loriene schreef:Waarom zou de zorg toch overbelast zijn?
Toch niet omdat er al jaren wordt bezuinigd?
Toch niet omdat het zo goed betaalt?
Regering heeft zomaar overal potjes voor behalve voor de zorg,raar he?
Er is een verschil tussen niet met de subsidies zo hard meegroeien met de zorg als de zorg zou willen en werkelijk bezuinigen.
Hoewel de totale zorgkosten inderdaad ruim 100 miljard zijn, gaat dat deels over verschillende potjes. Het grootste potje is Zorg en Welzijn. Dit was in 2011 61 miljard euro, in 2019 (dus nog voor corona) was dat al 87 miljard euro. Een stijging van ruim 40% en het is meer dan een kwart van al de overheidsuitgaven.
Ik heb overigens je vraag waarom het (hoogstwaarschijnlijk) niet waar is gewoon beantwoord, maar daar wordt dan weer niet meer op gereageerd.
Qua QR-code heb ik dit gereageerd in mei (toen had ik zelf nog geen mogelijkheid gehad om gevaccineerd te raken):
Citaat:
Ik ben voor een paspoort/app naar Deens model, maar welke bedrijven groen van de app verplicht mogen stellen, wil ik wel gekoppeld zien aan de hoeveelheid aanwezigheid van covid19 (dus aantal positieve testen, percentage positieve testen, aantal mensen door covid19 op de verpleegafdelingen en aantal mensen door covid19 op de ics. Waarbij de hoogst bereikte grens telt).
Qua verdeling, wat mij redelijk lijkt (uit de losse pols, om het idee weer te geven):
(Bij ziekenhuizen uiteraard spoed uitgezonderd)
Bij een operatie waarbij je mogelijk op de ic terecht komt, zal groen eigenlijk altijd verplicht zijn.
Bij een dagopname zal de waarde van positieve testen onder de 100/dag (in Nederland) moeten zijn om niet verplicht te zijn.
Bij evenementen boven de 10.000 man zonder vaste plaatsen onder de 250/dag
Bij vliegen ook onder de 250/dag
Met vaste plaatsen onder de 500/dag.
Maximaal 1000 plaatsen onder de 1000/dag.
Maximaal 150 vaste plaatsen onder de 1250/dag.
Etc.
Op die manier is er vrijwel geen invloed wanneer covid19 er vrijwel niet is, en wordt er gestuurd wanneer covid er wel is.
Ik ben overigens voor zo snel mogelijk invoeren, zelfs al behoor ik zelf tot een vrij late groep (29 jaar zonder voorrang).
Daar wil ik nog bij toevoegen dat er, nu de delta-variant in Nederland actief is, deze cijfers wat kunnen verschuiven. En ik zou tegenwoordig ook de ziekenhuiscijfers meenemen. Dus onder de 250 negatieve testen én onder de (bijvoorbeeld) 50 IC-bezetting door covid19 (verpleegafdeling vind ik al helemaal lstig inschatten).