Hersenschudding (gehad?)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Hersenschudding (gehad?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 21:48

Een paar weken geleden ben ik gaan sumo worstelen op stal, in de longeerbak. Sumopakken aan en worstelen maar! Door de pakken deed het vallen geen pijn, maar ik ben 2x zo hard getackeld dat ik met mijn hoofd achterover op de grond geslagen ben. Ondanks dat het helse pijn deed aanvankelijk en ik de tranen over mijn wangen had lopen, ben ik vrolijk lachend doorgegaan. Oke, domdom, maar ik dacht niet dat er wat aan de hand was.
Ongeveer 20 minuten later kreeg ik een gigantische duizeligheidsaanval, ik moest me snel vastgrijpen en circa een minuut wachten tot de wereld weer ongeveer stil stond en daarna zakten ook de vlekken voor mijn ogen weg.
Eenmaal thuis ben ik een paar keer bijna omgevallen zonder het te merken, ik had gewoon niet door dat ik naar achteren helde tot ik verbaasd ergens tegenaan knalde.
Dat was waarschijnlijk een goed moment gewest om een bezoekje te brengen aan de huisarts, maar die gedachte kwam merkwaadig genoeg niet eens in me op. Ik had geen hoofdpijn oid, dus niks aan de hand dacht ik.
Sindsdien heb ik vaak als ik opsta last van een draaiende wereld, af en toe ook vlekken voor mijn ogen en dringen bewegingen die ik maak zeg maar pas ietsje later tot me door. Het vermindert al wel, en het is altijd weer heel snel voorbij.
Heb ik nu een lichte hersenschuddig gehad en nu nog wat symtomen omdat ik hem verwaarloosd heb? Ondanks dat ik alleen tijdens de val even hoofdpijn heb gehad?

Pollewoppy

Re: Hersenschudding (gehad?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 08:57

Zou heel goed kunnen hoor dat je een verwaarloosde hersenschudding hebt, maar ik zou toch voor de zekerheid even langs de huisarts gaan.

Wij kunnen dat natuurlijk ook niet zeggen vanachter de computer.

Ik heb ook een keer een lichte hersenschudding gehad na een val. Ben die middag dat het gebeurde ook gewoon doorgegaan, omdat ik wel hoofdpijn had, maar ja ik stond er niet bij stil dat dat meteen een hersenschudding kon zijn. 's Middags nog paardgereden en gewinkeld, maar echt een succes was dat niet.

De volgende dag nog steeds hoofdpijn en mijn moeder zei dat ik wel eens een hersenschudding kon hebben en ben dus toch maar even langs de huisarts gegaan. Ik heb toen wel de rust genomen die nodig is, waardoor ik later geen klachten meer heb gehad. Maar ik kan me nog een herinneren dat een vriendin van mij ook nog lang last heeft gehad van een (verwaarloosde) hersenschudding.