Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphx93

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 20:44

Hi! Zou ik mij hier ook mogen melden?
Er moeten heel wat kilo’s vanaf, mijn eerste doel is 20kg. Vanaf volgende week ga ik weer starten met het ketodieet, dit heb ik eerder gedaan en is me toen goed bevallen!

Ik ben 29jr en kom uit een klein dorpje onder Amsterdam :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 20:51

Roosch schreef:
Wat leuk, gaucho! Jouw recepten zijn mij vaak veel te gezond maar ik kom dan gelijk voor de gezelligheid! :))

Iedereen het weekend wat doorstaan?
Ik vrijdag schandalig gegeten en gedronken, gisteren een beetje schandalig en vandaag netjes. Benieuwd wat de weegschaal morgen doet. :=

Ik had dit kunnen schrijven :=
Vandaag gelukkig de schade kunnen beperken na twee dagen echt veel te veel en veel te slecht eten.

Vrijdagavond wel nog een rondje hardgelopen, en vanochtend wel nog met de kleine man op de (e)fiets naar het strand geweest en nu kom ik net terug van 40km op de racefiets. Dus aan de beweging ligt het niet :Y) beetje compenseren... Haha.

Afbeelding

Welkom @Daphx93. Leuk dat je aansluit. Ik zou je eerste doel een stuk kleiner maken, haalbare kleine doelen zijn super motiverend voor het vervolg :D dus eerst maar eens 2kg eraf, dan 5kg enzovoorts. En stel jezelf een beloning in het vooruitzicht (het liefst geen voedsel :')) kleine tips uit eigen ervaring.
Laatst bijgewerkt door MuSLi op 07-08-22 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 20:55

tirzasarah10 schreef:
Veel plezier moi!

Kosseh, goed bezig :D ook vocht kan maar mooi weg zijn.

Princequillo, heb je ook al met je huisarts besproken of er eventueel iets kan zijn waardoor je niet lekker afval? Ik hoop dat het meer eten je gaat helpen :)

Roosch, volgens mijn wonen wij dan aardig bij elkaar in de buurt :D
Misschien een volgende keer :)

Ik heb nu sinds donderdag avond ontzettende last van mijn buik. Wel vrijdag sushi gegeten en gisteren bbq gehad. Ging vanmorgen op de weegschaal staan en er was -2kg af vergeleken met afgelopen maandag. Nu hopen dat als mijn buik weer normaal is het er niet keihard aankomt. Hoop overigens dat het volgende week met de warmte toch wel klaar is. :+

We hebben in ieder geval bloed bekeken en dat was goed. Vandaar nu eerst een diëtiste. Als dat ook niets doet dan kan het waarschijnlijk ook nog hormonaal zijn :)

Je hebt wel lekker gegeten in ieder geval!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 21:06

Welkom Daph!

Nou ik stond net even op de weegschaal en die gaf 0.1 kg boven m'n laagste ochtendgewicht van afgelopen vrijdag. Die van zaterdag tel ik niet mee, toen was ik uitgedroogd van alle alcohol. :') dat biedt hoop voor morgenvroeg.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 22:17

Guapo, leuk idee!

Snippergroen, zo soms moet zo een dag toch ook kunnen? Ik hoop dat je goed kan slapen.

Welkom daph, je kom toch niet uit westzaan? <<)
Daar ben ik geboren en ben pas afgelopen november verhuisd.

Princequillo, super. Bij mij hebben ze omgekeerd gedaan... werkt niet altijd even goed.

Roosch, ooit zei mijn osteopaat dat als je een tijd goed op weg bent en 1 week de mist in gaat, val je waarschijnlijk nog af. In mijn geval klopten dat toen haha. Ik had nl stress dat ik op vakantie niet goed koolhydraat arm kon gaan eten en op die manier had ik zoveel rust. :+

Ik was heel moe... tot ik een advertentie van een paard kreeg doorgestuurd. :):)
Ik ben sinds het verhuizen rustig aan opzoek naar een nieuw paard of pony. Liefst een haflinger of een slanke pony van 1m-1.15, beide niet gemakkelijk. Nu hoor ik dinsdag of ik kan gaan kijken bij het paard van de advertentie en ik voel mij net een klein kind :+

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 22:37

Ik meld me ook.

Ik ben al 10 kilo kwijt en er moeten nog zeker 30 kilo af.

Ik ben nu ruim 7 maanden zonder toegevoegde suikers.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 22:58

Welkom dames!

@Daph, ik zou de doeken ook kleiner maken.

@Deugnietje, goed bezig zeg!

Hier een cheat weekend gehad… bbq, verjaardag…. Wel wezen wandelen met paard en geklommen, maar gok dat dat niet genoeg was :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 07:27

Hing wat in de lucht zeker afgelopen weekend, dat er meerdere zijn met uitschieters :D zorgt er wel voor dat ik me meer oke voel over die van mij haha.

