Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 21:34

Aah jeetje Busy, veel sterkte! :knuffel:

Eefsel2109

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 08:14

Sterkte Busy Y;(

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 08:14

Sterkte Busymissy. Y;(

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 08:40

Sterkte Busymissy.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 15:17

Heerlijk rondje getraild in de Achterhoek vanmorgen. Bijna droog, leuke paadjes, mooie paddestoelen, groene en bonte spechten en een ijsvogel gezien.
Wat een fijne temperatuur om te lopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 20:39

Ja heerlijk he SV, dat het weer koeler is?

Ik was vandaag moe na 2 uur (roei)coachen in regen en wind, dus pakt het lopen morgenavond weer op.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:48

Hier weer een 'rondje' er op zitten *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 09:29

Top Eef! Mooie tempo’s!

Lekker gelopen SV! Mooie foto’s weer. Ik vind dit ook wel lekker loop weer.

Ik heb gisteren de only woman run in het Amsterdamse bos gelopen. Ik startte eigenlijk al met een knorrende maag haha, volgende keer beter eten van tevoren.
Ik heb m niet heel snel gelopen, 5:50 gemiddeld. Laatste stuk een snelle eindsprint en km 5 ook wat versneld. Het was gelukkig droog toen we liepen, wel flink wind.
Weer een mooie medaille en tshirt erbij!
Afbeelding

Ik ben vandaag vrij, ik ga straks m’n interval lopen. Deze is niet zo grappig, 10x 3 min met 2 min rust. Maar even zien hoe dat gaat.
Is er hier iemand die Amerongse berg trail zondag loopt?
Ik heb een startbewijs maar ik twijfel even of ik m niet verkoop. Ik heb een duurloop in mn schema van 1:45 staan, en de trail is 12 km. Dan loop ik dus korter. (Voor diegene die het niet weten, ik loop met een schema voor de halve van Amsterdam de 19e)
Ik ben stiekem ook bang dat ik mn bilspier overbelast met een trail zo een week van tevoren.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 10:18

Hoe is het nu met je vader BM? En met jou?

Sv wat een mooi rondje heb je weer gelopen. Fijn dat je het soort van droog hebt gehouden!

Tiggs haha ja het was niet echt weer om bij het water te staan. :')

Ah weer lekker gelopen Samantha. Echte intervallen vind ik nooit grappig :+ het is toch altijd een klein beetje doodgaan.
Wat bijzonder at je de week voor de Hm nog een lange duurloop erop hebt staan. Doorgaans ga je toch wel echt de taper in 10 tot 7 dagen vooraf. Ik weet niet hoeveel HM die trail heeft maar anders zou ik lekker die lopen en geen 1:45 meer. Dat gezegd hebbende, ik ben geen sportarts dus zeker doen waar jij je goed bij voelt!

De pap benen voelde gister al wat minder pap maar echt wel flink zwaar. En nog steeds wat last van de zware krachtraining van woensdag :') . Maar dat mocht de pret niet drukken en dus zijn we met zijn drietjes (ieris en Namiro) op pad gegaan voor de devilstrail in Utrecht.
De start zag er zo uit:

Afbeelding

En daarmee was de toon gezet := . Al vrij snel waren we Ieris kwijt. Die had natuurlijk de week ervoor de 57km gelopen dus niet heel gek, vonden wij. En omdat ik te hard liep heb ik Namiro maar voorop laten lopen zodat het tempo wat beter te behappen bleef. :') We moesten immers nog een stukje.
Na een km of 3/4? kwam Ieris opeens weer vrolijk aansluiten. Die voelde zich weer zo goed als nieuw geloof ik want die ging er als een haas vandoor en wij haakte aan _O- . Al snel gaf Namiro aan dat het tempo wat te hoog lag. En ze had gelijk! Maar mijn hoofd en mijn lijf zijn het soms niet helemaal eens en zo besloten we te splitsen.
Vanaf 12km liepen we super gezellig met een 3de metgezel en Ieris en hij hielden hele gesprekken. En ik sleepte mezelf er maar achteraan :7 Het tempo lag ook voor mij te hoog. Echt zoveel respect voor hoe sterk Ieris is! De route was prachtig maar ik vond het wel koud :brr: ! En het was toch wel wat nat waardoor mijn kleren ook niet meer echt heel warm aanvoelde. Achteraf gezien had ik veel beter bij Namiro kunnen blijven want ik ben diep moeten gaan om bij te blijven. Ben mezelf weer eens voorbij gelopen in de eerste 10km. Nog altijd geen volleerd langere afstand loper zullen we maar zeggen.

