wel of niet naar huisartsen post

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Relien

wel of niet naar huisartsen post

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 01:29

Hey allemaal.

ik zit een beetje in twijfel
ik ben sinds vorige week woensdag uit het ziekenhuis vanwegen mijn astma.
En nu zit ik te wachten tot ik naar zwitserland kan om daar te revalideren.
de longartsen zeiden tegen mij in het ziekenhuis bij m'n ontslag dat ze me ontslaan omdat ze me in het
ziekenhuis niet beter gaan krijgen,
nu bleef het thuis slecht gaan maar kon het telkens wel onder controle krijgen met 8 pufjes ventolin (al veels te veel)

Nu zit ik nu al 2 uur benauwd te zijn. en krijg het gewoon niet onder controle reageer maar 5 min op de ventolin
ik heb dus gewoon een Excarbatie van mijn astma.
Maar ik twijfel nu of ik naar de huis artsenpost zal bellen.

Aan de ene kant denk ik van het is niet goed zo benauwd te zijn terwijl ik net uit het ziekenhuis ben en nog steeds aan
de prednison zit enz..

aan de andere kant ik wil liever niet weer naar het ziekenhuis (waar de Huisartsen post mij waarschijnlijk heem gaat sturen
om de redenen. : bang dat de longartsen gaan denken dat ik het doe voor de aandacht ofzo (al weet ik nie hoe ik dit moet fake)
wil niet opgenomen worden

ik twijfel zo . maar heb aan de andere kant nu hardstikke beel last van mijn astma

help ik weet het niet merr

Ikima

Re: wel of niet naar huisartsen post

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 01:45

Als je echt zo benauwd bent en de pufjes niet helpen dan moet je zeker naar de huisartsenpost gaan, dat er misschien een ziekenhuisopname aan vast zit zal niet voor niets zijn. Het is maar net wat je zelf wilt, het de hele nacht stikbenauwd hebben of behandeld worden in het ziekenhuis. Zelf zou ik toch voor het laatste kiezen, ze zien heus wel aan de bloeduitslagen dat het niet goed is. Artsen denken niet altijd meteen dat iemand zich aanstelt, ze zien heus wel hoe jij er aan toe bent en kunnen waarschijnlijk de medicijnen aanpassen.
Sterkte.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 01:48

dankke ikima.

ik denk ook maar dat ik zo naar de huisartsenpost ga bellen .. die zeggen soms namenlijk ook nog wel is van w8 maar tot de ochtend en ga maar naar je Huisarts.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 01:51

Als je al om die reden de huisartsenpost gaat bellen dan kun je het beter laten, je belt omdat je wilt dat er iets aan die benauwdheid gedaan wordt en niet om te horen dat je morgen je huisarts moet bellen. Als je het echt zo benauwd hebt dan moet je toch naar het ziekenhuis hoe vervelend het ook is, ik neem aan dat je van die benauwdheid af wilt nu en niet over 10 uur.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 01:54

je snapte me verkeerd. maar ik zie ook dat ik het raar opgeschereven heb. ik denk ook dat de huisartsenpost mij doorstuurt naar de eerste hulp. omdat ik nog steeds op 20 mg prednison zit. en het weer zo vroeg na ontslag is,.

ik bedoelde het niet zoals jij het beschreef trouwens het bellen naar de hap maar meer van het is mischien toch wel slim. zo zitten is idd niks ik kan er gewoon niet van slapen. het nadeel alleen van de huisartsen post is is dat ze dus snel zeggen van ga 's ochtend maar naar de huisarts

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 01:57

Ik snap je inderdaad niet helemaal, maar maakt niet uit. Als je echt zo benauwd bent dan bel je meteen de huisartsenpost, dan kan je misschien vanavond weer slapen, met lucht. Wat zeggen je ouders dan? Het lijkt mij dat ze als ouder ook bezorgd zijn en dat er wat gedaan wordt.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 01:59

mijn vader was ik net naast gaanliggen omdat ik soms op zijn kamer minder benauwd word dit x niet het geval maar hij zei niks van het gehoest en het gepiep. jammr mijn moeder had nu zelf allang met de tel in haar handen gestaan. maar ga nu naar mijn pa toe om te zeggen dat het mischien slimmer is nu naar de huisartsenpost te bellen.. en ik kijk wel hoe hij reageert hij zal het uiteindelijk wel doen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 02:01

Gewoon bellen, nu. Het gaat om jou gezondheid en je wilt toch ook weer lekker naar je pony, bellen dus.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 02:03

bedankt. ikima Lachen ik ga nu de comp afsluiten en bellen.

ik had net effe dat zetje nodig. pff als het vanavond Ziekenhuis word is het maar zo maar baal zo heb net 7 weken gelegen,
maja. bedankt voor het zetje Knipoog

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 02:04

Sterkte ermee, laat ook even weten hoe het is gegaan.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:07

Goed dat je toch gebeld hebt Relien! Als jij last hebt dan heb je recht op hulp hoor! Het gaat om jouw gezondheid! Ik ben erg benieuwd hoe het gegaan is!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:27

ik ben ook wel heel benieuwd hoe het nu is...
In elk geval succes ermee.
Als TS nu in het ziekenhuis ligt zal het wel ffduren voor we wat weten...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:55

Hoe is het nu met je?

