met hechting onder de zonnebank?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

met hechting onder de zonnebank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 15:05

ik heb nu een week een hechting in mijn kin, en de wond is al helemaal genezen en de hechtingen kunnen er ook uit.. alleen door tijd gebrek gaat me dat niet eerderlukken dan vrijdag

nu ga ik wekelijks een keer onder de zonnebank.. en nu was mijn vraag eigenlijk of je met hechtingen gewoon onder de zonnebank kan?

opgeheven

Re: met hechting onder de zonnebank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:06

Als de wond dicht is is het geen probleem. Wel insmeren met een factor he Knipoog

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:06

LimaMambo schreef:
ik heb nu een week een hechting in mijn kin, en de wond is al helemaal genezen en de hechtingen kunnen er ook uit.. alleen door tijd gebrek gaat me dat niet eerderlukken dan vrijdag

nu ga ik wekelijks een keer onder de zonnebank.. en nu was mijn vraag eigenlijk of je met hechtingen gewoon onder de zonnebank kan?

kan wel, maar grote kans dat je zo een litteken in je huid 'brand' zeg maar. Mij is altijd geleerd met grote littekens zoveel mogelijk uit de zon te blijven in ieder geval..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:08

Ik heb een enorm buikoperatielitteken, en ben gewoon in de zon gegaan, zonnebank niet, maar ik denk dat daar hetzelfde voor geld. Ik had zo'n sunblocker in stick vorm die ik erop smeerde voor ik de zon inging. Misschien nog een tip: vitamine E creme op je litteken smeren, dat zorgt voor een mooiere wondheling. Althans, bij mij.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:08

Hmm geen tijd om hechtingen eruit te laten halen, maar wel om onder de zonnebank te gaan Verward

Maar goed on-topic: als de wond helemaal dicht is kan het in principe best, je moet er wel rekening mee houden dat een litteken erg brand gevoelig is. Ik heb meerdere operatie's gehad en mij is altijd aangeraden om het litteken met zwitsal in het zonnetje (oid) in te smeren.
Ik zou zelf wachten met de zonnebank/zon

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:09

Na mijn operatie is mij verteld dat ik minstens drie maanden met mijn littekens/hechtingen uit de zon moet blijven. De huid daar is zo beschadigd en de nieuwe huid is zo nieuw dat die op een andere manier bruint. Dan kun je idd een soort 'inbranden' krijgen.

Je littekens worden er iig over het algemeen niet mooier op.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 15:11

19LindA83 schreef:
Hmm geen tijd om hechtingen eruit te laten halen, maar wel om onder de zonnebank te gaan Verward

Maar goed on-topic: als de wond helemaal dicht is kan het in principe best, je moet er wel rekening mee houden dat een litteken erg brand gevoelig is. Ik heb meerdere operatie's gehad en mij is altijd aangeraden om het litteken met zwitsal in het zonnetje (oid) in te smeren.

voor hechtingen uithalen ben ik afhankelijk van iemand met een auto.. en aangezien die alleen vrijdag tijd heeft en voor de rest moet werken houd het op he.. Knipoog
en zonnebank zit hier bij mij om de hoek..

OT.. gewoon sunblock opsmeren dus? het is een heel klein sneetje precies op het puntje van mijn kin..

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:12

Mij is ook verteld dat ik met littekentjes in mijn gezicht (ook heel klein) een half jaar uit de zon moet blijven, of facor 30 of 50 erop smeren. Anders trekken ze niet mooi bij en blijven ze gekleurd.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:16

en wat als je er nou gewoon een pleister overheen plakt?
zo snel zal het toch niet meer gaan neem ik aan als je al wekelijks onder de zonnebank gaat?

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:18

Als ik jou was zou ik het plekje tijdens het zonnebad afdekken, en voorlopig het litteken uit de zon houden.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:19

moonfish13 schreef:

Krijg je een leuk vierkantje op je kin Vork

Er is mij altijd verteld dat je met littekens minimaal 3 maanden uit de zon moet blijven. Ik zou het dus niet doen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 15:19

moonfish13 schreef:
zo snel zal het toch niet meer gaan neem ik aan als je al wekelijks onder de zonnebank gaat?

ik ga er nu eigenlijk alleen maar onder om mijn kleurtje bij te houden...

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:28

Ik ben met mijn hechtingen op mijn voorhoofd gewoon onder de zonnebank gegaan, maar dat is ook niet heel mooi geworden, misschien beter nog even niet doen.