Het is weer maandag dames, daar gaan we weer :D van harte welkom voor de nieuwe aanwinsten hier! Ik hou echt van weekend maar ben toch altijd wel weer blij zodra op maandag de structuur en regelmaat terugkomt :)

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 07:47

Welkom Liselot! Tip voor het snaaien voor mij is: zorg dat je hoofdmaaltijden vullend genoeg zijn, dan heb je minder behoefte. En zorg dat je altijd gezonde opties in de buurt hebt. Ik heb altijd gesneden fruit in huis/bij me, maiswafels in de auto om te voorkomen dat ik bij de pomp ff wat haal, dat soort dingen.

MoniekJ hoe bevalt het eetschema tot nu toe?

Moi22 fijne vakantie! Wat fijn dat jij (en je man) al zoveel positief verschil merkt!

Kosseh, hoe is je fietsrit gegaan? 50 kg achterop, woow.. En hoe was je film?

Roosch, leuk initiatief, maar voor mij heel ver uit de buurt (ik zit in Schiedam) en ik probeer juist minder uit eten te gaan, haha. Een meeting met iedereen uit dit topic lijkt me dan wel weer erg leuk!

Ook welkom Daphx! Groot doel, ik zou hem ook verkleinen, dat werkt inderdaad heel motiverend! Succes met het keto

Veel mensen die lekker hebben genoten dit weekend! Heerlijk hoor, hoort er ook gewoon bij en inderdaad, anders is het echt niet vol te houden. Ikzelf heb redelijk normaal gegeten, behalve zaterdagavond kaasfondue bij een vriendin. Vanmorgen toch weer -0,5 kg, heb ook veel gesport dit weekend.
Fijne week allemaal! Nieuwe week nieuwe kansen!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 08:49

Welkom :wave:

Hier het weekend juist binnen de lijtjes gebleven, alleen de weegschaal dacht er vanochtend anders over. 0,7kg erbij na gister. Het opzwellen door de warmte is nu al begonnen.

ManonGrr, ik ben aangekomen op stal. Wel de fout gemaakt om alles op m'n voordrager te doen, fiets normaal fijer dan de bagagedrager. Voelde m'n armen best wel toen ik op stal was haha.
Film was echt goed, zeker een aanrader. Zijn naar Where the Crawdads Sing geweest.
Wat goed, al weer een min! Is kaasfondue zo slecht? Vaak stop je er groente in toch?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 08:58

Ja totaal -18.6 nu, en 16 weken bezig *\o/*

Kaasfondue is wel slecht ja, en wij maken het nog slechter door er vooral stokbrood, aardappels, chips en kipstukjes in te dopen _O- Maar dat is nou eenmaal hetgeen we het lekkerst vinden, dan ga ik geen groente in de kaasfondue dippen om de schade te beperken, want dan geniet ik er niet optimaal van.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 09:27

Jongens ik ga vaker dit soort weekenden hebben. _/-\o_ _O-
Ruim een kg eraf ten opzichte van vrijdag. De snelste daling sinds m'n afvalproces. Volgens mij moet je je metabolisme zo nu en dan even laten schrikken. :))

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 09:29

haha goed bezig!!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 09:59

Welkom @Deugenietje.

Netjes hoor @Manon, goed bezig _/-\o_

Fijn dat er toch een kilo af is @Roosch! :D

Hier vanochtend ook 600gram lichter dan gisteren.
Maar nog steeds niet waar ik wil zijn. Buiten mijn range zegmaar :')
Droomde vannacht weer dat iemand tegen me zei: dat was wel een paar kilo's geleden.
Kortom, dat ik zichtbaar weer wat was aangekomen. Blijkbaar is mijn onderbewuste er flink mee aan de slag :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:02

Als je onderbewuste nou ook nog eens in de nacht voor je ging sporten.. scheelde tijd :))

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:05

Welkom nieuwe!

Hier ook misdragen dit weekend _O-
Vrijdag wijn en chips.
Zaterdag wijn, choco hazelnoten, worst en kaas.
Gisteren eerst heel braaf volkoren toastjes met magere smeerkaas en toen kwam dochter er aan met chips en dipsaus..tja :')

Nu maar weer in het gareel.
Vrijdag op vakantie dus dat wordt dan ook nog een uitdaging gezond te eten.
Denk dat ik m'n hardloopschoenen maar meeneem.

Musli, ik droomde een half jaar geleden dat ik zo moddervet was, dat toen ik wakker werd en dacht, nu is het klaar.
Sindsdien ben ik aan het afvallen geslagen met resultaat :o

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:26

Mooi @Claudia: dat je onderbewuste je bewustzijn heeft aangewakkerd om stappen te zetten :j
En fijn dat het ook gewoon heel goed uitpakt.

