordat mijn haar ook in de zomer zo licht is geworden, komt het wat 'kroezelig/pluizerig/schaapachtig' over. Om het zo maar uit te leggen Nagelbijten / Gniffelen Puur vanwege de lichte kleur Knipoog En door het donkerder te maken heb ik het idee dat dat veel minder overkomt. Daarbij wil ik gewoon die lichte plukken eruit hebben en de kleur wat egaler krijgen)
Ik durf het alleen nog niet aan om mijn haar helemaal te laten verven (a. ik ben een watje Huilen van het lachen & b. het bekende uitgroei/bijverven verhaal).
Dus zat ik meer aan plukken te denken Lachen (over mijn lichte highligts heen).

Tuurlijk laat ik me door de kapper adviseren wat ik het beste kan doen & wat de mogelijkheden zijn Knipoog
Dan beslis ik.

Maar ik was wel benieuwd naar mensen die het ook hebben laten doen ?
Gewoon ervaringen, foto's, welke kleur je gekozen hebt, hoe het eruit zag enz.

Ik ben benieuwd Haha!
Alvast bedankt Doei!

Aranel

Re: Van blond (krullend) haar naar wat donkerder haar. Wie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:03

Toevallig heb ik mijn blonde krullen vandaag donkerblond/lichtbruin gevervd Haha!
Eerst moest ik er heel erg aan wennen, maar ik begin het steeds leuker te vinden Ja

Ik wil ook langzamerhand terug naar mijn natuurlijk kleur (heel donkerblond/bruin) maar ik doe het wel in stapjes, ik was eerst heel blond, toen middenblond en nu donkerblond Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:48

Aranel schreef:
Toevallig heb ik mijn blonde krullen vandaag donkerblond/lichtbruin gevervd Haha!
Eerst moest ik er heel erg aan wennen, maar ik begin het steeds leuker te vinden Ja

Ik wil ook langzamerhand terug naar mijn natuurlijk kleur (heel donkerblond/bruin) maar ik doe het wel in stapjes, ik was eerst heel blond, toen middenblond en nu donkerblond Clown

Ik wil het dus ook in stapjes doen. Niet in een keer helemaal donker Nagelbijten / Gniffelen Die 'shock' kan ik niet aan *LOL*
Misschien als ik het dan al heb laten verven, dan is stapjes steeds wat meer/donkerder Ja
Heb je misschien foto's Lachen?
Dan kan ik het een beetje vergelijken Haha!
(Mag ook via Pb)

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:50

In stapjes doen is niet nodig hoor.
Ik ben van lichtblond (dan ook echt LICHT) naar donkerbruin gegaan in 1x. sommige stukken waren zelfs zwart geworden.
Je moet je haar wel eerst voorpigmenteren anders heb je kans dat het groen word. Als je kleurshampoo(verf pakt eerder groen uit) gebruikt de eerste x en een beetje een roodtint (bv goudbruin) dan kan er weinig mislukken hoor.
Van licht naar donker is veel makkelijker dan van donker naar licht.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:52

Ik heb om dezelfde reden mijn haar ook donkerder laten verven.
Ik heb het nu 1 tint donkerder. Het is nu lichtbruin met een paar dunne highlights om er speling in te houden, anders word het te streng in mijn gezicht. Ik heb er geen foto's van.
Vond het in het begin ook wennen maar heb het nu 3 maand en het staat goed hoor ik van velen.
Wil wel weer mijn blonde krullen weer terug, maar pas naar de winter, anders word ik grauw in mijn gezicht (heb een lichte huidskleur).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:58

@ Blondie ; ik dúrf het gewoon niet in een keer Nagelbijten / Gniffelen
Ben bang dat ik dan niet meer van mijn kamer afkom zónder iets over m'n hoofd heen te trekken Clown

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:04

Ze zou het helemaal kunnen laten verven in een kleur die tussen het blonde en je eigen kleur in zit.. met aan de uiteinden wat lichter.
Zo krijg je niet een al te groot verschil doordat je uiteinden lichter blijven, en je eigen haar groeit een tint donkerder terug..
Zo krijg je echt highlights, en die kun je houden, of uit laten groeien..

