Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ilsee_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 01:40

Misschien had ik die eerste dag inderdaad wel verbrand! Ik hoop het maar. De barre tocht naar een weegschaal zet zich voort haha.
Door al die fitbits ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar mijn eigen verbranding. Ik zit qua BMR (haal ik nu termen door elkaar?) op 1800cal maar heb ik werkelijkheid echt geeeen idee.

Laura15, ik ben de motivatie ook een beetje kwijt, maar juist door hier mee te lezen wil ik er meer en meer tegen aan gaan! Ik hoop dat je snel weer wat motivatie terug vindt!

Imka welkom, en succes!!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:52

Planning voor vandaag. Bijna hele dag van huis dus als het goed is, kan ik me er aan houden! :)

O: 200 gram magere kwark met wat bosbessen/frambozen, chiazaad, lijnzaad en 4 el superfood muesli
T: appel
L: 2 khd arme boterhammen met ham en een gekookt ei
T: 150 gram mango/ananas protein lactosevrije yoghurt (zo'n kant en klaar bakje)
A: eikenbladslamelange, kipfilet, tomaat, komkommer en een halve avocado
T: protein chips, kwart galiameloen

B: uur body workout
D: Thee, water, slimpie ranja

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:50

Voor de eerste keer ontbeten met kwark en appel. WTF :') daar moet je moeite voor doen om dat weg te werken. Ik had 140gram afgewogen met wat appel :p maar het was wel lekker.

O: Kwark met appel en passievrucht
T: Kiwi
L: Salade
T: Peer
T: Zo'n smart bar ding van B&F
A: Groentewok

S: 1u crossfit

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:52

Mooie lijstjes komen er voorbij! Ga vanaf nu weer fanatiek meelezen en doen, iets met weinig tijd :=
Idd beetje weinig geerte zelfs met die boterhammen, snap Emma hierin prima... maar weer over op normaal!

Ik ben nu heerlijk aan t wandelen op een nuchtere maag, ga ik zo banaantje eten en de paarden voorzien van hun 2de maaltijd. Daarna naar t werk en dan begint me lijstje;

O: Banaan
2de O: 500gr Griekse styl Optimel vanille + 250gr ananas
B: 2 PTs geven waarvan 1 fanatiek meedoen
L: 3 bruine boterhammen met huttekase pesto en tomaat onder de grill <3
A: bloemkool met 2 tartaartjes

Dan nog ruimte voor eventueel rijstwafels met kip en of een appel

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:56

Gister een goede dag gehad, mijn doel is absoluut niet meer afvallen, ik weeg 57,5 kilo op het moment en daar voel ik me prima bij. Dus eet zo'n beetje op onderhoud.

O: 4 crackers met 30+ kaas, 200 ml optimel
T: zakje havermout koekjes
L: 250 ml biologische yoghurt, met superfood muesl, 200 ml optimel
T: Prince minister koekjes
A: 250 gram aardappels, 150 gram broccoli, 200 gram rundersaucijs

B: 1 pony Mennen, beetje rommelen op stal

1892 cal - 96 gr eiwitten - 181 gram koolhydraten - 80 gram vet
1950 verbruikt via polar

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:58

Ik snap Emma ook wel, heb het al meerdere keren gedacht maar mn mond gehouden, maar vind het wel goed dat iemand er wat van zegt. Beetje flauw om dan meteen te vertrekken...

Ik ben ook wel benieuwd naar mn verbranding, alelen kan zo'n horloge op mn werk bijv al niet dragen, dus vind het dan een beetje zonde om aan te schaffen.

O: optimel yoghurt met ongebrande notenmix
T: sinaasappel
L: pittige bloemkoolsoep, 2 vitalu crackers met slankie sambal
T: appel, kiwi
A: Spaghetti met verse tomatensaus en veel groenten
T: ?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:00

jaimy10 schreef:
Mooie lijstjes komen er voorbij! Ga vanaf nu weer fanatiek meelezen en doen, iets met weinig tijd :=
Idd beetje weinig geerte zelfs met die boterhammen, snap Emma hierin prima... maar weer over op normaal!

