[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:50

Anke98 schreef:
Jongens ik weet niet of ik hier al aan mee wil doen
Ik zou graag serieus tips en word al uitgemaakt als aandachtzoeker

Misschien omdat je geen enkele tip voor lief neemt?
Je zegt zelf al dat iedereen aangeeft dat je veels te weinig eet, zegt genoeg lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:08

Ik wil toch graag mijn "situatie" even hier neerleggen. Ik doe hard mijn best om weer af te vallen maar ik zie door de bomen het bos niet meer zo goed..

Vorig jaar heb ik tijdens een val van mijn paard mijn rug gebroken. Eerste half jaar echt helemaal niks mogen doen, zelfs niet op de fiets naar de stad. Zat aan nogal zware pijnstillers en ik mocht absoluut niet meedoen aan het verkeer. Alles dus met de bus, zelfs de 5 minuutjes naar school. Ik heb me slechts zelden zo verschrikkelijk gevoeld. Ik liep hiervoor 6 dagen per week op stal, sportte regelmatig en zat heerlijk in mijn vel. Ik woog toen rond de 60-62 kilo, kon eten wat ik wou en bleef zo lekker op mijn eigen gewichtje. Ik ben vrij lang, 1.85, maar ik heb me nooit te dun gevoeld of ervoor aangekeken omdat ik gewoon fit was, gewoon precies goed. Nou heb ik dus een half jaar lang alles alleen maar op mijn dieet moeten gooien. Ik heb een punt gehad waarop ik nog maar rond de 500 calorieën op een dag at omdat ik toch niks mocht verder. Ik leefde op appels en water, en voor de rest at ik 's avonds een paar happen. Ik had geen honger, ik was futloos, maar ik bleef maar aankomen. Ondertussen weeg ik 75 kilo. Ik vind mezelf niet lelijk of onaantrekkelijk zoals ik er nu uit zie (tot op een bepaalde hoogte, anders had ik natuurlijk nooit willen afvallen) maar ik zou me bijvoorbeeld niet in een bikini vertonen op deze manier.
Ik realiseer me hoe stom en verschrikkelijk dit klinkt in een topic als deze, ik kan me namelijk voorstellen dat mensen echt wel met wat moeilijkere dingen te maken hebben dan een meisje dat 10 kilo wilt afvallen want meeehhh ze durft niet in haar bikini.. Maar het ligt echt wat dieper bij mij, het is een soort schaamte/schuldgevoelkwestie.

Ik wil dus eigenlijk zo snel mogelijk die 10 kilo eraf, maar wel door gezond te blijven. Ik heb een abonnement op de sportschool en sta letterlijk overal voor open. Als er iemand is die de tijd en moeite wilt nemen iets voor mij op te typen waar ik hulp uit zou kunnen halen ben ik eeuwig dankbaar, ik ben allang blij met iemand die mij ook maar een klein stukje in de goede richting wilt duwen.

Edit: Misschien nog wel even om toe te voegen.. Hetgene waar ik mij het ergst voor schaam in de wereld is de striemen die ik heb gekregen door mijn plotselinge "outburst". Ben echt letterlijk uit mn voegen geknapt en ik heb echt meerdere malen in de spiegel gekeken en staan huilen omdat ik mijn lichaam gewoon niet accepteer op deze manier

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:15

Mag je inmiddels weer alles doen qua lichamelijke dingen/sporten enzo? :)

Enneh, dat klinkt helemaal niet stom! Iedereen heeft weer een andere persoonlijke situatie en er zal altijd wel iemand zijn met wie het erger is dan met jou, maar dan hoef je jouw problemen nog niet teniet te doen ;) Jij hebt net zoveel recht om je te voelen zoals je doet als elk ander!

