Van constante oorklachten naar allergieonderzoek

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Van constante oorklachten naar allergieonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 21:56

Vorig jaar oktober kreeg ik tijdens een verkoudheid een flinke oorontsteking. Antibiotica gekregen en het was gelukkig vrij vlot verholpen Ja Echter, meer dan ooit had ik regelmatig last van m'n oren. Oren die dichtsloegen, soms toch weer wat pijn, maar nooit waren de klachten ernstig genoeg om weer naar de dokter te gaan.

Voor de zomer kreeg ik echter weer zo'n last van mijn oren. Toch even langsgegaan, en hoewel er nu geen sprake was van een ontsteking, zat er duidelijk vocht achter mijn trommelvlies. Dit kon voor wat pijn en druk zorgen, het advies was om regelmatig te 'luchten', door dus mijn neus dicht te knijpen en druk op m'n oren te zetten Ja Dat advies heb ik overigens niet al te vaak ten harte genomen, want wanneer ik dat deed had ik het gevoel dat ik paars aanliep en van ontluchten was geen sprake Clown

Afgelopen zomer vloog ik voor een weekend naar Rome. Op de heenweg had ik tijdens de daling enorm veel last van mijn oren, waar ik overigens oordopjes in had. De tranen stonden in mijn ogen en pas 3 uur na de landing begon de pijn een beetje te verdwijnen Scheve mond Ik hield mijn hart al vast voor de terugreis en had het van tevoren al aan de stewardes doorgegeven. Die zou 2 bekertjes met natte proppen brengen, dit zou verlichting geven Ja Echter, de daling was nogal turbulent en de stewardes moest veilig in haar stoeltje blijven Haha! De pijn aan mijn oren was nu echt hels, ik ben geen mietje, maar zat nu echt te huilen van de pijn en de hand van mijn vriend fijn te knijpen Bloos

Aangezien ik diezelfde week nog een keer moest vliegen voor mijn tweede vakantie, heb ik direct een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik kreeg een invaller die me niet al te serieus nam: ik moest maar gewoon kauwgom eten en om me het idee te geven dat ik niet voor niets was geweest, spoot hij m'n oren even uit Koe Die overigens schoon bleken, dat was ook het probleem niet Knipoog Dat ik al langer met oorklachten liep en nooit eerder last met vliegen had gehad, werden weggewuifd Doei, doei Voor mijn tweede vliegreis die week heb ik speciale oordopjes gekocht die de druk zouden reguleren. Gelukkig verlichtte dat de pijn tijdens het dalen enorm, het was zeker nog wel pijnlijk, maar ik heb het droog gehouden Tong uitsteken

Toch bleef het rommelen tussen mijn oren, letterlijk Knipoog Ik ben nu eenmaal geen doktersmens, dus heb het weer een poos aangekeken. Toch voelde het vorige week al niet helemaal goed, steken en meer druk en ook duizelingen. Naar mijn idee kon het dus ook wel eens in de buurt van mijn evenwichtsorgaan zitten. Dus maandagochtend heb ik weer een afspraak gemaakt bij de huisarts voor vanmiddag Ja En maar goed ook, want vanmorgen werd ik wakker met akelige pijn, aan beide oren Scheve mond En vanmiddag werd mijn vermoeden bevestigd: beginnende oorontsteking en weer veel vocht achter mijn trommelvliezen.

Ik had gehoopt op een kuurtje en binnen een week weer pijnvrij te zijn. De huisarts wil echter dat mijn lijf het zelf uitvecht. Mijn oorklachten zijn waarschijnlijk chronisch door mijn kleine oortjes. Ik heb niet alleen schattige, kleine oortjes van buiten *LOL*, maar ook van binnen Scheve mond Mijn buis van eustachius is ook zo smal, dat vocht/slijm zich daar gauw ophoopt met druk tegen de trommelvliezen tot gevolg. Hoewel ik al zeker een half jaar niet meer echt verkouden ben geweest, zit er toch slijm/vocht in mijn oren. De dokter zag in mijn dossier terug dat ik ook last van hooikoorts had, en wilde weten of ik vaker allergische reacties heb. Ik gaf aan zo nu en dan vrij heftig op paarden te reageren (veel niezen, jeukende ogen, dikke keel) en op mijn katten. Niet altijd, maar toch zo nu en dan Ja

Nu ben ik doorverwezen naar het medisch diagnostisch centrum voor een allergieonderzoek (huisstofmijt, katten, honden, boompollen, kruidpollen en schimmels). Door een allergie kan het dat ik overmatig slijm aanmaak, dat zich bij mij dus niet in de neus, maar achter de oren ophoopt en dus de klachten veroorzaakt.
Ik ben benieuwd wat er uit de test komt, volgende week ga ik bloed afgeven en binnen een week krijg ik dan de uitslag en wordt eventueel een vervolgonderzoek of behandeling gestart Ja

Waar ik benieuwd naar ben, is of er meer bokkers zijn met oorklachten of allergieklachten. Een combinatie van beiden is misschien zeldzamer, bij mij is die combinatie puur te danken een mijn te kleine oortjes Clown Ik ben benieuwd of iemand tips heeft om oorpijn te verlichten (buiten gewoon paracetamol, maar ben ik ook geen fan van ) en hoe zij omgaan met hun allergie voor bijv. katten en paarden Lachen