Ik ben nu heerlijk aan t wandelen op een nuchtere maag, ga ik zo banaantje eten en de paarden voorzien van hun 2de maaltijd. Daarna naar t werk en dan begint me lijstje;

Is dit dan ook niet een beetje karig, als je ook niet 1 pt heel fanatiek gaat meedoen? :o met dit zit je zonder je rijstwafels op nog geen 1200....?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:07

Linsey1998 schreef:
jaimy10 schreef:

Is dit dan ook niet een beetje karig, als je ook niet 1 pt heel fanatiek gaat meedoen? :o met dit zit je zonder je rijstwafels op nog geen 1200....?

Om precies te zijn zit ik nu op 1555 zonder rijstwafels idd, dus ja als k trek heb komt er wat bij 3 rijstwafels wat gelijk staat aan 3x27 dus 81 kcal plus dan 50gr kipfilet 74 totaal; 155 + 1555 = 1710

Voor mijn gewicht lengte ect en doel is dat prima :j

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:14

Dan vraag ik me heel erg af, wat jouw berekening is, om aan die 1555 cal te komen? :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:15

Ik vind het heel erg goed dat Emma benoemt dat iemand te weinig eet, zeker als ze dit structureel opmerkt. Zoals xNavatu is dat een heel ander verhaal, die at eergisteren bijna voor 2 :')

Ik ben mijn lijstje van gisteren vergeten. Het was vrij netjes geloof ik nog, alleen gisteravond nog een stuk vruchtencake op verjaardag gehad :~ Erg lekker!

Vandaag....

O: Overnight oats
T: Zalig bananenbrood met cashewnoten. Gemaakt door mijn collega, echt zo lekker! Ze is bang dat ik verhonger geloof ik.
L: Niets meegenomen, dus ik denk dat ik voor één of twee plakken vers brood ga (dus iets groter dan een gewone boterham) met kaas. En een bakje salade. Maar afhankelijk van het aanbod.
T: Twee appels
A: Vlees, groente, aardappelen en yoghurt na.

B: Paardrijden en twee stallen uitmesten. Vanmiddag lunchloop, het is fantastisch weer! Misschien ga ik ook nog even hoepelen.

Wat betreft calorieën tracken met endomondo enzo, ik ben ook zeer geïnteresseerd in die fitbits. Het is dat ik uitzendkracht ben, maar ik wil ook graag meedoen aan de stappencompetitie op mijn werk. (Lopen naar Palermo) Dan krijg ik een soort van nep-fitbit. Nog even wachten of dat wel mag ivm uitzendkracht zijn. Maar ben heel erg benieuwd!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:21

Meer dan dit kan k mezelf niet verantwoorden. Weet niet of je weet wat voor bedrijf k heb en watvoor mensen om me heen.. ik word hierin top ondersteund! Maar wel bedankt voor je eventuele bezorgdheid/opmerking! :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overigs vul ik alles in via streepjes code plus weeg k mijn eten af :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:22

Linsey1998 schreef:
Dan vraag ik me heel erg af, wat jouw berekening is, om aan die 1555 cal te komen? :o

Er staan bij veel producten geen gewichten, dus daar kan al behoorlijk wat verschil in zitten. Misschien heeft ze wel heel veel pesto gebruikt, of zijn die tartaartjes groter dan gemiddeld. Of ze heeft veel bakvet gebruikt, boter op haar brood gesmeerd... En zo kan ik nog wel even doorgaan :)

Edit: zie dat ze dr lijst al geplaatst heeft :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:24

Hoooly oliebol wat is dat brood zwaar hahaha :)) van die stevige broden zeker? Ik vind stevig spelt brood altijd zo lekker <3

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:25

Wow wat voor bruin brood heb jij?
240g en maar 306 kcal?

Mijn lijstjes zijn niet zo netjes de laatste tijd. Iets met teveel eten over op werk en teveel lekkere restjes :+

Janine1990

Ik vraag me echt af hoe snel je die optimel op krijgt, 500 gram.... Ik denk dat ik er een half jaar over zou doen _O- Lijkt me trouwens wel erg lekker!

jaimy10

Haha ja Laura idd, wij trekken er dusdanig dat alles uitkomt maar k wel speling heb! Denk post m maar helemaal voor de meeste duidelijkheid :=

Jaa van dat stevige spelt brood van de bakker, wat k zelf snijd! En k ben gek op brood dus.... zo doende <3

secricible

Linsey1998 schreef:

Waarschijnlijk wat meer pesto dan dat jij zou denken? Ik vind het geen heel gek lijstje iig, een volle bak griekse styl, 3 boterhammen en 's avonds een best flinke warme maaltijd. Maar ik kan niet goed inschatten hoeveel je beweging is, en volgens mij was je niet zo groot toch?

