Dan ben ik in ieder geval gemotiveerd om te blijven trainen.
Ik wil natuurlijk niet compleet voor schut staan tijdens de wedstrijd

Dus, schop en hup hup

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Greetje63 schreef:MISTRAL94 schreef:Intervallen is toch juist logisch? Als beginnend loper zal je tussendoor moet lopen.
Rustig aan beginnen macchiato om blessures te voorkomen!
Coopertest wat had ik daar de schurft aan op school haha. Zal met je volgende test vast prima gaan als je de dag ervoor rustiger aan doet?
Ja maar wandelen tussen de stukjes die je loopt is nog geen intervaltraining. Wel in de zin van het woord want dan is interval gewoon tempowisseling. Maar binnen het hardlopen is de term interval training eigenlijk bedoeld als gerichte snelheidstraining waarbij je korte stukjes rondom je omslagpunt afwisselt met een korte herstel periode die je dan kunt opvullen met wandelen en/of dribbelen. En dat is geen training voor een beginnend loper.
MISTRAL94 schreef:Nou het lijkt mij dat elk beginnend loper zo start, ook al ben je in goede conditie anders pleeg je roofbouw op je lichaam. In de volksmond noemen ze het wel degelijk interval, ook al is dat volgens de goed getrainde lopers niet zo.
http://www.runinfo.nl/interval.htmCitaat:Beginnende hardlopers kunnen het beste het eerste halfjaar geen intensieve intervaltraining doen. Voor beginners staat de beginperiode in het teken van het verbeteren van het uithoudingsvermogen.
mirriezz schreef:Ok greetje, dan loop ik dus ook geen intervallenIk loop wel mijn hardloopstukken zo hard mogelijk, maar verder houd het dan ook op.
Ik snap dat jij het anders noemt, maar ik denk dat voor 90% van nederland zo'n opbouwschema gewoon een interval-schema is
Greetje63 schreef:mirriezz schreef:Ok greetje, dan loop ik dus ook geen intervallenIk loop wel mijn hardloopstukken zo hard mogelijk, maar verder houd het dan ook op.
Ik snap dat jij het anders noemt, maar ik denk dat voor 90% van nederland zo'n opbouwschema gewoon een interval-schema is
Goed dus dat ik het even heb uitgelegd want 99% van de mensen wil wel weten hoe het precies zit en is niet geïrriteerd als iemand uitleg geeft.
Overigens niet voor jou bedoelt want jij zal het niet interesseren maar voor andere meelezers hier, bij een opbouw schema is het dus juist niet de bedoeling zo hard mogelijk te lopen maar op een tempo te lopen waarop je nog een gesprek kunt voeren.
mirriezz schreef:Tempo tijdens de start-to-run intervallen ligt meestal rond de 13 km/h, dus als ik dat tot het einde van de cyclus vol kan houden, zou dat mijn doel helemaal goed maken!
Djilna schreef:Ik moet/wil ook nieuwe schoenen. Ik zit bij mijn huidige paar af en toe tegen de voorkant. Voelt toch niet erg fijn. Achteraf toch een (halve) maat te klein gekocht. Vind het altijd wel lastig kiezen..
Djilna schreef:@Mistral Dit zijn Nikes. Maar had gewoon op mijn eigen gevoel af moeten gaan en niet op het advies van de verkoperIk heb nl altijd 41,5 van sportschoenen (normale schoenmaat 39/40) en ze gaven me nu maat 41 mee. En ik raak nu dus af en toe de voorkant. Nu helpt anders veters strikken blijkbaar ook (zag ik in een filmpje), maar als ik straks ook meer offroad ga wil ik echt 100% passende schoenen.