Kramp in hand, straalt uit tot in me arm?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

UpToDance

Kramp in hand, straalt uit tot in me arm?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 20:58

Hallo,
Ik heb sinds gisteravond hele zeurende pijn in het "kussentje" van me handpalm. (klik hier voor wat ik precies bedoel)
De pijn straalt uit tot in me arm, ongeveer tot me elleboog. Het is een hele rare steek/kramp, het zijn een soort pijnscheuten die om de 2 sec. beginnen bij me handpalm en eindigen in me arm. Vanmiddag had ik er ook even last van, maar dat ging eigenlijk weer over. Nu heb ik het alweer 1,5 uur en ik wordt er helemaal gek van! Als ik er op druk dan blijft er zeker 10 minuten constant kramp in, dus wordt het eigenlijk erger. Geen idee wat het kan zijn. Ik heb 1,5 week geleden wel een trap in me ribben/maag gehad waar ik op dat moment veel last van had(viel flauw, naar de ehbo die vertrouwde het niet, met ambulance mee naar 't ziekenhuis voor foto's, uiteindelijk hebben ze daar alleen maar een urine-test gedaan omdat ik toch moest plassen en er was niks met me nieren dus mocht ik gaan. Ik had niet eens last van me nieren Ach gut ) en de pijnlijke hand/arm is precies aan die kant waar ik de trap ook heb gehad.

Wie o wie weet wat dit kan zijn? Haha!
Het is zo'n vervelend, zeurend gevoel.. kan amper typen! Vork

Groetjes Laura!

Tricky_Dicky

Re: Kramp in hand, straalt uit tot in me arm?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 01:24

ha laura,

het klinkt een beetje als een carpaal tunnel syndroom...

kijk eens of je HIER iets aan hebt..!

groetjes en sterkte,

dick

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 05:11

Heb je toevallig een paard gevlochten afgelopen weekend, of wellicht ander kriegelwerk gedaan dat je normaal nooit doet.
Na een keer kramp zou ik niet meteen bang zijn voor het ergste. Gewoon overbelasting lijkt me veel logischer. Dus ga eens na wat je gedaan hebt .

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:40

ik heb dat wel vaker, maar weet natuurlijk niet of jij dat zelfde hebt. over het algemeen is het gewoon een spier/ pees kwestie in de zin van overbelasting. Ik doe dan meestal een paar daagjes (vaak maar 1 dag) even rustig aan met die hand en dan trekt het vrijwel vlot alweer weg. Als je het niet vertrouwt ga je gewoon langs je huisarts.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:12

Tricky_Dicky schreef:
ha laura,

het klinkt een beetje als een carpaal tunnel syndroom...

kijk eens of je HIER iets aan hebt..!

groetjes en sterkte,

dick

Mijn idee!
Ik heb sinds deze maand de diagnose CTS
Ik heb bij vlagen ook erge krampen,dan weer steken,en soms gewoon een zeurgevoel.
Heb je ook minder kracht in de hand?
Ik zou even naar een dokter gaan Lachen

Bij mij is een operatie niet mogelijk,dus ik loop met twee spalken.
Helaas zijn er voor mij geen optie's meer,er is teveel beschadigd.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 16:15

Ik heb PRECIES dezelfde symptonen van CTS. Ga inderdaad even afspraak maken bij de huisarts, want het gaat maar niet over en het is geen fijn gevoel. Kan ´s avonds niet eens rijden want dan heb ik constant kramp in me hand.

Bedankt voor de info!

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 17:57

Nou vannochtend langs de dokter geweest, het is geen CTS want heb geen tintelingen in mijn vingers(wel ontzettend gevoelig als ik er in knijp). Ik heb verder alle symptonen van CTS, maar omdat ik dus geen tintelingen in mijn vingers heb, is het volgens hem geen CTS. Hij denkt dat het een geirriteerde buigpees is, behoorlijk geirriteerd ook. Moet nu fysiotherapie hebben voor me hand, als het dan nog niet over gaat na 3 maanden moet ik maar weer eens terug komen. Ik had trouwens ongeveer één uur later nadat ik bij de dokter vandaan weer een hele pijnlijke hand en arm, me hand werd helemaal paars en blauw! Gelukkig ging dat na een half uurtje weer over. Lachen

Nou maar hopen dat het inderdaad een geirriteerde buigpees is en dat het zo snel mogelijk over gaat. Vork

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 23:09

Ik had dezelfde klachten en liep al bij de chriopractor voor het een en ander. Toen ik het haar vertelde heeft ze mijn elleboog losgemaakt mijn pols en duim en tevens bleek mijn tweede nekwervel helemaal klem te zitten die veroorzaakt uitstraling naar je armen en hand. Mogelijk dat die klap dus toch wat veroorzaakt heeft