EDIT: OOOOOOOH JE HEBT MEER GEGETEN DAN JE ZEI _-:( _-:( _-:( (grapje, sorry, kon het niet laten ;) ) Maarreh, bak jij je tartaartjes niet? O:)

Mja, structureel karige lijstjes ben ik ook geen voorstander van, manier waarop was niet heel subtiel vond ik :o

Ik heb vanochtend een heerlijke halve boterham op met hagelslag, zo lekker. Gisteren hele intensieve training gehad, eigenlijk net ff too much en te diep gegaan voor mezelf en dan heb ik de dag erna echt nog wel flink behoefte aan khd merk ik.
Laatst bijgewerkt door secricible op 14-03-17 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:26

Gewicht is iets minder hoor, maar precies op de goede kcal berekend met dit gewicht! :))

Bak ze in pam spray! Haha van body en fit

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:27

V_eraa schreef:
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gram kwark met kaneel en kokos
T: Banaan
L: 1 volkorenboterham met sandwichspread, 1 volkorenboterham met klein beetje boter en panpan kaas, 1 krentenbol met boter, 5 cherry tomaatjes
T: Mini milkyway
T: 1 mandarijn en 1 appel
A: 1 paprika, mais en champignons met zalm

Vandaag lekker op de fiets naar stage dus ruim een uur fietsen & 1 uur attack vanavond in de sportschool

Mijn lijstje van gisteren nog wat aangepast :) Lekker gesport gisteren. Wat het vandaag gaat worden weet ik nog niet want weet niet wat we vanavond gaan eten!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:28

Ik ben wel groot, 1,80. Normaal zit k ook netjes rond de 1800. Eb moet ook eerlijk zeggen, ik plan nu me lijstje maar misschien eet k wel een stuk fruit meer of een bak kwark of weet k veel. Haha dit is wat k 'snel' dr avond van te voren invul :Y)

EDIT qua beweging heb k vandaag alleen 40minuutjes gewandeld, de paarden gevoerd en water gevuld, en 1 PT uurtje meedoen. Verder zit k de hele dag administratief werk te doen vandaag!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:30

Hoe (on)gezond zijn zongedroogde tomaten eigenlijk? Heb ontdekt dat mijn lokale fruit en groentenboer dit verkoopt, en ze smaken erg lekker, dus neem ik ze graag mee voor mijn salade smiddags

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:31

jaimy10 schreef:
Meer dan dit kan k mezelf niet verantwoorden. Weet niet of je weet wat voor bedrijf k heb en watvoor mensen om me heen.. ik word hierin top ondersteund! Maar wel bedankt voor je eventuele bezorgdheid/opmerking! :))

[ [url=m/hlrq4i.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LQU45v.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8AXbQG.png]Afbeelding[/url] ]

Overigs vul ik alles in via streepjes code plus weeg k mijn eten af :j

Ik zie dat je nu ook nog een extra appel hebt toegevoegd, en wie smeert er 150 gram kaas op zijn brood :') Maargoed, iedereen moet het lekker zelf weten... maar dit lijkt me te weinig, met het oog op de jongere meelezers....? Met de 1500 cal die je zegt, ga je nauwelijks spieren opbouwen? Lijkt me ook niet een geweldig voorbeeld voor je clienten om weinig te eten...?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:32

The_Cat schreef:
Hoe (on)gezond zijn zongedroogde tomaten eigenlijk? Heb ontdekt dat mijn lokale fruit en groentenboer dit verkoopt, en ze smaken erg lekker, dus neem ik ze graag mee voor mijn salade smiddags

Fokking lekker zijn ze... Maar vooral erg vet geloof ik... Plantaardig vet...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:32

Van cottage cheese 50 gr per broodje lijkt me toch niet zo gek? Dat hoort juist lekker dik :9

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:33

Over 3 boterhammen red ik dat ook wel hoor met huttenkase :oo O:)