Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 23:29

Doe ik hoor, maar mijn humeur wordt zo op de proef gesteld. Gisteren kon ik wen beveiler in de Antwerpse haven wel sláán. Niet gedaan, maar als je hond niet eens meer even mag laten plassen ... en nu in de haven van Gent. Zit je gewoon om je heen te spieden als opgejaagd wild of je beveiligers ziet.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 08:40

0091 schreef:
Ik heb relatief nieuwe Asics Nimbus.. en nu is de bovenkant bij mijn grote teen kapot gegaan.
Ze zijn van eind september, heb er maar 300km op gelopen.

Is het vreemd dat ik verwacht van schoenen van 180 euro dat ze minimaal een half jaar meegaan?

Voel me altijd een zeur als ik ga klagen bij de winkel.. maar vind 180 euro voor 2 maanden erg veel geld...

Dat hoort zeker niet! Ik loop al jaren op asics, van de 6 paar die ik heb gehad heb ik in een schoen de teen kapot gelopen (na een jaar en heel veel kilometers). Zou contact opnemen met de winkel!

Sv heerlijk he wat training kan doen :) Hier ook als ik met mijn vriend loop, eerst liep hij maar 3km maar nu kan hij tot 10. Maar dan is hij helemaal kapot en kan ik nog wel verder :D

Poes ik besteed mijn vrije dag ook graag zo productief, heerlijk! Zoals afgelopen woensdag: hardlopen in het bos, boodschappen gedaan, sinterklaascadeaus gehaald, taart gebakken, avondeten voor woensdag en donderdag voorbereid, gestofzuigd, wasjea gedraaid en opgehangen, oude kleding weg gebracht, slagroomtruffels gemaakt, naar paard geweest en gemest, vriendlief geholpen met het maken van zijn surprise en nog een gedicht geschreven :) Vind ik heerlijk zulke dagen, zeker als ik een lijstje heb gemaakt en alles kan afstrepen :D

Gem ik snap die frustratie! Maar beter nu even rustig dan lange termijn uit de running zijn ;)

Gister na het werk gelopen, ik had veel te veel energie dus een tempoloopje gedaan, 7km in 35min. Normaal ben ik helemaal niet zo snel maar nu had ik er echt zin in en liep ik het zonder al te veel moeite :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 17:24

Slagroomtruffels! Dat klinkt lekker :9 .

Ben vanmiddag weer thuis gekomen, de ene hechting moest verwijderd worden bij de HA, de andere is zelfoplossend. Er zit een zwelling iets naast de operatiewond, Dokter Kijkutnogmaareffeaan dacht aan wondvocht of een blauwe plek. Niets ernstigs, dus het zal wel wegtrekken: "Kijk het nog maar ff aan" :D .
(Eén van zijn twee standaard antwoorden :D )

Ik mag gelukkig wandelen uitbreiden, weer fietsen, autorijden maar voorlopig nog ca vijf weken voorzichtig zijn met tillen (wat is in godsnaam 'voorzichtig zijn'? ) en het rotste: moet nog anderhalve tot twee weken wachten voor ik weer mag hardlopen ;( .
En omdat het om 'schokken in je rug opvangen' gaat, heb ik maar niet eens gevraagd of ik op de koets mag klimmen. Denk een nee.
Dinsdagochtend oren laten uitspuiten, want daar zaten proppen in die eerst met olie losgeweekt moeten worden.

Morgen fijn naar stal, pèrdje knuffelen :P .

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 00:28

O was je in Gent???

Ons katje heet officieel Padmee, roepnaam Stom Katje.

S1993: heerlijk e die dagen. Ook strak gepland hier!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:58

Haha poes, mooie roepnaam
Wij hebben er twee: Suus, roepnaam aandachtsh##r/koningin/trutje en Karel, roepnaam dikke/vetklep/fatso :') :')

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:50

Goed gekletst en goed gelopen hier precies.

Ontherun goed dat je heup weer beter is! Ik houd ook van intervallen! Alhoewel dat ik denk dat m'n lichaam misschien beter is voor langere afstanden, dat dat dan zo 'in the flow' geraakt ofzo, ik weet niet. Heb zowiezo niet echt een loperslichaam, van die korte dikke beentjes.

