Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 17:32

Prachtig Ninus. Niet glad in de sneeuw?
Met sneeuw of ijzel loop ik eigenlijk nooit.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:42

Even hoor wat een prachtige foto's zie ik weer voorbij komen.

Die foto van Goof <3

En van Ninus die sneeuwfotos.

Ik geniet maar even van al jullie loopjes want het zit er hier nog steeds niet in. En volgende week 2 zh bezoeken. Dinsdag avond hoop ik te lopen met de club. Begeleidster is er niet bij maar 3 andere dames willen wel lopen. Maar verder weet ik niet of het er van komt. Hoop Iig dat ik goed nieuws krijg in ZH de week erop. En dat ik ook van de verkoudheid af komt want ook mijn HRV was weer gedaald. Ik slaap wel lang de afgelopen dagen maar dan staat er bij vandaag 8 uur en 17 minuten. Kwaliteit redelijk, slecht herstel. En nog steeds status overbelast :( Ik voel me ook nog steeds snel moe dus het klopt ook wel. Maar dit is onderhand 3 weken aan de gang en ik merk dat ik er zelfs depri van wordt omdat ik toch ook wel veel binnen zit. Maargoed het zal wel een keer beter gaan.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 01-12-23 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:43

Nou, dst schiet ook allemaal niet op Befunny. Beterschap.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 19:54

Prachtig Ninus!

Beterschap BeFunny.

Mooie loopjes weer!

Ik heb vandaag een omgekeerde piramide gelopen 8’-6’-4’-2’-4’-6’-8’ en de helft rust. Ging heerlijk. Wat een schitterend weer <3

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 20:04

Wow, prachtig in de sneeuw!
Hier ligt helemaal niks...

Als er sneeuw ligt wil ik altijd graag met paard naar het bos, maar hardlopen in de sneeuw is ook super gaaf.

He, BeFunny, wat vervelend zeg, dat je maar niet echt opknapt.
Sterkte.

Klinkt als een lekker loopje, lies_sparkle, ga je dan ook steeds sneller lopen, als de duur korter wordt?

Weten jullie of er een hardloopmerk is, dat 3/4 tights heeft, maar wel van een dikke(re) stof?
Mijn 3/4 tights van Decathlon is van superdunne stof, dan krijgen mijn bovenbenen het te koud.
Maar ik had gisteren bij nul graden mijn wintertights aan, die was perfect op mijn bovenbenen, maar mijn kuiten hadden het eigen al snel erg warm, die hadden best nog bloot gewild.

Ik denk dat het een combinatie is die niet zo snel voorkomt, maar misschien hebben jullie nog ideeën?
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 01-12-23 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 20:06

Beterschap Befunny, ik hoop dat je snel weer opknapt.

Ik heb een vlotte 7km (5.20min/km) gelopen na het werk.

Morgen rustig aan, huishouden, wandelen en sinterklaas vieren en dan zondag de 7.5km en de 15km van de Montferlandrun. Als ik tenminste niet weer ziek word :+.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 20:22

@Goof Wat een prachtig plaatje van gistermiddag. En gefeliciteerd met het PR.

@SV Veel plezier dit weekend. Volgens mij zijn het prachtige routes in Montferland.

@Ninus wat een mooi wit plaatje. Snap dat je het niet kan weerstaan om er op uit te gaan. Ik ben zelf wel altijd bang dat ik uitglij met sneeuw...

@BeFunny Hopelijk voel je je snel beter.

@lies_sparkle Ook al zo'n mooi wit plaatje. En een interessant idee om de piramide een keer om te draaien zo. Loop je dan alle intervallen op het zelfde tempo of wissel je daar nog in?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 20:55

@lies_sparkle goed idee om de piramide om te draaien. Klinkt in ieder geval wel heel fijn. En de helft rust is ook een mooie leidraad :j ik ga hem onthouden!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:17

Ik was op tijd thuis en dacht ik ga ook nog even lopen, het is nog maar kwart over 8. Meteen even dat hele dunne jasje uitproberen. Maar dat was een goede koop, heel dun, maar geen koude bovenarmen.

Garmin vond dat ik 40 minuten moest lopen met 9.30 per km. Ik had zoiets, als ik 8.30 per km haal, dan doe ik 42 minuten over 5km. Dat lijkt mij een mooie afstand, 500m van huis beginnen, dan 3km van huis lopen in open veld en dan weer 2km terug en dan heb je 1.5km uitwandelen. En dan hoef ik niet te kijken, kan ik m'n handen gewoon wegstoppen in de mouwen.
Na 3km netjes omgedraaid, en na 4km besloten om de laatste km wat te versnellen. En toen kwam het 5km piepje eerder dan het einde training piepje. Dat betekende dus dat ik binnen 40 minuten 5km had gelopen. Dat bleek bij thuiskomst 37.40 minuten te zijn. Dus een nieuw record, zonder dat ik me echt moe voelde. Ok, in de laatste paar minuten ging ik wel wat dood hoor, maar ik had ook nog wel 1 of 2 minuten door kunnen lopen in dat tempo.
Garmin gaf aan dat de prestatieconditie de hele tijd op +2 zat, alleen laatste 1-1.5km naar de -2 zakte. Maar ik heb ook wel eens dat die op -5 tot -10 komt. Dus het ging echt lekker vandaag.
Blij dat ik nog even gegaan ben.
En het sneeuwt een beetje, dus dat maakt lopen extra fijn in het donker.

