De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:05

Nou, hier wordt ondanks de afwezigen gewoon fatsoenlijk les gegeven en ik weet zeker dat dit voor heel veel scholen geldt. Zou betekenen dat we elke winter een paar weken pretpakket hebben met alle zieken.....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:06

secricible schreef:
Als er enige ontwikkeling is die er om vraagt zitten ze morgen alweer bij elkaar hoor. Geloof maar dat het kabinet in deze periode 24/7 bezig is.
Vergelijkbaar met mijn eigen werk. Ons crisisteam is 24/7 beschikbaar en bereikbaar. Maar in het weekend zijn er in principe geen updates en veranderingen, tenzij dat strikt noodzakelijk is.

Lijkt me dat er genoeg aanleidingen zijn die onder de definitie strikt noodzakelijk vallen......

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:06

suffie schreef:
Nou, hier wordt ondanks de afwezigen gewoon fatsoenlijk les gegeven en ik weet zeker dat dit voor heel veel scholen geldt. Zou betekenen dat we elke winter een paar weken pretpakket hebben met alle zieken.....

Nou inderdaad :') :j

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:07

Bij mijn klassen afgelopen week eigenlijk nog nauwelijks afwezigen.

Anoniem

Safiy93 schreef:
Ik ben niet bang voor het virus maar ik lees dit: (bron rtl nieuws)

De Spanjaarden mogen alleen nog de deur uit om boodschappen en medicijnen te halen, om naar het ziekenhuis of naar werk te gaan en in 'noodgevallen'.

Stel dit gebeurd in Nederland? Begrijpelijk, maar mag ik dan nog wel naar mijn paard? Stel je paard staat op pension? Mijne staat bij iemand thuis dus geen grote stal. Of stel je paard staat in eigen beheer niet thuis...
Ook al staat mijn paard in pension wil ik toch wel erheen kunnen om te checken hoe het met haar gaat! Ik kom daar afgezien van de stal houder ook niemand tegen..
Ben even benieuwd of iemand hier meer over weet!

Ik had deze vraag ook gesteld (pension houder die met moeite kan voeren, verder geen verstand van). Het schijnt dat dit onder echt noodzakelijke dingen valt, dus met een rooster (en wie heeft er geen stalapp) zou iedereen gewoon zijn paard kunnen doen.

Paardenfan25

[/quote]

Lijkt me dat er genoeg aanleidingen zijn die onder de definitie strikt noodzakelijk vallen......[/quote]

Maar wij zien toch niet wat er achter de schermen gebeurt?

Arabesk

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:09

Maak je geen illusie, er gebeurt geen f*ck

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:11

Arabesk schreef:
secricible schreef:
Als er enige ontwikkeling is die er om vraagt zitten ze morgen alweer bij elkaar hoor. Geloof maar dat het kabinet in deze periode 24/7 bezig is.
Vergelijkbaar met mijn eigen werk. Ons crisisteam is 24/7 beschikbaar en bereikbaar. Maar in het weekend zijn er in principe geen updates en veranderingen, tenzij dat strikt noodzakelijk is.

Lijkt me dat er genoeg aanleidingen zijn die onder de definitie strikt noodzakelijk vallen......

daar denkt het kabinet uiteraard heel anders over. Donderdag vonden ze het ook al niet nodig om echte maatregelen te nemen. Ze gaan gewoon de ingezette lijn van achter de feiten aanlopen doorzetten.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:13

Bijzonder is wel dat er, ondanks veel annuleringen, ook weer mensen reserveren voor nachtjes weg. Waarbij ze letterlijk zeggen "Door het virus heb ik nu lekker een paar dagen vrij". Hoe serieus neem je het dan.. :+ Prioriteiten..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:14

Laatst bijgewerkt door Popstra op 14-03-20 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Peony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:14

Arabesk schreef:

Werk je zelf in het onderwijs?

cobiie

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:16

Hoe is de gedachte hier over de aanpak van groot Brittannië?

Paardenfan25

Arabesk schreef:

Met cynisme gaan we het ook niet redden.

lenaa_tje

Peony schreef:
Arabesk schreef:

Zo ja? Tijd voor een andere baan misschien.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:17

Peony schreef:
Arabesk schreef:

Er gebeurt geen f*ck achter de schermen qua kabinet/RIVM

Kijk wat die r*kkers in januari nog schreven. Ik dacht eerst dat iemand uit z'n nek kletste, maar je kunt het gewoon terugvinden op hun twitter account

Afbeelding

Maar blijf vooral blind vertrouwen op DE EXPERTS van het RIVM

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:18

raket schreef:
Even antwoord op een vraag. Ik voel me nog steeds niet beter. Hoofdpijn, misselijk, spierpijn, volle hoest. Gewoon ziek.

Wellicht is herbesmettng mogelijk maar ze vermoedden dat degene waarbij dat gebeurde niet uitgezakt waren.

Maandag gaat het overleg starten hoe of wat als ik beter ben.
Voorlopig switch ik van bed naar bank en vice versa.

