Help ik wil krullen.. MAAR!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_PassoaJus

Help ik wil krullen.. MAAR!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 13:19

Het schijnt dat mijn haar er té dik voor is waardoor het nooit lang zal blijven zitten.

Een vriendin van mij heeft de bevoegdheden om te knippen, ze knipt verschillende klanten waaronder ik. Ben er erg tevreden over. Maar buiten dat wil ik nou wel eens permanent. Dus ik heb haar gebeld, kreeg geen gehoor dus heeft ze mij na 4 keer terug gebelt.

Mijn haar komt, als het droog is over mijn schouders heen. Als het nat is richting m'n BH bandje, dus je kan er vanuit gaan dat het tussen m'n schouders en BH bandje zit. Ik heb het in verschillende laagjes en om het nog maar een keer te zeggen, mijn haar is DIK/vol.

Zij vertelde mij, omdat het zo dik is en ook nog wel aardig half lang is, de permanent nooit lang zal blijven zitten. Het is té zwaar. Zij geeft mij dus ook niet de garantie dat het goed komt met permanent zetten, permanent is namelijk sterk spul. Bij de 'echte' kapper heb je daar garantie voor (Zij heeft mij er nu voor gewaarschuwd en wil, als ik het doe, en het eventueel mislukt er niet de schuld van hebben zeg maar), maar dat is véél duurder. En om het nu zelf te proberen zie ik ook niet zitten, straks mislukt het en dan zit ik.

Zij zei dat er eventueel een stuk af moest waardoor mijn haar al minder zwaar wordt en meer laagjes zou ook een optie zijn.

Heeft er iemand ervaring met permanent zetten in DIK haar van ongeveer half lang haar? Ging het goed? Bleef het lang zitten? Heb je het ooit eens zelf geprobeert?

Britt

Re: Help ik wil krullen.. MAAR!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:20

Kan je je haar van te voren niet laten uitdunnen oid?

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:25

Ik weet alleen dat mij kapper het ook altijd heeft afgeraden... Ik heb ook erg dik en zwaar haar met daarbij ook nog eens een slag in mijn haar van mezelf. Een permanent zou volgens hem dan ook niet mooi komen uit te zien, maar meer als een mislukte poedel met veel kroes. Ik kon beter voor een keer zelf flink aant stylen gaan voor wat meer krul. Dikke kans dus dat je je wens voor permanent zult moeten laten varen...

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 13:27

@ BrittKitt; Uitdunnen? Blijft er dan nog wel iets van m'n haar over? Heb je er zelf ervaring mee? Lachen

@ Jana_en_ik; Ik kan zelf niet met een krultang over weg en bovendien gat dat ook razend snel uit mijn haar omdat het dus zo zwaar is.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:29

Mijn zusje heeft halflang-dik haar. Ze heeft ook een permanent gehad..
1 keer nooit meer!! ze had er heel erg veel spijt van Knipoog

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:29

Ik had vroeger mijn haar op 1 lengte, tot halverwege mijn schouderbladen en ook permanent. De kapper adviseerde mij om een kleine roller te nemen. Ik wilde ook niet een te fijne krul, maar door de zwaarte van je haar zakt de krul al aardig snel uit tot een groffe krul.
Nu heb ik mijn haar in lagen en de permanent is wel wat sterker gebleven. Door de uitgroei heb je natuurlijk boven aan geen krullen meer maar als ik het op een staart draag zie je dat niet. Heb nu al ruim een jaar plezier van mijn krullen.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 13:48

Heb je een foto Meggiemeg? Eventueel via PB? ben wel benieuwd! Lachen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:28

Sorry kan je daar niet aan helpen, sta altijd zelf achter de camera..... Wat je kunt proberen is een x warme carmen rollers in draaien. Je haar licht vochtig maken, goed veel schuimversteviger er in, warme rollers er in, laten drogen/afkoelen en dan heb je enig idee wat het resultaat is.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:31

Ik heb ook dik haar, en in alle verschillende lengtes gehad, en al héél vaak gepermanent.. Geen probleem van mijn kant.. Heb het nu al een tijdje niet meer gehad, maar volgende week woensdag gaat er toch weer eentje in.. Ja

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 14:35

meggiemeg schreef:
Sorry kan je daar niet aan helpen, sta altijd zelf achter de camera..... Wat je kunt proberen is een x warme carmen rollers in draaien. Je haar licht vochtig maken, goed veel schuimversteviger er in, warme rollers er in, laten drogen/afkoelen en dan heb je enig idee wat het resultaat is.

Wat voor schuimversteviger gebruik jij? En hoe maak ik die rollers warm?

double schreef:
Ik heb ook dik haar, en in alle verschillende lengtes gehad, en al héél vaak gepermanent.. Geen probleem van mijn kant.. Heb het nu al een tijdje niet meer gehad, maar volgende week woensdag gaat er toch weer eentje in.. Ja

Foto?! Lachen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:36

ik heb juist het tegenovergestelde, heel dun haar Clown
wil ook graag wel permanent, maar mijn kapster raad het mij ook nog steeds af. omdat het ontiegelijk slecht is voor je haar. en kans hebt dat het afbreekt, zeker omdat het zo dun is Nagelbijten / Gniffelen

lees verder even mee hier Lachen

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:39

_PassoaJus schreef:
Foto?! Lachen

Zit nu op mn werk dus heb ze niet hier, maar zal ze nog wel plaatsen..

