Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:17

Zwitsal wasmiddel! Heerlijk geurtje voor de was!

Captain

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:37

Echt?! Ik vind dat juist vreselijk omdat het me aan baby's doet denken. :r

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:39

Captain schreef:
Echt?! Ik vind dat juist vreselijk omdat het me aan baby's doet denken. :r

Ik heb geen afkeer van babies, misschien komt het daardoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:51

Ik heb niks met babies maar vind zwitsal wel lekker ruiken. Ik zou daar dan ook geen probleem mee hebben om dat te gebruiken. Denk echter dat mijn vriend er niet voor te vinden is, steeds babygeur in bed.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:01

Ja de geur is opzich wel lekker maar de aanbiedingen die ik krijg zijn dan weer voor luiers en flesvoeding en dergelijke helaas :P

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:14

Ik vind Zwitsal ook wel lekker ruiken, maar ik associeer dat gek genoeg ook niet met baby's eigenlijk. Het wordt in mijn omgeving vaker voor andere dingen gebruikt dan voor baby's denk ik. Nouja, ik ken ook niet zoveel baby's gelukkig.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:20

Ik wordt letterlijk misselijk van geparfumeerde doekjes. Mijn vader had smetvrees en met 3 kinderen rook echt alles bij ons thuis vroeger naar wetties als hij thuis was. Het ergste was de auto, ik was veel wagenziek en achteraf was dat waarschijnlijk door de geur van vochtig geparfumeerde doekjes :r

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:28

Beetje kip/ei natuurlijk ook. Kots stinkt en is in een auto helemaal verschrikkelijk. Iets wat die lucht compenseert scheelt dan echt, zeker als je kinderen hebt die hardnekkig weigeren uit de antiperistaltische fase te komen.

Ik snap overigens wel heel goed dat je van luchtjes extra misselijk wordt :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:59

Ik heb nooit in de auto gekotst hoor, ik kon het altijd wel onderdrukken tot een parkeerplaats of door heel geconcentreerd rechtuit kijken helemaal laten afvloeien.

Het was echt die geur die me deed rillen zodra ik de auto instapte. Toen hij een nieuwe auto kocht en de doekjes verbannen waren was het ook meteen over.

Als ik smorgens in het OV iemand met parfum ruik gaat het ook niet best met me, dan moet ik echt niet door mijn neus ademen.

Een keer ook heel genant gekotst bij De Hengstenkeuring waar we midden tussen de opgedofte geurige dames zaten. Toen er vervolgens ook nog iemand een pijp opstak, keerde mijn maag zich abrupt om :o

Ik heb door die wettie fase van mijn vader wel echt een vreselijk afkeur voor geurende doekjes. Ik weet niet of je bekend bent met smetvrees, maar dan komen die doekjes echt ieder kwartier uit de tas zo ongeveer. :+
Gelukkig komen ze ook geurloos :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:08

Er bestaat ook Zwitsal parfum %)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:21

Vind Zwitsal best lekker ruiken, maar niet als parfum

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:01

Ik heb echt geen idee waarom de reclame relevant is voor Vics maar het is wel grappig _O- (en oud, ja)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:08

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:30

Magrathea schreef:
Ik heb echt geen idee waarom de reclame relevant is voor Vics maar het is wel grappig _O- (en oud, ja)

[ Video ]

De mevrouw in de voice-over vertelt het precies

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:00

Zwitsal vind ik echt niet lekker ruiken brrr...

Ik heb zo een babyshower pfffff. Zo. Geen. Zin.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:08

Succes!