Ik zou het alleen wel bij de kapper laten doen, aangezien je anders grote kans hebt dat je haar echt een hippe kleur krijgt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:56

Ik ga zowieso naar de kapper .. Heb al verhalen gehoord dat het anders GROEN kan worden Clown
Dat risico ga ik absoluut niet nemen Nagelbijten / Gniffelen

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:56

Ik heb het van (donker)blond naar bruin laten verven, maar ik ga binnenkort toch weer lichter. Ten eerste lijkt de uitgroei telkens grijs, ten tweede verlicht het bruine in m'n haar telkens te veel waardoor het lelijke kleur wordt (groenig). Enne, het is nog altijd net zo pluizig, lijkt echt niet minder door het bruin zijn hoor.
Ik wil het niet nog bruiner verven, dan lijk ik nog witter dan ik al ben. Voor het eerst is het nu echt een GOEDE kleur (eerste poging tot bruin verven is inmiddels 'n JAAR geleden), namelijk gewoon bruin (niet te donker, niet te licht) met blonde highlights.

Als je het echt goed bruin wilt hebben moet je het twee keer bruin verven, of in één keer heel donker gaan maar dat wilde ik dus niet. Van de kapper hoorde ik (en merkte ik dus ook na de eerste keer verven) dat als je blond (geverfd) bent de eerste keer bruin verven nooit echt goed pakt. Dit was bij mij ook het geval.

Oja, TS. Bij mij is het bij de kapper ook wel eens groenig geworden hoor (dat is gewoon het donkerblonde door het bruine heen, dat líjkt groen). Heb het nu met een pakje van l'Oreal Recital geverfd en nu is het voor het eerst echt NORMAAL en NIET-GROEN bruin. En ook niet rood! Haha!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:51

Doei!

Van lichtblond naar bruin.
(altijd kapper ivm met mijn lichte huid, met een goede kapper wordt je dus niet bleek van de haarkleur. Daarna kan je de kleur heus wel halen bij de kapperswinkel. Ik had coffee kleur, is een diepe chocokleur)

Leuk hoor, maar andersom is niet zo fijn.
En aangezien ik mijn haar niet wil ontkleuren moet het eruit groeien.
Zo erg is dat niet, bruin pakt namelijk vaak niet op blond haar. Het vervaagt iig snel.
De rode bloed blijft achter.

Bruin is dus leuk, wel vaak de kleuring herhalen. En van bruin naar blond gaat niet meer zomaar.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:26

Ik had het knalblond terwijl ik van nature donkerblond ben. Ik kleur het of knal blond of ontzettend donker (kastanje bruin tot donker bruin). Van blond naar donker is heftig, maar andersom juist weer niet. Stel je hebt het donker dan ga je weer doormiddel vasn highlights richting het blonde.

Dat zou je kunnen doen, highlights. Al zou ik adviseren het gewoon in 1 keer jouw kleur te laten verfen.
Wel een tip, kleur niet te vaak.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:03

Ik ben van blond naar bijna zwart gegaan, nooit meer blond voor mij Haha!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:16

ik ben zelf kapster
fijn dat je naar de kapper gaat is absoluut het beste. (kunt eventueel ook naar een goede kappersgroothandel gaan geven ze ook goed advies maar dn moet je wel iemand hebben die handig is met verf opzetten etc)

je hebt verschillende optie's;
* of lowlights laten zetten maar dat oogt meestal niet zo mooi omdat die niet meteen aan de hoofdhuid gezet kunnen worden.
* laten kleuren en dan eventueel nog wat highlight er in laten zetten (oogt meetsal het mooist) en dan kun je ook nog kijken na het kleuren of je überhaubt er nog highlights in wil of niet.
* en waarom niet een spoeling in plaats van verven is ook milder voor het haar

maar in alle gevallen moet er toch waarschijnlijk eerst voor gepigmenteerd worden

succes

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:18

Niet in alle gevallen, bij mij is er niet voorgepigmenteerd. Wel heb ik 3 keer idd een mix tussen kleurspoeling en verf erin laten zitten, om zo wat minder definitief bruin haar te hebben. Maargoed je hebt het dan toch bruin en in blond haar zit dat er maar een week diep en sprankelend in. Zou wel een leuke optie zijn voor de 1e keer zo'n spoeling, kan je zien hoe het eruit ziet en als het je niet bevalt weer blond verfen. Daarna echt verf erin, wat trouwens ook niet zo lang houd. Maar dat moet er dus echt uitgroeien, het wazige kleurtje wat er nu nog inzit is gelukkig al voor de helft uitgegroeid.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:21