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:18

Ik ben ondertussen inderdaad wel weer op het punt dat ik mezelf mag gaan pushen. Ik mag gaan kijken hoe ver ik kan komen zonder pijn te krijgen.. Zodra de pijn opsteekt het liefst weer afbouwen, maar alleen al het kijken hoe ver ik kan gaan vind ik heerlijk! Ik heb bij de sportschool pilates ontdekt en voor de rest doe ik wat ik kan aan krachttraining en vooral veel cardio :j

En daar ben ik het zeker mee eens, ik vind dat alleen altijd wel moeilijk. Ik had het er laatst met mijn tante over, die is behoorlijk flink en die is ook bezig met diëten, en dan wordt ze bijna boos omdat ik ook echt probeer gewoon die 10 kilo weer kwijt te raken. Je weet nooit waar mensen hun gevoelige punten lezen en ik kan best snappen dat het "beledigend" kan overkomen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:30

Emma_ ik vind het ook helemaal niet stom, de een is de ander niet als ie 75 kg weegt. Ik ben bv iets kleiner dan jij, 1.80 en weeg 72 kg maar ben super slank en strak. Een vriendin van me is 1.78 en weegt 62 kg maar is een stuk voller dan ik. :)
Verder, moet je doen waar jij je prettig bij voelt, het is belangrijk dat je je goed voelt in je eigen lichaam, maar dit wel op een gezonde manier bereikt. En als ik dit zo lees dan wil je dat ook graag.

Eet je wel goed en genoeg? En heb je al met een fitness instructeur gepraat? Deze weten vaak ook ontzettend veel over voeding en kunnen je op een gezonde manier helpen om je doel te bereiken :)

En wat Aleeneh zegt, jouw probleem is niet minder erg dan dat van een ander, naar dat je dat denkt :(
Dat boos worden van anderen herken ik wel, dat heb ik met mijn schoonouders (beiden rond de 140 kg) en dat blijft toch altijd een heikel puntje. maar als je het zo aan je tante uitlegt, misschien dat ze dan begrijpt dat dit niet gaat om hoe zij jou ziet, maar om hoe jij jezelf ziet. En jij moet in jouw lichaam leven, dus jij moet er gelukkig mee zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:33

Ik eet veel fruit en ik heb met mezelf afgesproken dat ik in ieder geval ontbijt en avondeten goed moet blijven doen. Veel groentes en veel fruit. Ontbijt doe ik eigenlijk altijd met yoghurt met muesli en dan nog wat fruit erdoorheen wat ik nog heb liggen, of ik maak een shake ofzo als ik weinig tijd heb en het mee wil nemen. Ik smeer voor "tussendoor" als ik thuis ben graag een beschuitje met hagelslag of met jam ofzo, in combinatie met een glas water vult mij dat genoeg.

Ik kan mijn hele dieet uit gaan leggen maar t komt erop neer dat ik nooit onder de 1000 calorieën op een dag zit. Als ik echt fanatiek sport niet minder dan 1500. Ik wil graag afvallen en het liefst zo snel mogelijk, maar ik wil absoluut gezond blijven. Voor geïnteresseerden heb ik wel een foto van hoe ik er op dit moment uit zie overigens

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:36

Je hebt gewoon allemaal een bepaald gewicht waar je je prettig bij voelt. Is voor iedereen anders :)

Emma, welkom trouwens. Bent lekker bezig:) sporten en voldoende eten is een goede manier om het langer vol te houden:)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:39

Voor zover je het uitlegt klinkt dat prima. :)
Ik snap dat je het graag zo snel mogelijk kwijt wilt, en ik denk echt dat de beste manier is door er met een fitness instructeur over te praten. Uitleggen wat je doel is, en samen kijken hoe je dit kunt behalen en tussen doelen stellen. Dat helpt vaak heel goed om gemotiveerd te blijven, dan zie je tussendoor dat waar je mee bezig bent echt werkt.
Als je al slank bent zoals jij, dan zal het wel een stuk minder snel gaan dan wanneer je wat zwaarder bent, maar met goede begeleiding kun je dit zo kwijt zijn :)
Je mag de foto wel per PB sturen als je wilt? Ik ben wel nieuwsgierig.
Ik kan me overigens heel goed in je verplaatsen, maar dat zal ik via pb uitleggen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:59

Het klinkt mij in de oren alsof je in principe prima eet en goed bezig bent om het ook op een gezonde manier te doen, dat juich ik alleen maar toe! En dat betekent dat je misschien inderdaad niet op topsnelheid die kilo's weer zult kwijtraken, maar langzaam en gestaag komt het ongetwijfeld wel weer goed. Als je advies wil voor jouw specifieke situatie is het misschien een idee om met een dietiste te gaan praten?

Wat je sporten betreft, ik zou inderdaad overleggen met een fitnessinstructeur om een schema op te stellen waar je je aan kunt houden. Ik heb dat ook gedaan en ik merk dat ik me daar echt aan op trek, en dat ik er ook heel erg van geniet wanneer ik mijn doelen weet te halen en verbeteren.