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 13:59

Soms hoef je alleen maar te genieten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 14:01

Ziet er heerlijk uit! <3

Hier gisteren en vandaag naar de locatie van de sleetraining gelopen en weer terug. 1,5km enkele loop. Dus in totaal deze week 8,5km gelopen :') volgende week weer wat meer. Maar in combinatie met elke dag sleetraining was het echt even teveel...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 16:18

Prachtig judenjul!

Ik heb de Montferlandrun gelopen, de 7.5km en de 15km.
Ik heb echt heerlijk gelopen, al waren de laatste heuvels bij de 15 wel pittig.
Dik tevreden en wat was het prachtig weer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 17:48

SV, wow goed gedaan zeg! Mooie tijd heb je gelopen, knap zeg! Fijn dat het zo goed voelde, mooie medailles ook!

Judenjul, mooie foto's! Gave route daar zou ik ook blij van worden!

Musli, goed bezig met slee en hardloop training!

Hier vandaag 20km gelopen, rustig aan gedaan, genoten van het mooie weer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 18:13

Prachtig Judenjul.
Goed gelopen SV en ieris. Mooie afstanden.
Ik heb vanmiddag een rondje vab 5km gelopen. De wind voelde koud, maar ik had het behoorlijk warm tijdens het lopen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 18:13

Wat leuk zeg SV! Schitterende foto's!

Cool Judenjul!

Heerlijk ieris, het weer was ook schitterend.

Haha, fijn is dat he Goof, het begin is even fris maar voor je het weet ben je weer opgewarmd!

Ik heb vandaag de run-dip-run overgeslagen. Ook fanatiekelingen vinden het op gegeven moment te koud :+

Gister nog 13,13 gelopen en morgen weer met een vriend dus vandaag heerlijk uitgerust :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 18:22

He mietje, het water in Gasselte is 7 graden. Ben er vandaag geweest. :D

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 19:44

Gaaf judenjul! Dat is bij mij in de buurt. Maar ik kreeg mijzelf niet naar buiten de kou in haha

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 23:48

germie schreef:
He mietje, het water in Gasselte is 7 graden. Ben er vandaag geweest. :D

:')

Ik zou het bijna warm vinden haha!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 07:42

Goed bezig allemaal! En prachtige foto's. Hier nog steeds een witte wereld en vannacht is er nog wat extra gevallen :D Ik kon gelukkig redelijk veilig van het erf afkomen, er wordt niet gestrooid, en was op tijd bij de trein.

Ik moest zaterdag nog aan de run-dip-run denken := We liepen langs het water en het zag er zo koud uit dat ik me niet kon voorstellen dat iemand het vrijwillig zou doen :D

Mijn man was dit weekend weer een beetje fitter, maar durfde de geplande 32km niet aan, heb het samen met mijn zusje gelopen, langs de dijk in de sneeuw. Was prachtig <3

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 13:04

Gaaf ninus en wat leuk om met je zusje te doen!

Er is mij vanmorgen een gratis startbewijs van de kroondomeinen loo marathon op 3 februari aangeboden van iemand die niet kan. Er zijn maar 170 plekken, dus heel kleinschalig en daar hou ik wel van. Dus denk dat ik hem maar overneem :D.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 14:06

Prachtig die sneeuwfoto's! Heerlijk, geen regen meer he :-)

Ik moet er werkelijk niet aan denken om nu het water in te gaan, zit warmpjes in een kantoor, maar heb het toch de hele tijd koud :brr:

Dat klinkt heel gaaf SV! Ik baal heel erg, vorige week vrijdag met een pony staan hannesen die niet wilde laden, die vloog alle kanten op en daar is iets mis gegaan in mijn rug -O-

Zaterdag wel heerlijk kunnen mountainbiken, maar gisteren en vannacht nog wel zoveel last dat rennen niet echt comfortabel aanvoelt. Ik had eigenlijk gisteren een duurloop van 18km ofzo willen doen ivm de 25 km die eraan komt, maar dat kwam er dus niet van. Kan gelukkig woensdag al bij de fysio van mijn keuze terecht, en dan moet ik maar kijken wat nog wil lukken... Vanavond maar zwemmen dan.

Twijfel beetje, of er dan maar aan beginnen en heel rustig kijken hoever ik kom (als ik uberhaupt dan weer lekker kan hardlopen) of voor de 14 km inschrijven ipv 25. Balen, had er echt zin in!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 14:21

Leuk SV, ik kom daar graag om te wandelen. Ben blij dat het kleinschalig georgabiseerd wordt daar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:09

Lastige keus wowamigo. Is dat aankomend weekend al? Zwemmen is ook lekker, heb je in ieder geval even bewogen.

Goof ik kom er ook graag, heb ook al een deel van die marathonroute getraild.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:42

Nee, 16 december pas, maar voor mijn gevoel heb ik ook nog veel te weinig gedaan tot nu toe, ik vind het soms ook zo lastig om trainingen te plannen, bij mij is het heel vaak "life is what happens while you're making other plans" zeg maar }:0

Maar goed, ik ga me in ieder geval niet kapotlopen en anders is er ergens anders ook wel een leuke loop om aan mee te doen. Uiteindelijk doe ik nu al veel meer/langer dan vorig jaar, dus er zit ook wel progressie in. Dan duurt het maar wat langer :j

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:05

Balen WowAmigo -O-

Oh wat gaaf SV! Heerlijk dat kleinschalige :j

Ik hoop dat de gladheid morgen wat weg is, wil graag een interval lopen, maar dat durf ik niet als het echt glad is :=