Gem blij te horen dat alles goed gaat met jou! Valt best nog mee, nog 2 weken wachten, je kant het!! Mooi hardloopweer is ook mooi wandelweer he. Ik denk dat voorzichtig zijn met tillen wil zeggen dat je enkel heel lichte dingen mag tillen? Pak tot 2kg ofzo?
Veel plezier met paardje knuffelen!
En thanks voor het compliment zeker, ik weet dat ik er veel jonger uit zie dan ik ben. Ik word toch vaak geconfronteerd met het feit dat ik ouder wordt, vooral dan omdat ik volgens velen al bijna te oud ben om nog kinderen te krijgen (moest ik dat willen). Tis een babyboom op de brandweer hier, dus het wordt nogal vaak 'vermeld'.

Haha die kattenroepnamen. Ocharme die van jou Poes! Die van Supervixen zijn misschien ook niet zo positief :-). De mijne heet Adriaan, maar meestal Toet of Patat. Ook soms Aadje, of luilak.

Volgepropte vrije dagen zijn leuk he! en zeker zo lijstje maken en alles afstrepen. En dan toch dingen doen die er niet op staan en die er dan toch nog bij opschrijven nadat je ze gedaan hebt zodat je die kan doorstrepen.

0091 neen dat is echt niet normaal hoor. Ik loop bijna altijd op asics (gt2000) en mijn schoenen van zoveel jaar oud die ik nu nog voor de paarden gebruik hebben ook geen gaten in de tenen. Zou er zeker mee terug gaan!

s1993 klinkt al een leuke dag en een goed loopje, pittig tempo!

Ik heb donderdag 10km met m'n man gedaan en vandaag een HM. Zaterdagochtend ga ik altijd met de brandweermannen lopen, standaard toertje is 9km ongeveer. Dacht vanmorgen dus naar ons startpunt te lopen en erna weer terug, is ongeveer 4.5km heen en terug. Maar op terugweg stond ik voor de spoorweg dus een andere weg genomen (geen zin stil te staan). En toen dacht ik, tis nu toch stom om te stoppen op 18.8km ofzo, dus nog een straatje ingedraaid. En toen ging het 20.5 ofzo zijn, dus nog maar een klein omwegje en toen zat ik ineens aan een HM. En het was prachtig vanmorgen. Heb erg genoten van de omgeving en de babbeltjes met m'n brandweervrienden en goed gelachten met de podcast (de jogclub).

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:00

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:08

Katharina, korte dikke beentjes, check :') had ik al gezegd dat ik echt een explosieve sporter ben, en geen duur? Haha. Hoewel ik moet zeggen, ik kom ook steeds beter weer in die ‘flow’, dat ik echt heerlijk loop en uren door kan gaan. Maar hè, blijf team slak dan hoor.

Hier weinig gelopen deze week. Erg druk, weinig tijd, en even rust voor mezelf genomen. Kijk dit weekend wel hoe het gaat en dan vanaf maandag weer lekker in mijn ritme komen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:31

Gave foto's Katharinaa!

Ik heb in verhouding ook korte benen.. en een lang bovenlijf :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:07

Supervixen schreef:
Gave foto's Katharinaa!

Ik heb in verhouding ook korte benen.. en een lang bovenlijf :P

Ik ook, verhoudingen zijn ideaal om rugproblemen te krijgen. Ik werd niet eens erg dik van de zwangerschappen (wel 'gewoon' zwaar), mijn buik bood gewoon veel kind-ruimte :D

Onze katten hebben ook zo veel bijnamen: Loena zoals gezegd Poes, LoenaPoes, Poesiemauw, PoesjeMooi, en dan ook LapjesPoes, De Bazin en de ergste: LapjesFührer.
Onze Fritz: Fritzel, Dikkie, Kater, Boefje, Plofkater, Vetzak

Kath: Je boft er maar mee, je kunt er nog lang genoeg oud uitzien! Op de zorgboerderij van vriendin word ik ook veel jonger geschat. Deels omdat vriendin zelf tien jaar jonger is en de stagiaires / cliënten denken dat ik 'dus' ook wel zoiets zal zijn. Maar ook omdat ik het meestal het best kan vinden met de cliënten waar je een beetje mee kunt lachen en tegenaan schoppen. Die in zijn voor een geintje of een keer flauwekulpraat. Met humor bereik je daar veel.

Vandaag lekker voor het eerst een rondje van een uur gewandeld met de hond, voor driekwart van de tijd los. Daarna kort, maar fijn even naar stal geweest. Poetsen, de emmertjes lucerne en supplementen vullen, kop thee drinken met stalhouders en weer met de hond naar huis.
Boodschappen doen. Oerstom geweest. Gewoon winkelwagen vullen, terwijl ik met twee zakken courgettes al aan het max gewicht zat of zo. Schrok ervan toen de boodschappentas mudjevol zat. Even handig opgelost: iemand van de parkeerplaats de tas even aan mijn fiets laten hangen en thuis heb ik het zwikkie tegen de binnenkant schutting gezet, tot mijn zoon thuis kwam van zijn zaterdagbaantje.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:33

Hier extreem lange pootjes en kort bovenlijf :D in de bergen lijk ik net een giraf die in een boom probeert te klimmen.

