Concentratieproblemen, geheugenverlies..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

Concentratieproblemen, geheugenverlies..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 13:44

Hoi!

Ik heb bijna 2 maanden geleden een ongeluk gehad en daarbij m'n knie ernstig beschadigd. Hiervoor heb ik een kijkoperatie gehad.
Bij de val heb ik ook een klap op m'n hoofd gehad maar heb daar verder geen last van gehad. Niet in de zin van, misselijk, duizelig of hoofdpijn.
Na de operatie heb ik ook bijna geen last gehad van nawerkingen van de narcose, alleen de volgende dag was ik wat beroerd maar daar is het bij gebleven.

Nu heb ik sinds een week ongeveer last van concentratieproblemen en geheugenverlies, niet heel ernstig maar wel merkbaar.
Ik ga straks even vragen of het andere mensen ook is opgevallen maar heb ze er nog niet over gehoord.
Het zijn gewoon kleine dingetjes die ik vergeet of die ineens "fout" gaan terwijl dat vroeger automatisch goed ging.
En vooral m'n hele korte termijn geheugen is in de war. Als iemand iets tegen me zegt ben ik de helft 10 min. later vergeten.
Zo ook met nummers of data, vroeger sloeg ik dat perfect op, nu niet meer.
Ik weet niet precies hoelang dit al aan de gang is, het is me pas sinds deze week effectief opgevallen.

Verder heb ik wat last van stemmingswisselen, huilbuien en kan ik niet meer stoppen met eten. ( Clown )
Ben ook wat sneller boos dan normaal en heb wat last van fel licht.

Een paar van deze dingen kunnen overigens ook komen door de tijd van de maand. Knipoog

Verder is het niet heel heftig allemaal, ik kan gewoon werken enzo.. maar het valt me op en alles bij elkaar wordt ik er eerlijk gezegd wat ongerust van.

Nou is mijn vraag: kan dit een nawerking zijn van de narcose van al 5 weken geleden? Kan dit komen door die klap op m'n hoofd waar ik verder dus helemaal geen last van heb gehad?
Het zou trouwens ook gewoon stress kunnen zijn maar ben niet extreem moe (meer) en ook niet echt gestresst.

Alvast bedankt voor het lezen. Lachen

Oja, ben van plan om als dit over 2 weken nog zo is eens langs de dokter te gaan maar wil eigenlijk eerst afwachten tot ik ongesteld ben geweest Clown en tot het wat rustiger is op m'n werk.

lique

Re: Concentratieproblemen, geheugenverlies..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:02

tja dat zou vanalles kunnen zijn ,
misschien kun je die vragen beter aan je ha vragen dan aan bokt..
je zegt het zelf al stress...ongesteld...klap op je hoofd ,narcose.. tja zeg het maar?!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:55

Ga ik ook wel doen, moet over 9 dagen op controle voor m'n knie dus dan neem ik dit ook ter sprake.
Mijn fysiotherapeut zei vanmiddag dat dit waarschijnlijk door de narcose nog komt. Ik hoop het maar want dan gaat het gewoon vanzelf over.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:00

Klinkt eigenlijk een beetje als een whiplash als ik dit zo zie, kijk hier anders voor wat meer informatie..

http://www.whiplashinformatie.nl/

Verder ben ik geen dokter, dus kan ik je niet echt advies geven.. ga anders even naar de HA, die kan je beter advies geven dan wij dat kunnen.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:03

Rytm schreef:
Ga ik ook wel doen, moet over 9 dagen op controle voor m'n knie dus dan neem ik dit ook ter sprake.
Mijn fysiotherapeut zei vanmiddag dat dit waarschijnlijk door de narcose nog komt. Ik hoop het maar want dan gaat het gewoon vanzelf over.

Whiplash.. maar dan heb je toch hoofd- en nekpijn? Daar heb ik juist helemaal geen last van.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:04

Rytm schreef:
Rytm schreef:

Whiplash.. maar dan heb je toch hoofd- en nekpijn? Daar heb ik juist helemaal geen last van.

Het hoeft niet, geloof ik. De klachten van een whiplash kunnen heel erg verschillen. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:05

Okee. Bedankt voor je meedenken!

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:11

Rytm schreef:
Rytm schreef:

Ik dacht daar aan de hand van je klachten ook aan.
Maar whiplash zonder nek en hoofdpijn?? Dat bestaat volgens mij niet (correct me if I am wrong)
Misschien heb je toch een hersenschudding of hersenkneuzing oid gehad. Ik zou als ik jou was toch maar ff naar de huisarts gaan.
(Heb je altijd korte termijn geheugen stoornissen gehad als je ongesteld moest worden?)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:14

Nee, ik heb nog nooit geheugenstoornissen gehad. Behalve 7 jaar geleden toen ik van een paard donderde, daar heb ik een gat in m'n geheugen zitten.

Kan je een hersenschudding hebben zonder hoofdpijn en/of misselijkheid? Dat vind ik dus het rare, dat heb ik nooit gehad.

Ik ga, voor de derde keer, over 9 dagen op controle en dan zal ik het erover hebben.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:47

Misschien toch nog wel van de narcose? Ik heb ook concentratieproblemen en geheugenverlies omdat ik erg vermoeid ben, maar na mijn operatie had ik er (nog) meer last van. En dat heeft wel zeker 2 maanden geduurd. Terwijl ik niet ziek oid van de narcose ben geweest.

Hersenschudding denk ik niet, dan had je je toen wel wat broerder gevoeld.

tujuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:23

Kan heel goed door de narcose komen, dat het je nu pas opvalt, kan komen doordat je je eerst steeds op de pijn en het herstel van je knie hebt gefocust. Nu dat beter gaat en je weer meer aan het werk bent, valt dit meer op. Het kan best lang duren, maar je bent nog hartstikke jong, dus na verloop van tijd zal het wel weer goed komen. Sterkte, kus van Jet. Ach gut

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:16

jee maaik!
Als ik dit zo lees dan herken ik wel wat..
Dat ik toen van ruben viel, in de hindernis... weet je dat nog?
Ook een behoorlijke klap op me hoofd.. sindsdien ging school slechter, zag slechter.. alles had t emaken met die val! Nu nog steeds heb ik soms dat ik dingen vergeet.. maar bij mij kwam het langzaamaan weer goed.. maar was aan het begin erg vervelend!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 12:59

Jee dat wist ik niet Aniek, dat je daar zo'n last van hebt (gehad). Maar jij had toen ook een hersenschudding of niet?

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:49

ze zeiden er niks over.. dus eigelijk weet ik het niet.. maar het gekke is wel dat ik alles precies heb kunnen na vertellen.. was zelfs zo bij dat ik caro kon laten zien hoe me cap los moest... Nagelbijten / Gniffelen

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 18:35

Ja hersenen zijn vaag. Clown
Toen ik van Everest afviel een heel veel jaar terug heb ik de dag na de val niet veel last meer gehad, maar van het moment zelf weet ik bijna niks meer en het uur na m'n val ben ik nog steeds kwijt. Ik geloof ik dat ik Fiona wel 100 keer gevraagd heb wat er gebeurd is en daar weet ik dus echt niks van.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:44

Toch kan het ook zeer goed stress zijn, de klachten die jij noemt passen allemaal in dat plaatje Knipoog

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 19:56

Volgens mij valt het allemaal wel mee.
Ben inmiddels ongesteld dus irritaties en stemmingswisselen zijn al weg. Verder heb ik vandaag voor het eerst sinds mn ongeluk weer paardgereden, daar heb ik een gigantische kick van gehad en dat helpt goed tegen stress.
En voel me meteen een stuk beter.