Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
lenaa_tje schreef:Jij wil niet demonstreren, niet zelf de politiek in dus wat stel je voor ?
Ik zie niet zoveel in dat bewust wording. Er wordt geregeerd in algemeen belang en dat is soms niet makkelijk
Sheran schreef:Het is altijd kiezen tussen twee kwaden. Ik ben zelf erg geneigd om voor levens te kiezen, want levens zijn onvervangbaar.
Ik schrik niet zo van 4 mensen op de IC die dat zeggen, er werken érg veel mensen op de IC. Vrienden van mij die er werken delen deze mening in ieder geval niet.
Ann schreef:Het zullen je ouders of grootouders maar zijn die door dit beleid niet meer op IC komen...
Neonlight schreef:Vayo, al mijn collega's werken vanuit thuis. Alleen moeten ze nu werken combineren met kinderen en dat lukt ze niet, komt geen werk uit hun handen. En in de avonddienst nemen ze het er ook van met een uur lang de kinderen naar bed brengen. Dat laatste is geen probleem als het past in het werk, helaas is het er wel in geslopen om het standaard inmiddels te doen, ze zijn er zo uit dat ze niet meer zien hoe druk het daadwerkelijk is. Langzaam vanaf maart erin geslopen.
Zelf gaan wij morgen een midweekje weg, omdat wij bijna omvallen. Druk op het werk, maar ook het verlies van mijn 2de moeder heeft erin gehakt. Zonder de mogelijkheid van afscheid nemen, vanaf het moment van corona krijgen tot haar dood 12 weken later mochten wij haar niet meer zien.
Dus even met zijn 2en (3en met hond) uitwaaien en rust nemen, en dan kunnen we er hopelijk weer even tegen aan. En wij hebben nog niet veel te klagen, wij zijn gelukkig samen, gezond, hebben het financieel goed, dus ook de mogelijkheid om dit te kunnen doen. Maar dat besef ik ook wel, en dat koester ik ook.
Mindim schreef:Ik lees ook dat de andere maatrwgelen voorlopig gehandhaafd moeten blijven om eventuele risico's van openen basisscholen op te vangen.
secricible schreef:Heftig bericht op nos (liveblog).
Een groep van 4 instensivisten heeft aangegeven dat de maatregelen niet meer opwegen tegen de winst die dat oplevert. Zij pleitten om de boel verder open te gooien, en, als dit tot verhoogde cijfers leidt, “een selectiever IC-opnamebeleid te hanteren”.
M.a.w. Mogelijk Code zwart inzetten en de economie (deels) open zetten. Heftig wel, dat dat signaal nu zelfs vanaf de IC’s komt.
Mindim schreef:Ik lees ook dat de andere maatrwgelen voorlopig gehandhaafd moeten blijven om eventuele risico's van openen basisscholen op te vangen.Dus we gaan langer aan huidige maatregelen vast zitten.
Vayo schreef:secricible schreef:Heftig bericht op nos (liveblog).
Een groep van 4 instensivisten heeft aangegeven dat de maatregelen niet meer opwegen tegen de winst die dat oplevert. Zij pleitten om de boel verder open te gooien, en, als dit tot verhoogde cijfers leidt, “een selectiever IC-opnamebeleid te hanteren”.
M.a.w. Mogelijk Code zwart inzetten en de economie (deels) open zetten. Heftig wel, dat dat signaal nu zelfs vanaf de IC’s komt.
Jeetje heftig! Misschien ook omdat er niet tegen te vechten valt om het helemaal omlaag te krijgen met de maatregelen? En omdat vaccinaties eraan komen? Misschien ook een deeltje dat het leven niet altijd maakbaar is en er soms een moment van acceptatie moet komen? Vorige week een gesprek gehad met een cliënt van 87 die het niet eens was met de maatregelen. Ze zei dat ze op een leeftijd was waarop je gewoon moet accepteren dat het een keer over kan zijn. Zij was ook totaal niet bang voor corona. Als het zo is, dan is het zo zei ze. Ze had liever haar kinderen en familie om zich heen dan nu eenzaam te zijn.