We eindigde 13de en 14de vrouw in het klassement met echt een super mooie gemiddelde tijd van 05:47! En op de finisch zei mijn garmin wederom, zie maar, ik doe het niet. -:(- Ik was niet eens meer echt verbaasd.
Hoe Ieris en Namiro het zelf hebben ervaren mogen ze lekker zelf vertellen maar het was een gezellige dag en we hebben ook Nikki nog gezien. Een soort van minimeeting werd het zo.
Hoe we begonnen
Afbeelding
Hoe we eindigde
Afbeelding
Het Tony chocolony buffet bij de finisch:
Afbeelding

En de route met 280 hoogtemeters:
Afbeelding

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 11:05

Ik vind het echt zo onwijs knap, heb onwijs veel respect voor de kilometers die jullie rennen, petje af!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 11:17

Wauw super Leonie en Iris en Namiro!
Goed gedaan!
En die chocola, wauw lekker haha!

In dit schema is de taper vanaf maandag, dus 6 dagen vooraf. Volgende week nog 2 kortere loopjes.
Ik weet nog niet wat ik doe, ik loop zaterdag ook al bij de AV.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 12:15

Busy, het houdt niet op bij jou ;( Wat krijg je veel op je bordje. Veel sterkte :(:) Hoe gaat het nu met je vader?

Eefsel, wat goed! Je gaat steeds beter *\o/*

SV, ziet er heerlijk uit. Wat is de natuur momenteel toch mooi <3

Samantha, je bent weer lekker sportief bezig. Leuk zo’n women only loop. Pittig zo’n intervaltraining. Heb je een tijdsdoel voor de halve?

Leonie, zo knap gelopen! Ik vond het leuk jullie te treffen. Echt heel erg stom van je horloge, kan echt niet.

Gisteren heb ik ook de Devil’s trail gelopen. Ik had al 3 maanden niet meer dan 16 km gelopen dus ik had wat zenuwen. Ik ging met een vriendin mee die onlangs Berlijn in 3,5 uur had gelopen dus ik voelde me ook wel echt een slome slak :')
De eerste 10 liep ik vlot, veel te snel dacht ik, maar ik hield het aardig vol. Ik werd na 20 km wel echt heel moe. Vooral mijn benen wilden niet meer.
Ik was ook zo stom om mijn eten vergeten mee te nemen. Ik nam bij de post wat chocoladebars mee maar ik kreeg het echt niet weg en ademde stukken in :') Dus ik heb ontzettend gehoest en besloot na nog meer pogingen tot proppen maar dat ik het op minimaal eten ging doen.

Uiteindelijk heb ik inclusief 3 heuvels wandelen een gemiddeld tempo van 6:25 gehaald en finishte de 26 km daarmee in 2:42. Dat had ik nooit gedacht. En eenmaal thuis zag ik dat ik ook EINDELIJK mijn 1000 km in een jaar heb gehaald. Dat wilde ik al zo lang en elke keer kwam er weer een baby tussendoor :))

Afbeelding

Afbeelding

Nu kriebelt het om toch wat meer trails in te gaan schrijven. Al vindt mijn PT-coach dat idee maar matig :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 13:56

O wat goed Lisitano! En wat een blije foto!
Top ook die 1000 km!

M’n doel is onder de 2u.

De interval ging eigenlijk best goed! Ik heb met in en uitlopen 14 km gelopen.

Afbeelding

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 18:51

BusyMissy sterkte !

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 19:57

Was een gezellige dag gisteren! Met Leonie en Iris op pad naar Utrecht.
Die twee kanonnen vlogen over het parcours. De eerste 5 km nog aangehaakt bij Leonie maar daarmee nam Iris mijn stokje over en ben ik alleen verder gegaan.
Mijn benen voelde super maar mijn hartslag was veel te hoog en die kreeg ik ook niet omlaag.
Vrees dat ik toch een of ander virusje te pakken heb.

Iris en ik hadden het op weg naar de auto voor de start over Lisitano en toen zag ik haar zowaar staan. Heel leuk om nog even te kunnen kletsen en elkaar succes te wensen. Na de finish kwamen we haar ook meteen tegen. Echt supergoed gelopen!! :j

Ik vond het een hele mooie route en een top georganiseerd event. Ik ga de Nijmegen versie zeker ook nog een keer lopen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 20:08

Leuk dat jullie samen hebben gelopen op de Devilstrail!
Lisitano ook goed bezig! Als je nog tips nodig hebt over hoe je baby's voorkomt, laat je het dan weten? :D

Samantha, is dat een Brits Korthaar?