Hier sinds halverwege 2020, 30kg afgevallen. Ben nu op het punt dat ik probeer om en nabij hetzelfde gewicht aan te houden. En dat is soms gewoon nog erg lastig, want soms vieren de teugels eventjes teveel. En dan roept dus blijkbaar mijn onderbewustzijn me even tot de orde :Y)

Zaterdag aten we bijvoorbeeld snack van de snackbar en waar ik tijdens mijn afvallen koos voor één snack met een bakje patat, bestelde ik zaterdag twee snacks. En ik werd er dus uiteindelijk helemaal niet gelukkig van (want ik zat veel te vol en voelde me blegh). Gewoon weer even terug naar normaal dus.

Het blijft een struggle hoor, ook als je dus wel op (eind)gewicht bent :=

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 12:22

Maar eten is ook gewoon zo ontzettend lekker en een hobbymatige bezigheid -O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 12:37

Ik vind het vooral onverteerbaar (jaja) dat sommige mensen kunnen vreten wat ze willen en wij haast obsessief met apps moeten klooien en ons de benen onder het al-dan-niet-kleine lijf vandaan moeten hollen.

Ik denk dat ik iets aan de lage kcal zat qua eten icm de beweging die ik heb. Ik schroef het een beetje op, kijken of dat helpt.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 12:50

Hahaha echt zo hoor, Roos. Ik vind het vooral flauw dat ik, al denk ik denk wij allemaal, 'gezegend' zijn met een grotere eetlust dan dat ons lichaam nodig heeft. De Shetlanders en Labradors onder de mensen :D

Ik zie zovaak posts op bijvoorbeeld Instagram of TikTok waarin gezegd wordt dat je echt geen halve kilo vet hebt aangemaakt na 1x overeten omdat je dan 3500 kcal meer dan je onderhoud moet innemen. En dan denk ik, you underestimate my powers :+

Ik heb gelukkig nu al lang geen last meer van vreetbuien, maar als het er op aankomt past er veel in mijn maag hoor.. hahaha.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 12:54

Nou een grotere eetlust is bij mij het probleem niet ben ik bang, ik krijg soms minder op dan een vriendin die een maagverkleining heeft gehad. Het is bij mij echt dat ik een Shetlander ben en maar weinig hoef te hebben om aan te komen. Dat, plus ik ben en blijf een Bourgondische Limburgse. :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 13:21

Mijn man is ook zo eentje die alles kan eten wat los en vast zit, hij is gewoon super slank. Frustreert mij ook wel eens, maar ja... tis niet anders.

Gaan jullie dagelijks op de weegschaal staan? Dat is toch helemaal niet handig? Ik wil 1x per week wegen op een vaste dag/tijd.

Manon: Wat ontzettend goed zeg!! Echt veel in de tijd dat je bezig bent!

Roosch schreef:
Als je onderbewuste nou ook nog eens in de nacht voor je ging sporten.. scheelde tijd :))

_O- :')

Claudia: Fijne vakantie! Waar gaan jullie naar toe?

Musli: Jeetje dat is ook echt al veel hoor, wat ontzettend knap! Geloof ook wel dat het altijd een struggle blijft. We worden natuurlijk ook ouder en dat helpt ook allemaal niet mee om je gewicht stabiel te houden.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 13:26

Voordeel van elke dag wegen tegenover 1x in de week is dat je een gemiddelde per week kan uitrekenen. Als je 1x per week weegt, kan het net zijn dat dat een dag is dat je vocht vasthoudt of dat je juist een langer WC bezoek ( :+ ) hebt gehad. Al zie je ook dan natuurlijk in verloop van de tijd de daling.

Ik weeg 1x per 4 weken, 5 dagen achter elkaar :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 13:27

Ik sta wel elke dag op de weegschaal om te zien of ik patronen kan ontdekken. Plus het motiveert me als er wat af is. Ik neem de thuisweegschaal echter wel met een korreltje zout en ik draai tweemaal per week een gedetailleerde uitdraai van de weegschaal op de sportschool uit.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 13:30

Mijn huisgenoot vreet ook alles wat los en vast zit.. Ging laatst boodschappen doen (ik had alleen een brocolli nodig ... ) en vroeg of ik nog wat voor hem mee moest nemen.. Mijn boodschappenmandje lag dus vol met:

- m&m
- brownies
- Ben & Jerrys
- Snickers
- 1 brocolli

:=

En hij eet dat gerust in twee dagen allemaal op _O- En maar slank blijven, zo oneerlijk!

Liselot, ik weeg wel dagelijks. Ik zou het echt frustrerend vinden als die 1x per week net op een dag is dat m'n gewicht wat hoger is door warmte/hormonen/slecht etentje de vorige dag. Door elke dag te wegen ken ik mijn 'curve' en weet ik dat een keer een schommeling niet zo erg is.

Lekker sportief weekje voor de boeg hier! Vanavond sportschool, morgen personal training, woensdag dagje rust (of een wandeling tegen de spierpijn), donderdag zwemmen en vrijdag weer personal training. De PT doe ik 1x per maand, maar er werd me nu een gratis training aangeboden dus die sla ik niet af natuurlijk _O-