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 19:21

heey allemaal.
ik ben weer opgenomen.
vanmorgen heb ik weer een longfuctie gehad die was redelijk en een NO meting ( een NO meting is een meting die meet de ontstekings waarden in je uitggeblaze adem. astma is namenlijk kleine ontsteking)
Mijn waarden was 76 dit is erg hoog vorige opnamens had ik 35 en 31 en die vond ik al hoog. dus laat staan 76. mijn prednison gaat nu weer omhoog naar 40 om de NO waarde omlaag te krijgen. voorlopig lig ik hier nog wel. mijn longen piepte vanmiddag namenlijk nog steeds

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:26

Wat vervellend dat je zoveel last hebt van je astma! Had een tijdje geleden geloof ik ook al een stukje uit je vorige? topic gelezen.. Balen dat je nu alweer bent opgenomen! Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:29

heel vervelend voor je meid en ik hoop dat je er toch weer bovenop komt!

en ik moet zeggen dat ik echt respect voor je heb! de laatste weken heb ik een beetje meegemaakt hoe het leven met astma is en dat is echt moeilijk! de dokter dacht eerst dat ik het ook had maar ik heb alleen ernstige onstekingen in mijn longen en zit nu ook aan de prednison ( vandaag voor het eerst maar ik kreeg die dingen echt niet weg)

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 19:39

Ik hoop het ook. heb 2 longartsen gezien vandaag en 1 daarvan heeft weer geluistert aan mijn longen en die schrol eigenlijk wel.
Dat ik zo snel; weer terug viel ik zei de eerste avond na mijn ontslag was het al mis. hij maakte zich dsaar wel zorgen om en noemde mij ook het zorgen meisje waarop de verpleegkundige zei ach we kunnen je bijna niet meer missen je past in het mubilair Tong uitsteken. maar ik denk dat de longartsen van plan zijn mij te houden tot ik naar davos ga. want ze zien nu voor de 3e x dat het thuis niet gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:48

hmm. wordt er bij jou thuis gerookt of woon je in een gebied met slechte lucht? ik woon bijv in vlaardingen en daar is de lucht echt heel erg slecht!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:29

Jeetje joh, lig je alweer in het ziekenhuis. Maar wat niet gaat, dat gaat niet helaas. Ach gut

Sterkte maar weer, op naar Davos en hopelijk kom je daar dan wel weer fris en fruitig vandaan!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 20:49

breezy302 schreef:
hmm. wordt er bij jou thuis gerookt of woon je in een gebied met slechte lucht? ik woon bijv in vlaardingen en daar is de lucht echt heel erg slecht!

er word neit gerookt in ons huis en ik woon in zeeland aan de zee.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:26

Jeetje wat vervelend allemaal... gelukkig ben je nu wel in goede handen! Hopen dat je er toch weer snel boven op komt! Ach gut

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 23:42

Goed dat je gebeld hebt, helaas voor jou weer in het ziekenhuis maar dat had je ook zelf wel een beetje verwacht. Ik ben blij dat je toch naar mij geluisterd hebt en de dokter hebt gebeld. Kennelijk was je net iets te vroeg ontslagen, misschien is het nu voor een paar dagen en niet weer een paar weken, het komt wel goed met jou, daar wordt nu aan gewerkt.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 23:51

Goed dat je hebt gebeld Ja Heel veel sterkte ermee!

M'n broertje heeft vroeger heel veel in het ziekenhuis gelegen ivm astma (arts had zelfs een keer tegen m'n moeder gezegd; "Gelukkig is het levensbedreigende nu over" Schrok ze wel van, ze wist niet dat het zó erg was) Gelukkig gaat het met hem nu beter (nja met dit rare weer ff niet natuurlijk) Maar ik weet wat het is, in ieder geval, ik zie en merk het aan hem.

De zeelucht schijnt goed voor je te zijn, toch? Heel veel sterkte met de revalidatie enzo!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 00:01

Heb je geen vernevelaar? Ik heb een vernevelaar met ventolin, omdat pufjes bij mij ook niet hun werk doen in tijden van (adem)nood. Als je er geen eentje hebt moet je er echt 1 aanvragen, ik wil trouwen met de mijne

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 10:26

He wat balen dat je weer opgenomen bent, maar ik geloof dat je wel op je plaats bent daar.
Veel sterkte ermee Ach gut