Hannanas schreef:
Niet in alle gevallen, bij mij is er niet voorgepigmenteerd. Wel heb ik 3 keer idd een mix tussen kleurspoeling en verf erin laten zitten, om zo wat minder definitief bruin haar te hebben Maargoed je hebt het dan toch bruin en in blond haar zit dat er maar een week diep en sprankelend in.. Zou wel een leuke optie zijn voor de 1e keer zo'n spoeling, kan je zien hoe het eruit ziet en als het je niet bevalt weer blond verfen. Daarna echt verf erin, wat trouwens ook niet zo lang houd. Maar dat moet er dus echt uitgroeien, het wazige kleurtje wat er nu nog inzit is gelukkig al voor de helft uitgegroeid.

en daarom moet je dus voor pigmeteren zodat ie niet groen wordt en de kleur beter vast houd
(ge)blond(eerd) haar heeft weinig kleurpigmenten in de kern van het haar dus kan de verf/spoeling zich moeilijk vasthechten in de kern van je haar

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:16

groen? juist de rode pigmenten blijven hangen.

Maar voorpigmenteren is best een flinke ingreep net als ontkleuren bijv.

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:33

Ik ga mijn haar over 2 weken ook verfen.
Dat is de vakantie helemaal wit geworden Nagelbijten / Gniffelen
Ik wou het eerst rood, maar omdat ik snel terug wil naar mijn eigen kleur (zeg maar tegen de zomer aan wil ik het weer mijn eigen kleur hebben) wordt het niet mooi dan moet het namelijk uitgroeien en wordt het zalm kleurig.
Nu ga ik het dus bruin doen en dan wat lichtere plukken erdoorheen en tegen de tijd dat ik het weer blond wil hebben ga ik steeds naar lichtere plukken en meer plukken.
Dan kan het ook makkelijk uitgroeien zonder dat het er lelijk uit ziet.
Dus als je nog 2 weken hebt kan ik je fotos laten zien Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:35

ik doe het ieder najaar; mijn blonde haar is dan zo opgelicht dat ik het leuk vind om weer donker de winter in te gaan. mijn kapster verft het altijd helemaal en gooit er dan extra lichte of juist donkere plukken doorheen. helemaal hip en door alle verschillende kleurtjes valt uitgroei nauwelijks op.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:21

Hannanas schreef:
groen? juist de rode pigmenten blijven hangen.

Maar voorpigmenteren is best een flinke ingreep net als ontkleuren bijv.

Niet vervelend bedoelt maar ben jij kapster?
Ik in ieder geval wel!

Uitgeblondeerd haar (zit geen roodpigmenten meer in) zuigt die rode pigmenten juist helemaal als een spons op zonder dat het haar verzadigd is. En juist daarom ga je voorpigmeteren (volstoppen met koper of rood pigmenten) zodat de de kleur warm blijft en juist niet koel (groen/blauw). Zodat de kleur zich daaraan kan vast hechten.
En ik heb t dan niet over echt groen haar maar er zit dan vaak een as-ige of groene gloed over je bruin tint als je van licht naar donker kleurt, zonder voorpigmenteren of een kleur te gebruiken waar wat rood in zit.

En tegenwoordig heb je voorpigmentatie in een spray-vorm die je direct voordat je de verf opzet in het haar kan verdelen maar je kunt ook kleurschuim gebruiken is ook in 5 min gebeurt. En is dus geen chemische behandeling.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:24

Ik heb dat ook gedaan, maar omdat mijn haar zo snel blond is door de zon, was het binnen no time weer blond (maar wel met een lelijke rode gloed!!)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:16

Ik heb mijn haar ook van blond naar bruin laten verven. Heb het nu al 2 jaar bruin ofzo en ben er wel blij mee. De uitgroei is inderdaad minder.. Misschien dat ik het als het weer zomer wordt weer wat lichter ga verven. Lachen

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:13

ik heb mijn haar van goudblond naar Donkerbruin geverft.
Ik moest er in het begin erg aan wennen maar na een dag vond ik het heel mooi.
Mijn krullen waren mooi zacht en zaten mooier dan anders Lachen