Hechtingen er uit halen ga ik echt niet ergens voor naar toe, die knip ik zelf gewoon voorzichtig los naast het knoopje met een puntig schaartje en met een pincet haal je ze er dan zo uit, doe het bij de dieren ook gewoon zelf...
Aan mijn voeten heb ik ze er uit laten halen omdat daar gips omheen zat, maar achteraf heb ik de helft er nog zelf uit zitten peuteren, die waren ze blijkbaar vergeten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:33

ik heb in frankrijk op mijn spierwitte (gaven half licht zo wit! Koe ) voeten voor de lol van die kleine ronde pleistertjes geplakt, toen had ik gestippelde voeten. Haha! Tong uitsteken
maarja er was ook nog niks voorgebruind, altijd hoge dichte schoenen aan waar ik dan zon kreeg. Vork

ik denk dat het niet zoveel kwaad kan voor 1 keertje met een pleistertje, als je toch het alleen maar met de zonnebank onderhoud.. het is niet zo dat je spierwit bent en dan met een pleister onder de zonnebank. Vork

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 19:50

ik ben gewoon gewgaan en heb een pleistertje erover heen geplakt.. had daarna wel een wit streepje maar alles beter dan een paars lidteken voor de rest van je leven Tong uitsteken

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:55

LimaMambo schreef:
19LindA83 schreef:

voor hechtingen uithalen ben ik afhankelijk van iemand met een auto.. en aangezien die alleen vrijdag tijd heeft en voor de rest moet werken houd het op he.. Knipoog
en zonnebank zit hier bij mij om de hoek..
quote]

Hmm bus, trein, taxi,fiets,benenwagen???? Sorry maar vind het een beetje raar. Is je kleurtje je dan echt zoveel meer waard?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 21:59

waar bemoei je je eigenlijk mee?? Huilen van het lachen

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:02

LimaMambo schreef:
waar bemoei je je eigenlijk mee?? Huilen van het lachen

Jij opent een topic met een verhaal dat ik niet helemaal kan rijmen, dus vraag ik erna... volgens mij mag dat op een forum?
Ik probeer me voor te stellen hoe dat is, dat je kleur van je huid zo belangrijk is dat je het riskeerd (en wel tijd hebt) om met hechtingen onder de zonnebank te gaan terwijl je niet de tijd hebt om hechtingen eruit te laten halen. ik kan er niet bij

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 22:05

ik stel een vraag en ik verwacht daar een antwoord op
en ik zit niet te wachten op offtopic commentaar van iemand die mij niet kent en niet in mijn persoonlijke leven KAN kijken.. als ik zeg dat ik niet eerder de mogelijkheid heb, omdat ik afhankelijk ben van iemand met auto EN het ziekenhuis zelf.. dan is dat zo, en gaat het jou verder niet aan hoe of wat.... dus nogmaals.. waar bemoei jij je mee??

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:11

LimaMambo schreef:
ik ben gewoon gewgaan en heb een pleistertje erover heen geplakt.. had daarna wel een wit streepje maar alles beter dan een paars lidteken voor de rest van je leven Tong uitsteken

zo is het wel. Vork
ach zo'n wit streepje op je kin werk je wel weer weg met zonnebanken.
Desnoods smeer je er iets van foundation op ofzo. Vork
Dan ziet niemand het meer. Vork

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:12

19LindA83 schreef:

He kijk nou, ik was zelfs nog zo aardig om on-topic je advies te geven.... dus misschien moet je met kleine kritiek leren omgaan???
Maar ik zal hier verders niet meer reageren, aangezien je toch niks met advies doet, meeste mensen hebben het je afgeraden, maar ja wit is echt uit de mode Ja

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 22:13

moonfish13 schreef:
LimaMambo schreef:

zo is het wel. Vork
ach zo'n wit streepje op je kin werk je wel weer weg met zonnebanken.
Desnoods smeer je er iets van foundation op ofzo. Vork
Dan ziet niemand het meer. Vork

haha idd
ik had eerst factor 30 zonnebrandcreme gehaald.. maar had het voor de zekerheid even gevraagd aan het meisje dat daar werkt..
en die zei dat ik beter een pleistertje erover kon doen aangezien je met factor 30 ook geen zekerheid hebt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 22:15

19LindA83 schreef:
19LindA83 schreef:

He kijk nou, ik was zelfs nog zo aardig om on-topic je advies te geven.... dus misschien moet je met kleine kritiek leren omgaan???
Maar ik zal hier verders niet meer reageren, aangezien je toch niks met advies doet, meeste mensen hebben het je afgeraden, maar ja wit is echt uit de mode Ja

misschien moet je eerst maar eens nadenken voordat je van die achterlijke opmerkingen plaatst..
Doei, doei

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:17

Offtopic; je kan ook naar je ha gaan voor je hechtingen. Verder ben ik het wel eens met 19linda83 eens.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 22:24

nogmaals.. jullie kennen mijn situatie niet en ik ben ook niet van plan om dat aan jullie te vertellen want dat gaat jullie niks aan

ik stel hier gewoon een vraag en verwacht daar een normaal antwoord op.. en geen offtopic reacties van iets wat jullie helemaal niks aan gaat..

en nu weer ontopic!