Echt rot zeg
Hoeveel dagen al?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:20

Een vriendin van mij is net als zelfstandige begonnen dus 0 reserve en mag dat beroep nu niet uitoefenen (direct mensen contact). Ze heeft dus gewoon geen inkomen meer.
In Italie heeft dat er toe geleid dat mensen even geen hypotheek hoeven te betalen maar met huur ben je wel echt even de zak -O-

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:21

cobiie schreef:
Hoe is de gedachte hier over de aanpak van groot Brittannië?

Blij dat het een eiland is....

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:21

Ik kruip uit de meeleesmodus, ik had gehoopt dat het niet nodig ging zijn maar hier ben ik dan :j
Graag wil ik wel met plaatsvervangende schaamte melden dat ik het schandalig vind dat sommige Belgen massaal naar Nederland zijn gegaan om terrasjes te doen.
Net zoals de idioten die hier gisteren lock-down feestjes hebben gehouden.

Het is hier raar...
Heel raar....
De laatste dagen zijn de supermarkten leeggeroofd, niet omdat er te weinig stock was maar omdat het personeel gewoon de kans niet kreeg om het in te zetten.
Een tripje naar de aldi was een slagveld met lege rekken bij de blikken, mensen die verpakkingen openscheurden van paletten, gescheurde pakken suiker op de grond....

In 3 grote winkels hier in de buurt zijn vechtpartijen geweest, in een winkel vlakbij was het bijna tot rellen gekomen aan het wc-papier. (But why?)
Op FB is het een hoop geklaag van mensen die hamsteraars veroordelen maar verder zie je nog een deel mensen dat in de ontkenningsfase zit.
Het gaat er hier bij sommige mensen echt niet in dat we de oudere mensen moeten beschermen, ze blijven rondlopen met de mentaliteit "ik ben jong en gezond dus ik overleef het wel".

Vandaag was het gehamster gelukkig veel minder maar alles is dicht en daarom is er ook amper iemand op de baan.
Ik ging om 19.30u met mijn hondje aan een redelijke drukke baan wandelen waar het op zaterdag echt druk is en daar reden amper auto's.

Ik hoop dat ze bij jullie ook snel maatregelen nemen, naar mijn mening zijn ze hier ook te laat geweest.
We zitten met veel zieken maar we hebben geen getallen omdat niemand wordt onderzocht.
Wij moeten nu gewoon naar de huisarts bellen en die schrijft ons zonder onderzoek 7 dagen thuis, het doktersbriefje sturen ze met de post.

Zelfs de lessen op onze manege zijn geschrapt en we moeten onze tijd bij ons paard tot de minimum beperken (niet blijven rondlummelen).
Ik ben heel blij met de regeling van onze manege, we hebben echt duidelijke richtlijnen en afspraken gekregen.

Ik heb trouwens ook contact gehad met een DA die ons waarschuwde voor fretten omdat zij ook influenza/griep kunnen krijgen.
Ik heb gevraagd hoe het zat met paarden en influenza maar hij zei dat er nog geen gevallen bekend zijn.

basic_21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:22

Sorry dubbel
Laatst bijgewerkt door basic_21 op 14-03-20 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:22

Arabesk schreef:
Peony schreef:

Er gebeurt geen f*ck achter de schermen qua kabinet/RIVM

Kijk wat die r*kkers in januari nog schreven. Ik dacht eerst dat iemand uit z'n nek kletste, maar je kunt het gewoon terugvinden op hun twitter account

[ [url=m/wyfxbd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar blijf vooral blind vertrouwen op DE EXPERTS van het RIVM

Dat ze expert zijn betekent niet dat ze alles wrten. Alleen dat ze beter dan de leken afwegingen kunnen maken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:23

DubbelDun schreef:
Citaat:
Coronavirus: aggressive 'L type' strain affecting 70 per cent of cases. Researchers at Peking University’s School of Life Sciences and the Institute Pasteur of Shanghai say the COVID-19 virus, which has since been renamed SARS-CoV2, has evolved into two major lineages, known as “L” and “S” types.

Volgens mij is dit weer ontkrachtigd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:24

Corona is geen Influenza, dus een beetje vage dierenarts lijkt mij.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:24

@Arabesk, ik denk dat iedereen er in januari zo over dacht. Ook de Italianen.
Ondertussen worden er allerlei maatregelen afgekondigd, maar moet je ook vooral zélf je verantwoordelijkheid nemen. Dat vraagt even aanpassing. Maar helpt wel.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:25

tessyke schreef:
Graag wil ik wel met plaatsvervangende schaamte melden dat ik het schandalig vind dat sommige Belgen massaal naar Nederland zijn gegaan om terrasjes te doen.
Net zoals de idioten die hier gisteren lock-down feestjes hebben gehouden.

Daar hoef je je niet voor te excuseren, jij bent niet verantwoordelijk voor wat je landgenoten doen :(:)
Als het andersom was geweest dan ben ik er niet van overtuigd dat NL'ers niet hetzelfde gedaan hadden.