Wij gaan zwemmen bij een kindonvriendelijke plas :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:08

Ik hou wel van zwitsal :+:

Livion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:10

Cayenne schreef:
[ Video ]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wat een herkenning, vooral in het eerste stukje. Ik wist als kind ook al dat ik geen kinderen wil, maar kreeg altijd te horen: 'Wacht maar tot je ouder bent'. Wat ik misschien nog snap toen ik kind was, hoewel je ook iets had kunnen zeggen als: 'Prima, dat mag je zelf weten', maar ook als student en twintiger moest ik maar wachten want die wens zou heus nog komen.
Inmiddels ben ik 33 en mijn moeder lijkt nog altijd te denken dat ik me zal bedenken. Ik vind het kwetsend. Als je me maar een beetje kent dan weet je dat ik niet zo maar dingen zeg en ik voel me dan ook zó niet serieus genomen. Maar goed, ik heb het er gewoon niet meer over (we hebben ook niet een heel goede band trouwens, en daar is dit niet helpend in).

Naar aanleiding van dit filmpje vraag ik me af of er hier vrouwen zijn die zich hebben steriliseren? Ik heb het wel overwogen, maar het leek me te heftig en vind het niet erg om het anders op te lossen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:12

Mars schreef:

Ik herken je gevoel. Sterkte. Je doet het voor je vriendin, ze zal er blij mee zijn (was de gedachte waar ik me aan optrok). Bij mij hielp het wel dat ik niet de enige was die niks met kinderen had. Maar alsnog duren die paar uur erg lang als het alleen over baby’s/kinderen gaat pfff.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:14

Ik heb steriliseren ook overwogen maar aangezien je nog wel ongesteld word geen optie. Ik stap nu weer over naar de gewone pil na een jaar de prikpil grhad te hebben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:14

Mijn ouders hebben gelukkig het altijd al geweten. Ik zei het ook al toen ik klein was. Wilde nooit 'mama' spelen en van babypoppen liep ik echt vast :+
Mijn vader vond het eigenlijk juist fijn om te weten toen hij jong overleed... dat hij een kleinkind in ieder geval niet ging missen zei hij :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:22

xSCWx schreef:
Mars schreef:

Ik herken je gevoel. Sterkte. Je doet het voor je vriendin, ze zal er blij mee zijn (was de gedachte waar ik me aan optrok). Bij mij hielp het wel dat ik niet de enige was die niks met kinderen had. Maar alsnog duren die paar uur erg lang als het alleen over baby’s/kinderen gaat pfff.

Ja idd ik gun het mijn vriendin allemaal van harte. Maar met 10 moeders uren doorbrengen op mn vrije zondag is zo níet leuk. En wijn drinken is er natuurlijk ook niet bij :')

Livion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:31

Ik vind het dapper dat je gaat, sterkte en onthoud dat het weer voorbij gaat :P

Zelf zou ik volgens mij maar geen wijn moeten drinken op zo'n moment. Zeker met dat warme weer voel ik dat al snel en zou ik misschien dingen over kinderen gaan zeggen die niet zo goed in de groep vallen :')

c_alsemgeest schreef:
Mijn ouders hebben gelukkig het altijd al geweten. Ik zei het ook al toen ik klein was. Wilde nooit 'mama' spelen en van babypoppen liep ik echt vast :+
Mijn vader vond het eigenlijk juist fijn om te weten toen hij jong overleed... dat hij een kleinkind in ieder geval niet ging missen zei hij :')

Mannen hè, praktisch ingesteld :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:45

Ik ben meer een meelezer in dit topic, maar wilde toch even reageren op het sterriliseren. Ik heb me op m'n 33ste laten sterriliseren. Ik wil echt geen kinderen. Ik ben nu bijna 46 en heb er nooit een dag spijt van gehad.

Gek genoeg ben ik wel weer dol op babies. Wil ze ook altijd vasthouden enzo. _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:50

Oh nee, vast houden, oppassen... hou er echt niet van. Vanaf een jaar of 15 kan ik ze beter in mijn buurt hebben :')
Scheelt wel dat van mijn man zijn kant we nu een heel lief neefje hebben. Echt een relaxed goes opgevoed voorbeeld kindje, waardoor ik er langzaam iets meer aan ga wennen :P