Ik weet allemaal niet goed wat ik er van vind. Het zal inderdaad maar je moeder van 66 zijn die nog enorm vitaal is en niet geholpen wordt. Maar ik heb ook de indruk dat de maatregelen gewoon weinig doen. Daarnaast groeien de demonstraties en zijn er rellen. En om me heen zie ik dat mensen zich vaak niet aan de regels houden. Het haalt de motivatie ook weg merk ik. Ik heb me ingesteld op 9 febr. Maar moet er niet aan denken om nog maanden zo door te moeten gaan, terwijl de cijfers zo weinig dalen. Nu ook vuurwerk hier, hoor ik![]()
Het frustreert me trouwens wel dat de ontwikkelaars van de goedgekeurde vaccins niet vrijgeven waarmee en hoe het vaccin ontwikkeld is, zodat het is rap tempo geproduceerd kan worden. Voor een wereldwijde ramp zou je dit toch wel verwachten!?
Neonlight schreef:Vayo, al mijn collega's werken vanuit thuis. Alleen moeten ze nu werken combineren met kinderen en dat lukt ze niet, komt geen werk uit hun handen. En in de avonddienst nemen ze het er ook van met een uur lang de kinderen naar bed brengen. Dat laatste is geen probleem als het past in het werk, helaas is het er wel in geslopen om het standaard inmiddels te doen, ze zijn er zo uit dat ze niet meer zien hoe druk het daadwerkelijk is. Langzaam vanaf maart erin geslopen.
Zelf gaan wij morgen een midweekje weg, omdat wij bijna omvallen. Druk op het werk, maar ook het verlies van mijn 2de moeder heeft erin gehakt. Zonder de mogelijkheid van afscheid nemen, vanaf het moment van corona krijgen tot haar dood 12 weken later mochten wij haar niet meer zien.
Dus even met zijn 2en (3en met hond) uitwaaien en rust nemen, en dan kunnen we er hopelijk weer even tegen aan. En wij hebben nog niet veel te klagen, wij zijn gelukkig samen, gezond, hebben het financieel goed, dus ook de mogelijkheid om dit te kunnen doen. Maar dat besef ik ook wel, en dat koester ik ook.
secricible schreef:Ik vind het een heel rauw en eerlijk betoog. Weet nog niet wat ik er zelf van vindt, maar het is open en realistisch geschreven.
Neonlight schreef:Het ligt ook wel aan het werk wat je doet of het te combineren valt. Wij werken in ploegen, dus 's avonds inhalen wat je overdag mist heeft de volgende ploeg profijt van en de eigen niet. Wij zijn troubleshooter van een complexe machine met nog complexere problemen, vaak ben je daarmee enkele uren aan het puzzelen en analyseren. Heb zelf al moeite als de hond aankomt met een speeltje, want dan ben je er uit, als je 3 kinderen hebt is dat volledig anders, niet te vergelijken met een hond.Ik snap maar al te goed dat dat voor die collega's niet werkt.
Ann schreef:Mindim schreef:Ik lees ook dat de andere maatrwgelen voorlopig gehandhaafd moeten blijven om eventuele risico's van openen basisscholen op te vangen.Dus we gaan langer aan huidige maatregelen vast zitten.
Ik kan prima leven met bijvoorbeeld een avondklok of 1 persoon max. op visite enz. als daarmee de scholen open kunnen blijven. Kan wel begrijpen dat als bedrijven of de horeca dicht moeten blijven ter compensatie, het voor sommige mensen (of ondernemers) een ander verhaal wordt.
Neonlight schreef:Het ligt ook wel aan het werk wat je doet of het te combineren valt. Wij werken in ploegen, dus 's avonds inhalen wat je overdag mist heeft de volgende ploeg profijt van en de eigen niet. Wij zijn troubleshooter van een complexe machine met nog complexere problemen, vaak ben je daarmee enkele uren aan het puzzelen en analyseren. Heb zelf al moeite als de hond aankomt met een speeltje, want dan ben je er uit, als je 3 kinderen hebt is dat volledig anders, niet te vergelijken met een hond.Ik snap maar al te goed dat dat voor die collega's niet werkt.