Verkoudheid stoppen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_PassoaJus

Verkoudheid stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 19:42

Ja, het is weer zover.. Ik ben zóóó ontzettend verkouden, gewoon niet grappig meer.

Vrijdagavond ben ik naar huis gefietst rond 9 uur 's avonds. Ik had gewoon een dikke winterjas aan met een dikke trui en vervolgens heb ik de hele nacht bijna niet geslapen omdat ik zo'n ontzettende last van hoofdpijn en oorpijn had. Zaterdag zat alles aan m'n rechterkant vast en had ik ook echt giga last van m'n rechter oor. Vanacht ben ik toch opstap geweest en tot m'n verbazing is m'n oorpijn weg maar zit alles nu vanaf 2 kanten bom en bom vol en vast. Ik heb nu een smurfen stem, alles zit vast, doe niks anders dan snotteren en m'n neus snuiten.

Maar hoe kom ik hier het snelste vanaf? Dit is namelijk niet mijn favoriete bezigheid! Lachen

Daantje1981

Re: Verkoudheid stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:44

Stomen!!
Werkt bij mij het beste. Lekker stomen. Niet 1 keer maar proberen om een paar keer achter elkaar te stomen met een paar uur ertussen. Verwacht niet gelijk wonderen. Maar na paar dagen werkt het echt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:45

Stomen, fruit eten en rusten. Rust schijnt erg goed te zijn om weer beter te worden (ook in het dagelijkse leven, maar als je grieperig bent heeft je lichaam meer rust nodig om te herstellen).

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:47

Ik heb er ook weer last van Knipoog Leg dan altijd een door midden gesneden ui naast mn bed. Werkt echt Knipoog

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:48

Een ui op je nachtkastje, sowieso veel uien eten. Niet te veel doen, hou jezelf goed warm, veel fruit en groente.
Overigens raak je níet verkouden door in de kou geweest te zijn, het helpt alleen niet mee. Uiteindelijk blijft griep gewoon een ziekte. Beterschap, het is erg vervelend...

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 19:49

Ik heb van die speciale bolletjes die je in gloedheet water kunt doen. Die lossen op en dan stoomt het. Maar die mag je maar 1 keer gebruiken per dag (Geloof ik).

Maar ik lus geen uien. Clown Het is inderdaad wel een idee om die naast m'n bed te leggen. Thanks!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 11:09

Ik heb gister nog ff gestoomt en er hebben vanacht uien naast m'n bed gelegen. En ik moet zeggen, het is al beter dan gister! *LOL*

Vanacht maar weer, hopen dat het snel over is! Lachen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:09

Ik ga altijd meteen aan de otrivin, is volgens mij het enige wat je echt afhelpt van verstopte neus en voorkomt verdere complicaties als bij en voorhoofdsholte ontsteking. Stomen geeft verlichting, maar helpt maar even en je moet verplicht boven zo'n bak hangen. Ik zweer bij neusspray, in combinatie met gezond eten en veel nachtrust.