Ik ben ook wel benieuwd naar de foto :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:16

Wat ik voor mezelf eigenlijk het moeilijkste vind qua afvallen en dietiek is mijn suiker/zoutgehaltes goed houden. Ik heb een hele lage bloeddruk, ijzertekort en dus een vorm van bloedarmoede van mezelf.. Mijn bloed is in ieder geval erg slecht. Als ik een hele dag geen suikers eet dan ga ik echt fataal tegen de vlakte, heb het van de zomer op een festival wel gemerkt. Was het warm, eerst alleen maar bier gedronken en daarna over op water. Na een tijdje had ik de cola echt even nodig omdat ik gewoon helemaal flauw werd. Ik heb dat echt enorm snel...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:21

Als je dat nodig hebt, dan moet je dat ook zeker doen! Als het warm is heb ik daar ook snel last van, en drink dan gewoon even 1 glaasje cola :) 1 glaasje kan geen kwaad in mijn ogen.
Ik vraag me wel af of er andere dingen zijn die je in zo een geval kunt eten/drinken?
Vroeger nam ik dan altijd druivensuiker.. := Of een mars (bah.. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:26

Frummels schreef:
Als je dat nodig hebt, dan moet je dat ook zeker doen! Als het warm is heb ik daar ook snel last van, en drink dan gewoon even 1 glaasje cola :) 1 glaasje kan geen kwaad in mijn ogen.
Ik vraag me wel af of er andere dingen zijn die je in zo een geval kunt eten/drinken?
Vroeger nam ik dan altijd druivensuiker.. := Of een mars (bah.. )

Als ik me heel extreem flauw voel neem ik idd zo'n dextro tablet, die heb ik ook standaard in mijn tas zitten omdat het er soms nogal bij in sluipt, vooral als ik ga sporten. Een glaasje cola kan inderdaad totaal geen kwaad, daar voel ik me dan ook echt niet schuldig over. Als ik het had kunnen oplossen met water had ik het gedaan, maar zo werkt mijn lijf nou helaas niet :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:29

Al die regels voor wat er wel en niet gezond is, die gelden voor de gemiddelde mens :) Maar iedereen is anders en daarom kan jij heel goed dingen nodig hebben die een ander niet of minder nodig heeft, en andersom. Dus dat vind ik niet gek :)

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:34

Nee inderdaad. Variatie is het woord! Plus dat je je eigen lichaam toch het beste kent.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:42

Dat is zeker waar. :) En gezond, ja wat is gezond.. Dat moet je voor jezelf bepalen denk ik!

ik ga slapen want ik schrik me een hoedje van de tijd.. Morgen hebben we wedstrijd en dan moet ik wel fris en fruitig voor de dag komen haha. :D Zal meteen een voorraad brood uit de vriezer halen, kan ik wel gebruiken morgen denk ik..
Slaaplekker allemaal!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:14

Emma, als ik jou hoor over bloeddruk etc. Zou ik een verwijzing naar een dietiste (een echte, geen voedingsdeskundige) vragen bij huisarts. Tegenwoordig worden de drie eerste consulturen ( 5 a 6 afspraken) via je basisverzekering vergoedt.
En als je het kan betalen, zou ik in het begin met een PT de sportschool ingaan!

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:34

@Anke98, ik ga met de rest mee.
@Emma__ Ook ik vind het absoluut niet stom. Als je gewend bent slank te zijn en op die manier lekker in
je vel zit moet je dat toch kunnen vertellen. Snap dat het frustrerend is voor mensen die steviger zijn en dit niet kunnen voorstellen maar jij stoort je eraan en het is jou lichaam. Goed dat je een begin hebt gemaakt op de sportschool.
@Frummels, veel plezier bij je wedstrijd. Wat start je?

Wat eten we vanavond nou weer eens? Hier is het patat dag maar ik ben vrijdag bij de MAC geweest en sla dus even over..