Ik heb net 4 km gelopen. Snot zat nog behoorlijk in de weg :+ maar het was echt lekker om weer een stukje te kunnen rennen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 20:18

Top gedaan Namiro! Balen dat je hartslag zo hoog was.

Tiggs, ja is een Brits korthaar, heb er 2. Ik wilde een foto maken zonder kat maar voor ik dat kon doen zat ie er al, dus dan maar met kat haha.

Kreeg vandaag ook nog wat foto’s van de run van gisteren:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 20:29

Tiggs schreef:
Leuk dat jullie samen hebben gelopen op de Devilstrail!
Lisitano ook goed bezig! Als je nog tips nodig hebt over hoe je baby's voorkomt, laat je het dan weten? :D

Als ik dat niet wist, had ik er nu geen twee :+

Mijn kinderen zijn beide in de winter geboren, dan zit je met een groot gat in twee jaartallen aan maanden hardlopen en kon ik die 1000 niet halen. Vandaar.
Is niet het enige dat ze dwarsbomen trouwens, rotzakken.

:D

Namiro, ik vind het knap! Je hebt alsnog heel vlot gelopen. De route was inderdaad prachtig. Zoveel mooie paddenstoelen gezien <3

Samantha, hoe sta jij toch altijd zo goed op foto’s. Heel leuk!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 20:33

Haha ik bedoel dat je voorkomt dat je ze krijgt Lisitano! Vanwege jouw opmerking dat de baby's je 1.000 kilometer 'verpesten'.

Samantha, leuk juist - met poes :) Je andere foto's zijn ook leuk!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 20:52

Tiggs schreef:
Haha ik bedoel dat je voorkomt dat je ze krijgt Lisitano! Vanwege jouw opmerking dat de baby's je 1.000 kilometer 'verpesten'.

Snap ik, ik ben nogal vruchtbaar dus dan had ik er geen twee :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 21:53

Lisitano schreef:
Tiggs schreef:

Snap ik, ik ben nogal vruchtbaar dus dan had ik er geen twee :D

Oh haha kwartje valt hoor!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 11:55

*kijkt na de vakantie weer stiekem om het hoekje*

Wat zijn jullie de afgelopen tijd toch hard gegaan, zowel in het topic als met hardlopen :oo Wat een PR's de laatste tijd, super goed! *\o/*

Excuses de bijleespost wordt echt te lang vanaf de laatste keer, dat gaat me nu niet lukken.

BM heel veel sterkte met je vader :(:)

Leonie, Ieris, Namiro en Lisitano wat goed gedaan allemaal bij de Devils trail!

Tiggs gelukkig weer een beetje opgeknapt, wat een hoop PR's de laatste tijd!

Samantha ook een leuk evenement gehad, wat een leuke foto's ook :D Je kijkt heel blij en of het heel makkelijk gaat allemaal. Leuke kat ook trouwens <3

Eefsel en WenK gaan ook lekker zag ik.

Goof heel rustig toch weer een beetje aan het lopen, fijn!

Supervixen ook steeds mooie trails aan het lopen, heerlijk zo in het bos met die herfstkleuren <3

Hier is de vakantie een beetje anders gelopen dan gepland helaas.
Na een paar dagen vrij thuis zijn we vorige week vrijdag vertrokken naar Costa Rica voor een rondreis van 16 dagen. Ook voor de zekerheid mijn hardloopschoenen ingepakt, want misschien kon ik daar wel een rondje trainen (hoogtemeters jeej :') ) Vrijdag avond aangekomen en zaterdags besloten om een wandeling te maken door San Jose. Op de terugweg naar ons hotel is mijn vriend gebeten door een hond :\ Gelukkig niet diep, geen spieren geraakt, maar wel vervelend. Uiteindelijk een discussie tussen artsen in Costa Rica en artsen in Nederland, waardoor de reisverzekering ons maandag weer heeft terug gevlogen naar Nederland voor diverse entingen. Klaar was de vakantie -O-
Nu maar weer aan het werk gegaan, het voelde niet echt als vakantie als we nu nog snel ergens anders heen zouden gaan.
Door alle hectiek/jetlags boven op elkaar ging afgelopen week het hardlopen ook niet echt lekker helaas. Er donderdag 6 km uit kunnen persen, en zondag kwam ik niet verder dan 5. Nu dus even mega onzeker voor de 10km in november, heb zelfs al getwijfeld om te wisselen naar de 5. Gaan we (nog) niet doen, eerst maar eens kijken of alles de komende weken weer hersteld.