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:46

Heb je al eens geprobeerd om zelf krullen te maken.
Nat haar, haar naar voren op z'n kop hangen, fohnen met een (refuzer) zo'n ding met van die staafjes eraan, beetje mouse erin afmaken met haarlak en klaar. Lijkt een hoop werk maar valt mee hoor Knipoog
Ik zelf heb heel stijl haar maar als ik dat doe komen er toch krukken tevoorschijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:58

Die rollers zitten in een houder waarvan je de stekker in het stopcontact steekt. Rest gaat dan vanzelf, schuimversteviger van Wella.
Tegenwoordig is de vloeistof van permanent minder schadelijk voor je haar dan vroeger.
Je moet je haar wel extra verzorgen als je het hebt gepermanend. Zo nu en dan een masker, verzorgende shampoo en een creme voor na het wassen. Ik heb nooit last van breken of droog haar. Zorg wel dat je naar een goede kapsalon gaat en niet de rollers door de eerste de beste in laat draaien. Per nieuwe lok moeten ze een vloeipapier gebruiken om de punten van je haar te beschermen.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:59

Sluit me wel aan bij meggiemeg..
Het is niet meer zo schadelijk, mits je het maar gewoon goed verzorgd..
Misschien idd een goed idee om een krulset te proberen..

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 15:03

Ik zal het eens met van die krul dingen proberen, maar kan nu al zeggen dat het 'm toch niet wordt. M'n haar is gewoon te zwaar anders was het ook wel met een krultang gelukt. Bloos

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:08

Die krullers blijven anders wel een stuk beter zitten dan een krultang. Knipoog

En geloof mij, niet alle kappers geven je garantie op je permanent. Als zei het afraden, en je wilt het toch laten zetten, dan is dat voor eigen risico.
Wat je zou kunnen doen, is je haar een stuk korter laten knippen, meer en kortere laagjes, uitdunnen, en de kleinste keuze van rolletjes voor het permanenten (je hebt verschillende maten, dan moet je de kleinste doen).

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:08

Ik heb zelf ook ontzettend dik haar en ongeveer nahet knippen ook op de lengte die jij noemt. Heb nu 3 keer permanent gehad waarvan de eerste 2 keren zo'n anderhalf jaar de krullen er in zijn blijven zitten. De 3e keer ben ik naar een andere kapper gegaan omdat ik was verhuist en was het helemaal niks zit wat slag in meer niet. Volgende keer dus weer naar mn oude kapper. Zoek dus een goeie kapper uit anders is het zonde van zoveel geld!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:11

Kwas ook eigenwijs en mijn haar was te zwaar!!
Ennnn ik heb het gedaan.
En na een dag waren mijn krullen weg Scheve mond
Eigen schuld dikke bult
NU heb ik en pluis haar gekregen en als ik me haar was en het is aan het drogen komt de slag/krul er in .
Is het opgedroogd is het foetsie.
Dus wat ik af en toe doe dan flinke bus haarlak er in en dat zit het voor 1 daagje leuk maar is me haar kijhard door de haarlak! Clown

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:13

ik kan ook geen permanent hebben (soms denk ik gelukkig maar, want af en toe zie ik mensen lopen... )
dit komt ook omdat mij haar te dik en te zwaar is. maar bovenal omdat ik band haar heb... Helaas blijft mij haar dus stijl.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:18

Ik heb ook heel dik (iedere kapster zegt het) en lang haar, mijn nicht heeft ook permanent bij mij gezet met dezelfde waarschuwing als bij jou, dat het er snel weer uit is, maar ik heb het nu 5 maanden geleden gedaan en het zit er nog steeds in, wel uitgegroeit natuurlijk. Dusja, ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Ik heb de gok ook genomen.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 15:20

absque_dubio schreef:
Die krullers blijven anders wel een stuk beter zitten dan een krultang. Knipoog

En geloof mij, niet alle kappers geven je garantie op je permanent. Als zei het afraden, en je wilt het toch laten zetten, dan is dat voor eigen risico.
Wat je zou kunnen doen, is je haar een stuk korter laten knippen, meer en kortere laagjes, uitdunnen, en de kleinste keuze van rolletjes voor het permanenten (je hebt verschillende maten, dan moet je de kleinste doen).

Ik wil geen kleine krulletjes, dan begin ik denk ik op een schaap te lijken. Huilen van het lachen Vork

Pfft, ik wil het zo graag. Moet nog maar eens héél goed gaan nadenken. Scheve mond

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:21

Ik heb het ook weleens gevraagd, gewoon bij een goede kapper, en mij werd het ook afgeraden. Ik heb niet heel dik, maar wel stijl haar. Ze gaf aan dat er de kleinste rollers in zouden moeten waardoor ik dus als poedel zou beginnen, het dan na een paar dagen mooi zou worden en binnen een weekje of wat volledig uitgezakt zou zijn.
Dan betaal je dus zo'n 100 euro (als het niet meer is) voor 5 dagen mooie krullen, helaas dan maar niet.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:31

ik heb dik haar, maar niet veel.
(opgemeten ooit op school)
mijn haar is echt gruwelijk stijl, en ik kan er geen krul in krijgen..
en mij werd permanent ofzo ook afgeraden..
geniet van je mooie stijle lokken Cool

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 15:39

Yessy schreef:
Ik heb het ook weleens gevraagd, gewoon bij een goede kapper, en mij werd het ook afgeraden. Ik heb niet heel dik, maar wel stijl haar. Ze gaf aan dat er de kleinste rollers in zouden moeten waardoor ik dus als poedel zou beginnen, het dan na een paar dagen mooi zou worden en binnen een weekje of wat volledig uitgezakt zou zijn.
Dan betaal je dus zo'n 100 euro (als het niet meer is) voor 5 dagen mooie krullen, helaas dan maar niet.

Oh gosh, dat wil ik dus echt NIET he. Daar verspil ik geen geld aan, altans mijn ouders niet. Zonde.