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:37

Wat een interessant topic, leuk om te lezen wat jullie weet weten en ervaringen zijn. Goed bezig!
ik ben nu begonnen aan een nieuw dieet.
O magere yogurt met muesli
T stuk fruit
L sla met tomaatje, komkommer, appel, eitje, olijf, paprika
T stuk fruit of kleine yoghurt met fruit shake
A groentes met vlees of vis

En voor het ontbijt half uur wandelen
Verder nog min. 30 min per dag sporten/ workout
En 4 x per week naar me verzorgpaard
En elke dag met lucky wandelen natuurlijk

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:47

Welkom Emma, ik ga met de rest mee, natuurlijk ben je van harte welkom :D. Inderdaad wat Mootje zegt, is het niet een idee om advies te vragen aan een diëtiste voor je ijzertekort en lage bloeddruk? :)

Frummels, veel plezier en succes! :D

Ik woog vanmorgen 80 kg (terwijl ik steeds bleef schommelen tussen de 80,7/80,3 ect.) terwijl ik afgelopen dagen slecht heb gegeten.. zoals gister:

O: 2 bruine boterhammen, 2x halvarine, 1x sandwichspread 1x chocolade hagelslag melk
L: 2 bruine bolletjes, 2x halvarine, 1x vlokken (melk en wit) en 1x chocolade hagelslag melk
T: 1 brownie (zo'n kleine, voorverpakte)
A: Turkse brood met een hoop groente en wat vega gehakt er doorheen + klein schaaltje met wat dubbel vla
T: 2 melk bischuitjes.

Ik snap er niets meer van dat ik nu ineens weer begin af te vallen op dit eetpatroon, wat totaal tegen mijn gevoel in gaat (is slecht, veel suikers enz) maar als ik alleen fruit eet tussendoor en gezond brood beleg val ik niet af??? Het is mij een raadsel.

Vanmiddag eet ik trouwens havermout, als afwisseling :)
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 28-04-13 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:50

@Madeira, ws krijg je reacties dat je eerst te weinig at en je lichaam op "spaarstand" gaat.
Ik denk zelf dat het komt door de afwisseling. Eet gerust een keer tussen door iets minder gezonds,
de dagen erna dat je weer gezond eet word je lichaam weer alert en val je des te meer af.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:51

Winner: dankjewel, we starten in de B. Het is een Draver dus een leuk projectje :D Ik doe het wel in m'n broek voor die volte in galop want die gaat nog met mach 3 snelheid. :=
Avondeten... praat me er niet van. Ik heb ook geen idee, ik denk dat ik een salade ga maken ofzo. :)

RomySmink: Ziet er goed uit hoor! Zeker icm je beweging. :j Misschien kun je op de dagen dat je veel sport een boterham/cracker aan je lunch toevoegen? Of eet je geen brood? :)

Madeira: Dankjewel :D
En misschien heeft je lichaam wat meer afwisseling nodig in je eetpatroon? Je kunt bv eens proberen om 1 of 2 dagen in de week zo te eten als gisteren. Zoals ik al eerder schreef krijgt je lichaam dan een shock en gaat het sneller verbranden :) Ik eet ook altijd 1 dag in de week 'wat ik wil' (tot op zekere hoogte natuurlijk maar als ik ergens trek in heb dan neem ik dat gewoon). En na zo een dag ben ik bijna altijd afgevallen, de ene keer bijna een hele kg, de andere keer 100-200 gram maar het werkt wel!
En wat goed dat je nu 80 kg weegt! Ga zo door!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:52

Ik ga het gewoon proberen, lekker veel afwisselen in elk geval.. ik word soms gek van dat ik niet meer goed afval, ik ben natuurlijk al 50 kg kwijt en merk dat mijn lijf heeeeel anders reageert op voedsel dan dat het eerst deed...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:55

Dat is heel logisch, 50 kg is niet niets! Vind dat nog steeds zo ontzettend knap van je. :)
Gewoon een beetje experimenteren met je eetpatroon, en misschien met je diëtiste over praten?

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:58

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:58

Frummels schreef:
Dat is heel logisch, 50 kg is niet niets! Vind dat nog steeds zo ontzettend knap van je. :)
Gewoon een beetje experimenteren met je eetpatroon, en misschien met je diëtiste over praten?

Ik heb inderdaad 14 mei een afspraak, dus is kijken hoe we het verder kunnen aanpakken :)

Bedankt meiden, ben soms zo onzeker omdat het afvallen zo langzaam nu gaat.. soms heb ik bijna de neiging om op te geven, zeker als je 3 weken ofzo heel gezond eet en gewoon op hetzelfde gewicht blijft staan (en ja en dan ongezond eet en afvalt haha).