Voorlopig lees ik iig weer mee met al jullie mooie verhalen :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-25 12:11

Jeetje muppet wat een teleurstelling! Superzuur. Kon het niet opgelost worden met inentingen daar in de buurt? Moest je rabies prikken?

Samantha toffe foto's, je staat er super op.

Alle dames knap gelopen bij de devil's trail!
En Lisitano gefeliciteerd met je 1000km *\o/*.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 12:24

Supervixen was idd rabies. We hadden voor vakantie al de rabies entingen laten zetten. Onder het mom van, mocht er ooit iets gebeuren dan kunnen we met de "standaard" rabies vaccinatie af, die is bijna overal te verkrijgen en hoef je niet helemaal terug naar Nederland.
In Costa Rica weigeren ze echter een rabies enting te geven voor een hondenbeet. Bij de "prive" kliniek hebben ze die niet voorradig, het lokale ziekenhuis heeft ze wel maar geeft ze niet. Als het een aap of vleermuis was wel, maar geen hond. Tetanus geven ze wel, maar die hadden we ook op orde.
Nederland zegt, is risico land, absoluut wel rabis enting bij hondenbeet in Costa Rica. Buurlanden lijken het ook niet te geven. Vandaar keuze van de reisverzekering om ons terug te halen. Super zuur maar het is niet anders. Ik ben allang blij dat de schade beperkt is gebleven en alles redelijk "oppervlakkig" is.
We willen wel nog een keer terug hoor, keken enorm uit naar de natuur daar!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 12:43

Samantha_ schreef:
In dit schema is de taper vanaf maandag, dus 6 dagen vooraf. Volgende week nog 2 kortere loopjes.
Ik weet nog niet wat ik doe, ik loop zaterdag ook al bij de AV.

Zag dat je je ticket te koop had gezet. Ik zou persoonlijk zaterdag dan lekker meelopen met de groep en dan die taper in gaan. Dat is al vrij kort. 14 tot 10 dagen is echt wel de norm normaal.

Wat een leuke foto's weer! En mooie intervalletjes, viel alles "mee" dus!

Lisitano wat een leuke foto. Heb je eigenlijk niet gewoon een banaantje gepakt bij de post? :') Chocolade heb ik overal laten liggen want dat leek me idd geen goed idee _O- . Winegums gaan een stuk beter naar binnen.
Maar wat heb je super knap gelopen! En die baby's toch ook altijd. :Y) Mooi doel gehaald dus!
en idd zoveel gave paddenstoelen. Als het geen event was geweest was ik even gestopt <3

-Namiro- ja de nijmeegse versie lijkt me ook echt heel leuk om een keer te lopen. Dit jaar vieren wij dan de verjaardag van mijn dochter want ik had hem wel in de agenda gezet.
Misschien volgend jaar. Er zijn gewoon te veel leuke events. En ook jij hebt echt top gelopen hoor. Geen last van je enkel meer? En niet ziek geworden?

Tiggs dat lopen maakt dat het snot ook lekker even loskomt :o

Ownee MM wat onwijs klote dat je dan terug naar NL moet vliegen daarvoor! Tjee... En het is nog wel zo een prachtig land! Zeker wel een keer teruggaan hoor want dit land is het echt waard om te bezoeken. Maar ik kan me voorstellen dat je er flink van baalt. Een jetlag heeft behoorlijk impact op je lijf dus geef het even tijd en dan komt het echt wel weer goed. Die 10km ga jij halen!

Afgelopen donderdag ben ik bij de sportarts geweest maar ik had geen last dus het was voor hem heel lastig om nu echt te bepalen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Na overleg met een andere arts gaan ze nu een echo maken en moet ik bellen als ik WEL last heb zodat ik dan gelijk gezien kan worden. Verder vond hij het wel een goed idee om eens bij een podotherapeut langs te gaan omdat ik vrij platte voeten heb. Wat hem betreft kon dit langs elkaar af maar ik wacht liever even de echo af. Die moet nog gepland worden dus even afwachten. Overigens nu al weer 2 weken geen klachten aan mijn kuit. Wel iets aan mijn knie... Zucht :roll:

Na een super kort nachtje zondag op maandag ben ik gister ipv naar de sportschool naar bed gegaan :o en na 10 uur slaap voelde ik me vanmorgen echt weer prima dus lekker half uurtje gelopen en dan vanavond naar de sportschool. *\o/*