En ons katje is gewoon heel stom. Ik zie haar doodgraag maar ze kan en snapt echt niets.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:02

poes schreef:
Hier extreem lange pootjes en kort bovenlijf :D in de bergen lijk ik net een giraf die in een boom probeert te klimmen.

En ons katje is gewoon heel stom. Ik zie haar doodgraag maar ze kan en snapt echt niets.

Bofkont ....

Jaja ... zo lijken mijn katten ook. Maar ondertussen }:) -:) .

Ik heb het zooooo extreem koud vandaag :brr: . Vanmorgen een klein uurtje gefietst om de hond lekker de pootjes te kunnen laten gebruiken. Maar eigenlijk word ik niet meer goed warm. Vooral onderbenen en voeten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:16

Ik heb na wat borrelen gisteren en 6u staand werk vanmorgen toch nog 14km gelopen. Vond het prima loopweertje maar toch stukjes met handschoenen gelopen wat ik niet vaak doe.

Hier mijn lange stelten:

Afbeelding

Veel succes met broeken zoeken :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:27

Wauw! Gave jumpsuit ook!

Mooie foto’s, Katharinaa!

Slim opgelost met de boodschappen, Gem! Fijn dat het zo goed gaat.

Lekker rondje, s1993!

Groot gelijk dat je even tijd voor jezelf neemt, ontherun!

Balen van je schoenen, 0091! Dat mag zeker niet zo snel stuk gaan!

Koosnamen voor de katten, geweldig. :))
Hier vijf van die gekke dingen rondlopen.
Kiki, driekleur: ‘die dikke’, Kiek, Kikipedia, Le Kiek Sportiv
Tommy, grote rode kater: Le Tum, TomTom, Vriend, de Grote Rode Broer
Izzie, grijze schildpad (zelfde nest als Tommy): de Prinses, Izzie-kizzie, de Grote Grijze Zus
Kaatje, rood-wit poesje: Kaatelijn, Kaatjepetaatje, Nootmuskaatje, het Rode Zusje
Leentje, zwart met wit poesje: het Kleine Zwarte Zusje, Leentje met haar witte teentje. En toen ze mank liep: Leentje met haar zere teentje. :+

Donderdag en vanochtend heerlijk gelopen. Wat een topweer op beide dagen! Die kou is nog wel even wennen maar dat mag de pret niet drukken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:35

Ik had gewoon warm water in mijn Camelbak gedaan _/-\o_ lekker warm op mijn rug en het water in de slang was telkens mooi fris. Met dit weer is het toch maar af en toe een slok.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:51

Hihi, wat slim! :))

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:11

Geweldig al die namen, vooral Kikipedia vind ik echt gaaf. Op de zorgboerderij hebben we een autist met een geweldig geheugen voor 'feitjes'. Hij kon er niks mee, dat niet. Ik noem Harrie altijd Harrikipedia :D . Vindt hij prachtig!

We hebben een Streepjes-Poes :D . Het leuke is wel dat die strepen op je pakkje je lange stelten ook nog eens accentueren. Net als bij die steltlopers die je in de grote toeristische steden altijd ziet lopen. Maar ben nog steeds jaloers Poes. Oneerlijk verdeeld in de wereld :') .

Trouwens wel superleuk om heel langzaam eens jullie gezichten te zien :) . Zo wordt het iets makkelijker en persoonlijker om te reageren omdat je een beeld hebt.

Ik moet eerlijk zeggen: ben gewoon een slechte patiënt. Ik kan het niet. Ben ik een boodschappentas heel voorzichtig aan het vullen met plankjes hout voor de houtkachel en laat hem keurig staan tot mijn zoon hem uit de schuur ophaalt. Top. Maar vervolgens wil ik iets in de pedaalemmer in de keuken doen, zie dat hij bijna vol is en zonder nadenken duw ik hem hard aan. Auwtsjjjjj ..... scherpe steek in mijn rug 8)7 ;( . Ben echt zo stommmm.... -O-
En eerlijk, de operatie mag dan gelukt zijn en de zenuwpijn weg: mentaal gaat het toch een stukje minder goed. Zorg niet zo goed voor mezelf op een aantal fronten, dochter heeft net te horen gekregen dat ze tien dagen moet thuis blijven omdat een dans-klasgenootje (de dansklas met wie ze de laatste week nogal 'close' op diverse foto's heeft gestaan, vanwege geslaagde filmopnames) positief is getest op corona. Gelukkig iedereen klachtenvrij, de zus van het meisje is ziek en was de aanleiding tot testen. Dan nog de oudste zoon die al 7,5 week met een kapotte knie rond hobbelt en heel erg opziet tegen de MRI morgen, met name de tunnel waar je in moet. Ik heb diverse tips gegeven (ogen dicht, muziek op en reken uit hoeveel liedjes het duurt tot het voorbij is. Podcast, desnoods zijn favo - caberettier opzetten).

