Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jen schreef:Heeft er hier iemand ervaringen met je eigen moe en ellendig voelen na het plaatsen van een mirena? Ik heb na 5 jaar mijn eerste mirena laten vervangen. Deze zit er nou zon 6 weken in en ik voel me leeg ellendig moe en sjagrijnig. Moe was ik voor m'n nieuwe mirena ook al en ik weet nog met m'n eerste spiraaltje Zat ik het eerste jaar ook niet lekker in m'n vel. Heb het idee dat het weer opnieuw is begonnen met m'n nieuwe spiraaltje. Ben bij de huisarts geweest en bloed is al geprikt of er ergens tekorten zijn ofzo, daar krijg ik de uitslag nog van. Heb al aangegeven wel gesteriliseerd te willen worden maar de huisarts zei dat ze dat met mijn leeftijd waarschijnlijk echt niet willen doen (31). Ik wil echt geen kinderen. Andere anticonceptie gaat niet ivm m'n factor v leiden en twee maal al een trombose gehad te hebben.
Floriske schreef:Zijn er meer mensen hier die de Marvelon pil gebruiken en opeens niet meer van het merk Richter hebben meegekregen, maar van Mylan? Maakte dit verschil voor jou?
Ik zie het nu pas sinds ik aan een nieuwe strip begin, hebben ze me ook niets over gemeld bij de apotheek... Anders had ik er wel naar gevraagd.
Floriske schreef:Ja klopt, alleen de hulpstoffen zijn anders. Maar ik lees zo vaak dat mensen door het veranderen van die hulpstoffen opeens hoofdpijn krijgen, veel heftiger bloeden in hun stopweek, meer last van hun borsten krijgen oid. Ik ben overigens bij dezelfde verzekeraar in hetzelfde pakket blijven zitten, maar in december is mijn merk veranderd. Toen heb ik deze doosjes opgehaald.
Is het risico op trombose dan niet ook verhoogd? Omdat je een jaar een groter risico hebt (ja sowieso met combinatiepil, maar het eerste jaar nog extra verhoogd) als je wisselt van pil of na een stop van langer dan een maand weer begint.
@Savannahx: oh apart, dan hebben wij altijd al een ander merk gehad. Ik had het namelijk ook niet opgemerkt bij het ophalen omdat de doosjes minimaal van uiterlijk zijn veranderd. Iets hoger en het donker blauw is ietjes donkerder geworden, maar daar houdt het mee op.
Bij mij zijn ze zeegroen met een golvende blauwe lijn onderop.
ItsMe2 schreef:Ik ben benieuwd of er ook meiden/vrouwen zijn, die gestopt zijn met de pil (of andere hormonale anticonceptie) die verandering in eetlust hebben?
Mag ook via pb als je dat fijner vind
minouesmee schreef:Mag ik wat vragen?
Ik slik de pil nu voor de 3x door, maar nu heb ik een doorbraakbloeding.. niet heftig hoor, maar wat troebel bruinig bloed. Moet ik de pil nu gewoon doorslikken of stoppen?
Roos04 schreef:De pil... rommel. Vorig jaar heb ik longembolieën gekregen, door de pil. (Ik rook niet en ik heb nooit gerookt) Over de implanon hoor ik ook niet vaak goeie verhalen. Eigenlijk is niks goed natuurlijk!
margreet4 schreef:Roos04 schreef:De pil... rommel. Vorig jaar heb ik longembolieën gekregen, door de pil. (Ik rook niet en ik heb nooit gerookt) Over de implanon hoor ik ook niet vaak goeie verhalen. Eigenlijk is niks goed natuurlijk!
Helemaal mee eens! Afgelopen zomer ook longembolieen gekregen. Ook nooit meer de pil hier. Zowieso even geen anticonceptie... Even genoeg rommel in mn lijf gehad...
(off topic maar heb jij nog lang last gehad van klachten na je longembolie?)
minouesmee schreef:Mag ik wat vragen?
Ik slik de pil nu voor de 3x door, maar nu heb ik een doorbraakbloeding.. niet heftig hoor, maar wat troebel bruinig bloed. Moet ik de pil nu gewoon doorslikken of stoppen?
Citaat:Oh jeetje, ook dus. Mijn longembolieën zijn nu ongeveer een jaar geleden gebeurd en op dit moment gaat het wel veel beter, maar het heeft lang geduurd. En nog ben ik heel veel dingen rustig aan het oppakken, zoals sporten. Hoe gaat dat bij jou?
Ik wilde daarom, wat jij ook zegt, ook even geen anticonceptie. Maar het is wel vervelend... Nu zit ik de Mirena te overwegen, maar daar hoor en lees ik hier dus ook wisselende verhalen over. Lastig!