En ik heb het koud. De hele dag al, nadat ik vanmorgen een klein uurtje met de fiets onze hond heb uitgelaten :brr: .

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:38

Kom op Gem, hou vol! Voor je het weet loop je er weer kiplekker bij.
Ik zou ook een hele slechte patiënt zijn denk ik.
Wat vervelend dat je zoon zo tegen die mri op ziet.
En koud is het zeker, de fleecedeken ligt hier standaard weer op de bank.

Poes heeft echt lange stelten ja!

Puera heerlijke bijnamen voor je poezenbeesten. De kou is even wennen inderdaad.

Wat een fantastisch loopweer.
Vanmorgen samen met mijn vriend 14km getraild, daarna 5km gewandeld in het bos en toen nog een slowrun van 6km eind van de middag. Heerlijk.
Fotospam coming up..

Mijn hoofd was in een zon veranderd
:')

Afbeelding

Liefde voor dit:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:35

Mijn konijnen hebben ook allerlei bijnamen. Ed noemen we vaak 'edje', 'sletje', 'pretzel' of schooier, Banzai is 'bunny', 'trutje', 'vreetzak' of 'lomperd'.

Gem fijn dat je wel weer iets meer mag. Logisch dat het mentaal zwaarder is, ik kan ook heel slecht weinig doen en kan voor geen meter stilzitten. Als helemaal als ik dan niet even mag/kan hardlopen tussendoor.

Grappig dat zoveel van jullie korte beentjes hebben, hier ook een paar lange stelten (lengetemaat 36), super irritant, zeker met hardloopbroeken... Ik zou graag gewoon in 'standaard' broeken passen, maar wel een relatief kort bovenlichaam dus normale shirts passen wel vaak.

Ik had het vandaag ook koud, vanochtend vroeg bijna twee uur in een t-shirt gelopen (in de dicht bebosde stukken best oké, maar de stukken waar wat wind bij kon komen echt koud, armen waren niet blij). Daarna thuis ook nog lang koud gehad, zelfs na een warme douche.

Heerlijke foto's weer SV! Het was een prachtige dag vandaag inderdaad!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:10

Lengtemaat 36, wow. Lengtemaat 32 is me vaak al net te lang hahaha.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:18

Ik varieer tussen lengte 32 en 34. Niet bijzonder korte of lange benen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:49

Ik heb volgens mij ook wel lengte 36 (zou het niet eens weten eigenlijk), maar veel t-shirts, jasjes, blousen zijn te kort. Is er eigenlijk een soort Girav-merk voor dames?

Prachtige foto's, SV!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 03:46

Hier ook lengte maat 36. Jij hebt dan ook echt lange benen s1993!

Gem: het is ook niet niets wat je allemaal meemaakt nu. Een hernia lijkt mij een hele heftige diagnose en dan ook die operatie en de pijn en alles erbij. Ik zou mentaal ook heel lastig worden van zoiets.

SV: mooie foto’s weer. Bij ons was het redelijk grijs.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 07:49

Prachtige foto’s inderdaad, SV!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:42

Hoi, ik kom even binnenvallen.. lees wel eens mee, maar plaats niet zoveel :)

Ik hardloop ook regelmatig sinds een halfjaartje, maar nu het kouder wordt vind ik het wel pittig zo buiten! Met 5 tot 10 graden gaat het nog wel, maar vanmiddag was het hier zo'n 1 graden (vannacht ook gevroren) en mijn handen waren nogal verstijfd en rood van de kou :') Nu liep ik ook wel op stukken met veel open vlakte en wind, maar toch.

De volgende keer wil ik dus handschoenen aandoen, en evt een muts op. Maar hebben jullie verder nog tips voor hardlopen wanneer het rond het vriespunt is?

Ik had bv. ook best wel last van stijfheid in mijn bovenbenen richting het einde, omdat m'n benen gewoon zó koud waren. Het duurde ook even voordat dat weer weg was, eigenlijk pas zodra ik thuis weer een beetje opgewarmd was.